Les gehad van kim :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Les gehad van kim :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-02 23:27

Vandaag heb ik mijn jaarlijkse nimber meeting weer gehad. In de zomer staan mijn schoonouders altijd op de camping in emst, en dan gaan we altijd wel een daagje langs, zo ook vandaag, en dan is het weer tijd om de groningers te gaan bezoeken.
Vandaag zou ik dan op lodewijk gaan.....
OP de manege vroeger heb ik nooit geleerd een paard nageeflijk te rijden, maar dat zou kim me wel even bij brengen, en ik heb het geweten ook!!!
De blaren staan letterlijk op mijn handen nu, door kims leuke teugels Haha!
Ik ben nog steeds erg onder de indruk van lottie, dat beest is gewoon super afgericht!
Maar owh wat voelde ik me een vreselijke beginner op dat paard (en dat terwijl ik toch al een jaar of 11 rij). Stap was heerlijk, lot is gewoon een grote schommelstoel.
Toen draven, op mijn slechte hand, waardoor ik absoluut lot's ritme niet te pakken kon krijgen (ik ben iets scheef) Owh owh owh, ik was in staat af te stappen, ik stuiterde alle kanten op, kreeg mijn hakken niet uitgedrukt, kukelde naar voren, tenen naar buiten, gewoon alles wat niet hoort! En lot liep maar braaf door. En ik maar hopen dat ik niks kon verpesten met mijn waardeloze rijstijl.
Er is me heel veel duidelijk geworden over nageeflijk rijden, kim is een goede instructrice Haha!
Ik vond het echt heel erg moeilijk, met name de draf en het nageeflijk rijden, maar kim zei ook dat lot hoog opgooide en als je dat niet gewend bent, tja.
Kim spoorde me aan tot een galopje, waarbij ik twijfelde. Wat nou als ik weer ging stuiteren? Ging ie er dan niet vandoor ofzo?
Maar volgens kim was ik een bikkel, en ging dat wel.
Op de linkerhand kreeg ik hem zowaar op de minste hulp van stap in galop, en hij zat als een dijk! Heel beheerst en rustig.
Op de rechterhand ging ie (door mij) eerst een paar keer in uitgestrekte draf (ach.... Schijnheilig ) maar na een paar pogingen ging ie hier ook in galop.
Ook heb ik frans nog even geholpen om Floor en ??? uit de wei te halen. Die moesten geschouwd worden. Tijdje met frans gepraat, is echt een hele lieve man!!!
Natuurlijk ook hinke gekeken, en dat word een hele dame! Schitterend beestje!
Heb het verslag bewust kort gehouden, anders lezen jullie morgen nog Haha!
Ga ff d foto's erop zetten

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 23:33

Hihi watje.
Maare ik kan je geen ongelijk geven daarom rijd ik met handschoenen in het van die teugels waar rubber ingeweven is en ze zijn heel nieuw dus het rubber is hier en daar een beetje scherp. Ik mocht even losstappen voor stef aan een lang teugeltje en ik miste meteen hier en daar wat vel.

Lottel paard liep als een ervaren manege knol door de bak te sloffen *LOL*
af en toe schoot ie wat naar voren of kwam heel erg terug in het tempo omdat ie zich afvroeg wat stef nou aan het doen was Lachen
was wel erg grappig om te zien. enne stef een ruiter die niets doet en amper contact durft te maken met de mond heb ik liever op mijn paard dan een ruiter die 'm wel ff in de krul zal rijden Lachen

Ik vond het super leuk vorig jaar durfde je heel even op Charlot en nu heb je echt gereden op een platpoot grunninger wie weet he kom je ooit over je angst heen voor grote paardjes Lachen

BTW de andere merriue was Gonda

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 23:47

je hebt wel op de beroemde lot gereden.
Daar dromen wij alleen maar van Knipoog

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 23:51

gaaf stef Lachen Nu heb je gevoeld wat ik voelde de eerste keer op Renske Lachen en dat geeft denk ik wat meer op omdat het dus tuiger is *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 02:33

tallie schreef:
je hebt wel op de beroemde lot gereden.
Daar dromen wij alleen maar van Knipoog


Hahahaha Haha! amen Knipoog

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 05:51

ahhh dus hanno heeft weer vieze dingen kunnen doen .

blij dat het rijden goed ging stef

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 08:48

Nee plien helaas beide dames zijn niet hengstig Boos!
Ondanks dat Floor hengstig is gespoten schiet zo niet op!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 08:58

oow wat leuk en dan wordt ik niet gewaarschuwd??? had graag nog ff gemeet. nouja volgend jaar moet je me maar optijd waarschuwen dan kom ik toeschouwer spelen Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:26

Leuk zeg! Kan ze een beetje les geven Stef, of scheld ze veel? Ik zou het wel eng vinden geloof ik hoor, ze is volgens mij hardstikke streng!! Knipoog

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 14:20

haha de keren dat ik op lot heb gereden sloeg ik draf net zo lief over en ging gelijk door naar galop Lachenik kan ook echt niet normaal blijven zitten of lichtrijden op lodewijk,dus stef je bent niet de enige!maar wel fijn en lief paard is lot he?het is het fijnst gereden paard ooit wat ik ben tegengekomen!