Geweldige les, vastgelegd op video

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Geweldige les, vastgelegd op video

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 09:50

Gisteren had ik met Max mijn eerste les bij Herman Wientjes. In mijn ‘vorige paardenleven’ heb ik ook les van Herman gehad maar dat was al weer een jaar of 7 geleden Bloos , en in de tussentijd ben ik natuurlijk toch een beetje stil blijven staan…

Gelukkig was Fitzroy mee-voor de gezelligheid en om een en ander op de video vast te leggen zodat ik thuis alles nog kon nazien. De les was echt ontzettend gaaf, Herman was zoals altijd zo bevlogen dat ik binnen de kortste keren de dingen waar ik met Max het meeste moeite mee heb fluitend deed. Met zijn hulp reed ik Max binnen korte tijd wel door de rechterkant (even wennen maar het voelde super). Mijn magere schoudervoor werd in enen een echte schouderbinnenwaarts, we hebben zowaar een paar passen travers gereden. Ik heb gevoeld waar de stap heen moet om de keertwendingen goed te kunnen rijden (Max heeft een mega-grote stap en rij die dus maar eens klein zonder inbreuk te maken op de tact). En ik heb beide zijden contragalop gereden. Ik heb de video inmiddels al 2x bekeken en alle opmerkingen op papier vastgelegd. Ik heb wat huiswerk meegekregen dus ik weet waar ik aan moet werken en ik denk dat het gaat lukken. Verder zag ik wat dingen op de video wat houding betreft waarvan ik vind dat ik eraan moet werken, dat viel in mijn proevenvideo’s door het rijjasje niet op maar nu wel. Ik denk dat ik de video de komende weken nog heel wat keren ga draaien *LOL* .

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel



Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 09:59

Wat leuk dat je zo lekker gereden hebt!!!
En helemaal ideaal om de les op video te hebben, dan kan je inderdaad nog eens terug kijken hoe het eruit zag, en daardoor het gevoel meer combineren met hoe het vanaf de grond te zien is. En natuurlijk gewoon leuk en leerzaam om te hebben.
Ik hoop dat ik de band ook een keer mag zien? Ik ben erg benieuwd.

Navragen is beter dan afvragen.

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 10:31

Astrid, dan moet je ook wel vertellen dat je Max aan moest tikken in de stap en dat hij een paar piaffe-achtige passen maakte.
Volgens Herman zit dat er bij Max binnen 10 minuten in!

Het was echt heel leerzaam en Herman vond dat Astrid haar handigheid veel meer kon benutten.
Uhm .... was je niet misselijk na het bekijken van die waggelende videobeelden Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 10:38

Hahaha, waggelende videobeelden... Knipoog

Leuk dat je zo lekker gereden hebt en gaaf om het dan ook nog eens op video te hebben! Haha, ik wil de band ook wel zien.... heb je wat kopietjes gemaakt fitz?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 11:43

De beelden waren af en toe wat schokkerig maar over het geheel gaf het een goed beeld, beter dan ik verwacht had na de opmerkingen van Fitzroy dat ze er niets van gebakken had, en oefening baart kunst ook bij het hanteren van de video Lachen Het is vooral handig om alle opmerkingen terug te kunnen horen met het beeld erbij. Soms ben ik zo geconcentreerd dat ik een opmerking gewoon niet hoor. En orri: je bent van harte uitgenodigd hoor, kan je meteen een minibokttour door noord holland doen.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 13:14

Klinkt super! enne ik wil ook wel erg graag mee kijken.
zit herman niet aan 'onze' kant van het land?
les je ook een uur?
Dit is het mooiste aan de les he dat je gewoon tijdens je les al vooruitgang boekt.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 13:26

herman zit geloof ik precies tussen ons in Kim, hij woont ergens in Garderen, in een van de laatste nrs van Bit stond een stukje over Herman.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 13:57

Klopt, in de bit stond een stukje over hem(nummer over recreatierijden *LOL* ). Hij traint regelmatig op de hei Haha!

Binnenkort willen ze hem bij ons op de club ook weer uitnodigen voor een clinic. Hij komt ook meestal 1 x per jaar drie keer bij de Wieringermeerruiters, daar heb ik met mijn pony eens een clinic meegereden van hem *LOL* Ik was er ook supertevreden over en het was zeker voor herhaling vatbaar(sta ook al opgegeven voor als hij bij ons komt...Haha! ) Twee zussen van onze vereniging gaan ook weleens bij hem trainen, zou ik ook wel willen, maar het is zo ver weg... Huilen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 20:54

astridh schreef:
De beelden waren af en toe wat schokkerig maar over het geheel gaf het een goed beeld, beter dan ik verwacht had na de opmerkingen van Fitzroy dat ze er niets van gebakken had, en oefening baart kunst ook bij het hanteren van de video Lachen Het is vooral handig om alle opmerkingen terug te kunnen horen met het beeld erbij. Soms ben ik zo geconcentreerd dat ik een opmerking gewoon niet hoor. En orri: je bent van harte uitgenodigd hoor, kan je meteen een minibokttour door noord holland doen.


Hahahaha klinkt erg uitnodigend Haha!
wil ik zeker weleens doen ....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:32

Herman is echt een topper wat mij betreft. Hij zit overigens in Ermelo aan de Garderenseweg. En tja.. hij komt wat lesgeven betreft echt overal, zo komt hij ook iedere twee weken deze kant op en geeft hij les aan meerdere ruiters en amazone's vlakbij drachten.

Op de onderstaande website staat overigens heel wat informatie, inclusief telefoonnummers.

http://www.stalwientjes.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie