breyer paarden!!!!

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
Telpeva

Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:55

Dankje, die foto's helpen me al heel veel! ik zit zelf totaal niet in het western wereldje, heb er echt geen verstand van en op google zie ik echt vanalles voorbij komen. Als ik de pasvorm van mijn miniatuurzadeltje vergelijk met jouw zadel Marcella, dan denk ik dat ik mijn zadel per ongeluk te groot gemaakt heb om degelijk op een stablemate te kunnen liggen.

Ben een beetje aan het balen nu, heb niet genoeg leer om het overnieuw te maken :\ zal straks eens kijken hoe het zadeltje ligt op een classic, misschien dat dat al beter staat, zal zo ook wel een foto posten.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Marcella

Berichten: 36579
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:04

;)

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:30


Je suis Charlie.

Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:46

Hier een paar foto's van een dancing costume wat ik zelf heb gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:51

Dat is een heel goed gelukt kostuum, prachtig!
Waar heb je al dat beslag vandaan?

Je suis Charlie.

Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:54

die had ik ergens op een hobby site gevonden in amerika

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:55


Je suis Charlie.

Telpeva

Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:02

Wat ontzettend gaaf, had je hier een voorbeeldje of een patroon voor? hij is echt mooi! Mag ik vragen hoe het precies zit met de bovenkant van de franjes? zijn dat een soort van speciale crimp beads waarmee je ze vastgezet hebt? ziet er echt mooi uit al dat detailwerk, mijn prutswerk komt hier qua kwaliteit niet eens bij in de buurt :+

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:07

Nee het was niet rio rondo die site waar ik ze vandaan had kan ik helaas niet meer vinden.
Ik had gewoon gegoogled op metal studs.
De rest van de hardware heb ik wel bij rio vandaan.
Dat zilver wat aan de bovenkant zit dat was een soort kraal die je nog een beetje dicht kon knijpen met een ringetje eraan, die had ik op een kreabeurs gevonden bij sierraden maken spullen.

Ik had geen patroon en geen voorbeeld ik had gegoogled op dacing costume maar echt veel kom je niet tegen en op youtube zijn een paar onduidelijke filmpjes.

Hij heeft wel veel prijzen op de live show van vorige week gewonnen en heel toevallig leek hij sprekend op een echt dancing costume die iemand bij zich had.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:14

Hij is echt prachtig!

Op welke resin heb je het zadel zitten?

Je suis Charlie.

Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:21

Het model is Aegis

Telpeva

Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:22

Wat een toeval dat hij er zo op lijkt, dat is wel heel gaaf zeg!

Even voor de crea bea mensen onder ons, begin volgende maand is er een beurs in Utrecht met allerlei hobby artikelen, http://www.kreadoe.nl/nl-NL/Bezoeker.aspx

Ik ga alvast zulke beads toevoegen aan mijn verlanglijstje voor die dag :D want zo luxe als die die jij hebt gebruikt Muztang, zo vind je ze in de winkel niet vaak, op de beurs hebben ze ze misschien nét toevallig wel! dan heb ik het over de franje topjes, niet over de studs, studs kan je hier en daar wel halen (tip, bij nagelverzorging artikelen bij drogisten hebben ze soms ook leuke studs! ze zijn eigelijk om op je nagels te plakken, maar dat weet dat modelpaard niet..! :D)

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:28

Franje en kwastjes zijn zelf te maken...is een klus maar dan heb je ook wat.
Tip qua lijm: gebruikt Aleene's tacky glue, die vlekt niet.

Je suis Charlie.

Telpeva

Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:32

Cassidy schreef:
Franje en kwastjes zijn zelf te maken...is een klus maar dan heb je ook wat.
Tip qua lijm: gebruikt Aleene's tacky glue, die vlekt niet.


Vind je die beter dan duco cement Cassidy? ik zal er eens op googelen, eens kijken of dat hier ergens te krijgen is. Als je nog meer tips hebt zijn die trouwens ook welkom, ik vind het erg leuk om tuig te maken maar erg goed ben ik nog niet :o dus alle mogelijke tips zijn zeer welkom!

Zal straks eens een foto maken van mijn zadel misbakseltje

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:34

Voor stof gebruik ik de Tacky Glue. Ja voor stof vind ik dat veel beter dan cement. In geval van leer is cement weer beter.

Tacky Glue is vast wel bij een handwerkzaak te krijgen. Pipoos of zo...

En als je naar de KreaDoe gaat, dan is het daar ook vast wel te koop.

Je suis Charlie.

