Sauna liefhebbers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Sauna liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 22:34

Ik ben zelf dik (maat 46) en ga gewoon lekker naar de sauna. Nu valt het mij echter op dat ik daar meestal niet veel andere dikkere mensen zie en vraag me af waarom niet. Schamen alle dikkere mensen zich ? Of gaan die alleen naar vrouwendagen of badpakkendagen ? Of gaan die helemaal niet omdat ze niet durven ?

Moet eerlijk zeggen dat ik een jaar of 5 geleden ook over een drempeltje heen moest maar toen was ik dunner dan nu :D
En nu ga ik ook nog gewoon, terwijl er echt wel zo'n kilo of 25-30 af mag.

En wat vinden de meeste mensen daarvan ? Niet dat ik me daar iets van aantrek want ik ga lekker toch :+ (kijken ze maar de andere kant op) maar vraag het me wel eens af ;)

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Dikkere mensen in de sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:36

Ik denk altijd maar zo:
a) ze kijken dan inderdaad maar de andere kant op, en
b) excuuuuse me, maar ik ben daar écht niet de oudste/dikste/lelijkste _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:36

Je moet natuurlijk maling hebben aan wat anderen van je vinden, maar als ik het even generaliserend bekijk: hebben dikke(re) mensen het niet sneller warm? Een logische verklaring zou dan kunnen zijn dat het dan helemaal niet zo lekker is in de sauna? Geen idee of het ook echt zo is hoor maar dat is het enige logische wat ik kan bedenken, behalve de gene over je lijf!

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Dikkere mensen in de sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:38

De sauna waar wij altijd heen gaan komen heel vaak dikke(re) en oude(re) mensen. Misschien verschilt het ook qua sauna? De sauna waar wij heen gaan is wat kleinschaliger en huiselijker, niet zo groot er commercieel als bijvoorbeeld de Zwaluwhoeve.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 22:39

nou dat zou kunnen Liek maar ik ga het liefste naar de sauna's voor alle baden; bubbelbaden, kruidenbaden, nog meer bubbelbaden en neem maar 2 sauna's op een dag, soms 3.
Voor mij geldt dat niet zeg maar ;)

edit: ik kom bij grote en bij kleinere

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Dikkere mensen in de sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:40

Ik denk niet dat dikkere mensen het sneller warm hebben. Als je een "getrainde" saunaganger bent, houd je het langer vol. Dik of niet.

Anoniem

Re: Dikkere mensen in de sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:45

Dat is wel zo MamaMiesje, maar ik denk dat als je het van nature snel warm hebt je misschien niet zo snel naar de sauna toe zal gaan. En als je die eerste keer niet gaat word je ook nooit een getrainde saunaganger ;) Overigens isoleert vet, dus hebben dikkere mensen het over het algemeen zeker wel sneller warm dan iemand met een "normale" maat.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Dikkere mensen in de sauna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 22:46

ja hoor Liek durf ik toe te geven, ik zweet ook sneller dan iemand met maatje minder dan ik :-)

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:47

Ik ga wel naar de sauna, ook met maat 46 en wat last van de zwaartekracht inmiddels.

Waarom schamen? Ik ben ook niet de lelijkste en mag me toch ook weleens ontspannen :D
Ik draag wel vaak mijn badjas als ik loop, ik zal niet snel mijn badjas uitdoen en dan verder in mijn blote kont rondlopen de hele dag.

De Zwaluwhoeve, daar voel ik me niet thuis, maar dat heeft niets te maken met mijn omvang.
Ik mis het overzicht daar en daar wordt ik onrustig van, niet bepaald ontspannen.

Mijn favoriet: Busloo lekker overzichtelijk alles rondom een centraalplein.

Nadeel van mijn omvang is dat de handdoeken vaak wat krap zijn :o

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Dikkere mensen in de sauna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 22:48

haha Tiwi, die neem ik altijd zelf mee en inderdaad, ik heb zo vaak mogelijk wel mijn badjas aan :-)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:48

eigenlijk is het gewoon goed dat je je niet schaamt voor je eigen lichaam!
We zien er toch allemaal hetzelfde uit?

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Dikkere mensen in de sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:50

Psies!
En ik zie maar heel weinig mensen waar echt alles "perfect" aan is hoor ;)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:51

ach...wat is perfect?
In de middeleeuwen was je beeldschoon als je te zwaar was...goeie ouwe tijd :D

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:52

ik vind het juist goed dat je gewoon gaat.
laat ze lekker kijken,
door lekker tegaaan heb je je ontspannig en je laat zien dat je, je niet schaamt over wie en hoe je bent.
denk dat dit voor veel vrouwen met een maatje meer een heel goed voorbeeld is.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:52

@Geerke:
P'sies!
Rubensvrouw :D

Laatste keer dat ik in de sauna was, was er een vrouw die één verwijderde borst had. Ik vond het super van haar dat ze lekker naar de sauna ging, zou niet weten of ik dát zou durven.
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 05-11-11 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:52

Ik neem ook mijn eigen spullen mee hoor, vind het ook zonde van mijn geld om die dingen te huren.
En vindt tussen alle witte handdoeken je eigen handdoek maar eens terug.

Dus een rode badjas en een handdoek met een Bulldog erop, duidelijk van mij :D

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 22:53

ik moet ook zeggen dat ik me nooit echt bekeken voel. Tuurlijk zullen er heus groepjes dames zijn die over je banketstaaf maar daar wens ik ze dan veel plezier bij :-)

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:54

IngridM schreef:
ik moet ook zeggen dat ik me nooit echt bekeken voel. Tuurlijk zullen er heus groepjes dames zijn die over je banketstaaf maar daar wens ik ze dan veel plezier bij :-)

ik zeg altijd ze kunnen better over je praten als van je eten, want dat eten is duur en het praten is gratis :')

Sammyy

Berichten: 4616
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:03

Ik ging ook hoor :j

Nu gaat het financieel helaas niet meer, maar anders wist ik het wel. Mis het zo nu en dan wel.
Zelf liep ik niet snel zonder mijn badjas. Al ging ik in de sauna zelf wel gewoon op een handdoek liggen. Ik deed m wel gewoon af dus.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Dikkere mensen in de sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:07

Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik een keer iemand zag die zo dik was dat ik niet zag of het nu een man of vrouw was. In de sauna.
Maar weet je, ik ben er voor mezelf, wat maakt het mij uit hoe een ander eruit ziet?

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Dikkere mensen in de sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:09

Wij vrouwen kijken of andere vrouwen dikke/slanker zijn dan wij en die mannen... die kijken vast ergens anders naar onderling :')

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:14

Niet netjes maar met mijn (ex)vriendin keken wij, ondanks dat we zelf op vrouwen vallen, vaak naar mannen en hadden daar allerlei namen voor als staafmixer of bonduelle worteltje.
Eén keer een man gezien met een enorme piercing door zijn eikel, brrrr.
Ook een keer een vrouw met een mislukte borsvergroting, je zag de vullingen zitten onder een oud vel.

Zo heeft iedereen wel wat...

Dirndl

Berichten: 2355
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:15

Het ligt er enorm aan hoe je jezelf in je eigen lichaam voelt en of het prettig vindt om naakt bij andere mensen te zijn. Ik zou zelf met mijn maat 36 nooit, maar dan ook echt nooit, in bikini lopen of naar de sauna gaan omdat ik mijn lichaam zo lelijk vind dat ik het echt niet aan de buitenwereld laat zien. Tja, jammer dan, geen sauna voor mij :=

Dus ik denk dat het meer met zelfbeeld dan met omvang te maken heeft - maar misschien is het wel zo dat mensen die "dik" zijn vaak een minder zelfbeeld hebben. Ben heel blij dat mensen ongeacht hun omvang gewoon gaan - laat anderen maar lekker kletsen!

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:16

Ik heb één keer gehad, nooit vergeten ook :') , dat er zo ongeveer een heel elftal (semi?) professionele voetballers een dagje sauna deden. Nou..oké...dán heb je dus wel een heel clubje behoorlijk lekkere/fitte mannen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:17

Ouwe schreef:
De sauna waar wij altijd heen gaan komen heel vaak dikke(re) en oude(re) mensen. Misschien verschilt het ook qua sauna? De sauna waar wij heen gaan is wat kleinschaliger en huiselijker, niet zo groot er commercieel als bijvoorbeeld de Zwaluwhoeve.


Ja, dat zou het ook kunnen zijn :)
Maar ik weet er genoeg die zich doodschamen..