mini fries

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
muurbloempje

Berichten: 85
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: hillegom

mini fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 01:01

ik heb wel eens gehoord over mini friezen.friezen die net zo groot zijn als pony rond 1.20 hoog . heeft iemand die welleens gezien of eenfoto van? ben echt benieuwd hoe dat eruit ziet. en bedoel geen merens die zijn ook groterdan 1.20 en ook geen fell, dale . Dit is echt een fries die niet groter is geworden. heb een keer in het bit een klein stukje over gelezen. Dat ze er onderzoek naar willen doen in utrecht ,werden eigenaars gevraagt met zo'n fries contact op tenemen met utrecht Zodat ze konden onderzoeken hoe dat komt dat er af en toe een kleine fries geboren word een liliputter eigelijk dus.
Laatst bijgewerkt door muurbloempje op 25-07-02 09:54, in het totaal 4 keer bewerkt

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 01:20

merens heet dat.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 07:58

Merens is groter net al de Dale die ze ook nog wel eens minifriezen noemen, vraag me niet waarom! (net alsof elk zwart paard met sokken een minifries is!)

Een Fellpony is nog een stukkie kleiner en noemen ze OOK ( ) minifries.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 10:07

Nee het gaat hier echt om een 100% fries die dus gewoon klein is (een dwerg).
de minifries heeft dus een friese ma en pa om het zo maar even te zeggen.
het dwerg sindroom want dat is het uit eindelijk komt nog regelmatig voor onder de friezen.
ik heb er ooit eentje gezien, heel erg leuk.
pas stond er een in de phriso te koop dat was dacht ik een jaarling van 1.20 ofzo.
lijkt me wel heel leuk hoor dan denkt iedereen dat je een heel jaar door veulentjes hebt haha.

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 12:27

ik heb er 2 jaar geleden een mini fries op de markt gekocht. Was een skelet met een velletje er over heen. Hij was toen iets hoger dan een meter. Kon amper lopen denk dat die altijd in een stands had gestaan.Normaal maken ze zulke beesten meteen af om dat ze er niks aan hebben. Ik heb ook niks aan hem hij heeft rare swabber achterbenen en een karper rug .Maar ook ontzettend lief en dankbaar . heb hem nu 2jaar soms denk ik wel geef hem weg als gezelschappony maar weet eigelijk niet of ik hem wel weg wil doen en denk dan wat gebeurt en dan weer allemaal mee met dat beestje Hij is nu 4 jaar en nog steeds klein. En echt wel lelijk met een mooi hoofdje Lovers

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:34

ik vind ze enorm lelijk die kleine friezen
je ziet ook wel friezen van 1,50 ofzo
ik vind het eigenlijk geen gezicht, sommigen zijn wel mooi, maar geeef mij maar een wat grotere

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:50

ik heb er 1 gekend. Zoek even op surprise in paardenpraat, dan kom je hem wel tegen

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 15:22

stef schreef:
ik heb er 1 gekend. Zoek even op surprise in paardenpraat, dan kom je hem wel tegen
kon het broertje van de mijne zijn hij lijkt er precies op. hij was echt ook ontzettend mager denk dat hij ook net genoeg eten had gehad om te over leven. toen ik me kocht was die echt lusteloos zat met ze kont zowat op de grond,kon ook niet zo goed lopen Is nu een beetje recht gegroeit. hij mag dan wel lelijk zijn maar wel onwijze lief ,mijn knuffel hij is net een hond maar dan veel liever Lovers

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 20:07

Sjuimpje schreef:
Een Fellpony is nog een stukkie kleiner en noemen ze OOK ( ) minifries.


Haha! Friso, de Fell pony van Warren.. waar ik zo nu en dan ook wel eens op rijdt is inderdaad ook een minifries. Dat de Fell inderdaad met een Fries wordt vergeleken klopt als een bus omdat er in een Fell pony ook daadwerkelijk 'Fries' bloed zit. De Keltische pony, de Galloway en het Friese paard hebben veel invloed gehad op het uiterlijk van de Fell pony. Vandaar dat het ook een minifries genoemd wordt.

Overigens is het ook nog eens zo dat Friso dit jaar deelneemt aan een show op de fokdag van het Fryske Greidhynder hier in Drachten. Juist omdat het een afgeleide van een Fries is.