Telpeva

Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:02

Hier komen de foto's, hou je vast... lach niet té hard :+

Het was eigelijk de bedoeling dat dit zadel voor stablemate/schleich formaat moet worden, in theorie leek mijn berekening prima te kloppen maar in werkelijkheid is hij dus te groot uitgevallen. Bij deze, 2 foto's, de een op een scheich model en de ander op een breyer classic. Hij is nog niet af, de zitting is er nog niet, maar ik wou hem toch posten :D de lijmstukken wil ik wegwerken met zwarte inkt, en de knipranden ook zodat deze donkerder zijn en minder storend grijs.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb het idee dat jullie hier veel meer ervaring mee hebben en dat jullie al veel meer van de model hobby gezien hebben, als jullie mij tips kunnen geven, of mij op bepaalde punten kunnen wijzen, dan zou ik dat heel fijn vinden :)

De modellen zijn overigens een Schleich 'percheron hengst' en Classic 'Yankee' op het Scamper model.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:34

Zadel is idd te groot voor de Schleich en te klein voor de Breyer, maar voor een eerste zadel echt niet slecht! Ik zou alleen met meerdere skirts werken, maar misschien was dat je plan wel, omdat het nog niet af is...

Je suis Charlie.

Marcella

Berichten: 36579
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:24

Telpeva schreef:
Wat ontzettend gaaf, had je hier een voorbeeldje of een patroon voor? hij is echt mooi! Mag ik vragen hoe het precies zit met de bovenkant van de franjes? zijn dat een soort van speciale crimp beads waarmee je ze vastgezet hebt? ziet er echt mooi uit al dat detailwerk, mijn prutswerk komt hier qua kwaliteit niet eens bij in de buurt :+

Niet jezelf onderschatten en oefening baart kunst. ;)

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Telpeva

Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:39

Cassidy: dat klopt zeker, de skirt die dichter bij het zitvlak ligt komt er ook nog op, :j Ik zal wel nog een paar foto's maken zodra het af is, misschien dat het geheel dan ook wat duidelijker te beoordelen is.

Marcella: klopt helemaal, ik wil dit zadel eigelijk ook gewoon helemaal netjes af gaan maken, gewoon om het een beetje in de vingers te krijgen. Wel jammer dat ik dan geen paard heb om het op te leggen, maarja het is even niet anders.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:55

Misschien past het zadel wel op een pony classic van breyer.
Het ziet er al netjes uit voor een eerste zadel.
Past wel op met het bijwerken van lijmplekken of grijze randen met zwarte inkt, dit kan namelijk gaan afgeven op je model.

Telpeva

Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:31

Goed dat je het zegt, ik zal het eens testen op een waardeloos afknipsel om te zien hoe het materiaal reageert op de inkt, anders zou ik het ook nog kunnen proberen met een textielstift denk ik zo.

Mooie Classic pony modellen heb ik even naar gezocht maar kan ik tot nu toe niet echt vinden, ik zie toch voornamelijk paardenrassen voorbij komen jammer genoeg :\ Of bedoel je meer deze? http://identifyyourbreyer.com/images/07074.jpg

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:39

volgens mij heb je ook wel pony modellen in maatje classic.
merrylegs mesteno's en de mustangs zijn volgens mij pony's.
Ik weet het van de classics niet zo goed, omdat ik meer de traditional modellen verzamel.

Telpeva

Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:43

Dat begrijp ik, zelf spaar ik ook liever één bepaald formaat, maar voor een keer een uitzondering vind ik niet zo erg :D ik zal eens kijken naar de modellen die je daar noemt!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

xBueno
Berichten: 1477
Geregistreerd: 11-01-11

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:46

Muztang, dat dancing zadel blijft echt prachtig! Owh van die knijp kralen dingen met ringetjes eraan heb ik ook nog liggen geloof ik, zal eens gaan kijken of dat beter werkt voor de kwastjes :D
Over jouw zadel durf ik nog niks te zeggen Telpeva, zonder zitting, heb totaaaal geen verstand van Western zadels. Maar hoe heb je die beugels gedaan?
Ik ga trouwens waarschijnlijk mijn kleine paardje laten painten door Deborah Brown op een Breyer model.. maar kan nog niet kiezen welke...

Telpeva

Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:01

Starlight_22 schreef:
Over jouw zadel durf ik nog niks te zeggen Telpeva, zonder zitting, heb totaaaal geen verstand van Western zadels. Maar hoe heb je die beugels gedaan?


Mijn beugels of die van Muztang? voor de mijne: 2 dunne stroken leer, en deze met de 'lelijke' kant aan elkaar vast lijmen, zodat je alleen maar mooi leer ziet zitten zegmaar. Terwijl de lijm aan het drogen is, de stroken een beetje buigen en induwen zodat het de look krijgt van een stijgbeugel, door de lijm blijft die vorm er dan ook in zitten. Aan de bovenkant het overtollige leer afknippen. Het geheel wordt aan de bovenkant bij elkaar gehouden door een speldje die door de bovenstukken van de lapjes heen geprikt is, bij de onderste foto kan je ook net het omgebogen uiteinde van het speldje zien zitten. De beenflappen van het zadel zijn daarna om dit speldje heen geslagen en vastgelijmd zodat het geheel blijft zitten.


Ik blijf maar terugscrollen en staren naar dat mooie tuig van Muztang, dat geeft me echt de motivatie om verder te oefenen met zadels maken :D Ik wil dat óók kunnen!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers