Ik heb een kat gekocht! Nou ja, 'gevonden' :)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Ik heb een kat gekocht! Nou ja, 'gevonden' :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-02 22:26

Ik heb dus vandaag een jong katje gekocht. Zo superschattig, echt zo eentje uit de Felix reclame. Ze blijft de komende 8 weken nog gezellig bij d'r mams en broertjes en zusjes en dan kan ik 'r ophalen.

Maar nu komt de clou: Ik woon nog thuis en ze weten van niets! We hebben altijd een hond gehad, maar sinds Beer dood is hebben we geen huisdieren meer. Kost teveel tijd, is lastig, aan huis gebonden blabla het bekende verhaal. Voor een hond gaat het absoluut op, een nieuwe hond is gewoon niet te doen, die zou vaak alleen thuis zijn, niet op tijd uitgelaten worden etc. daarom hebben we geen hond meer. Maar een kat is een heel ander verhaal! Die kan veel beter voor zichzelf zorgen, is gewoon veel makkelijker.

M'n moeder wil wel een kat, heeft vroeger altijd katten gehad en vindt het hartstikke leuke dieren dus die is het probleem niet. Maar de vriend van m'n moeder is een ander verhaal, hij heeft niets met katten, is een 'hondenmens' en het is ZIJN huis waar we wonen.... Maar ik wil dus wel een kat! En zoveel last hoeft hij er echt niet van te hebben. Het is MIJN kat, dus ik zorg ervoor, een kat is een stuk schoner dan een hond en minder 'lastig' ook dus last hoeft hij er echt niet van te hebben. En als ik het huis uit ga neem ik 'm mee. Hij moet dus maar niet zeuren vind ik en ik weet zeker dat ik m'n moeder daarin mee krijg Haha!

En nu heb ik dus een kat... Ik ben van plan om ze over 8 weken gewoon voor het blok te zetten en 'm mee naar huis te nemen, onaangekondigd. Nu dus nog niets vertellen, kunnen ze ook niet tegenstribbelen. M'n moeder kan het echt niet over d'r hart verkrijgen om zo'n klein hummeltje de deur uit te doen en de vriend van m'n moeder heeft ook geen hart van steen, dus dat komt vast goed. Hij komt bij een vaste klant van m'n werk vandaan en we hebben even een mooi verhaal in elkaar gedraaid over dat hij al een tijdje op de haven rondzwierf en dat we echt niet weten van wie hij is en dat niemand 'm wou hebben en dat ze op het punt stonden om 'm te verdrinken omdat er al genoeg wilde katten rondlopen daar en dat ik 'm zielig vond, dus dat ik 'm maar meegenomen heb... En als ze dan over een half jaar ofzo aan 'm gehecht zijn (want dat gaat zeker gebeuren!) vertel ik wel een keer hoe het echt zit...

Mocht het nou echt mislopen en hij mag echt niet blijven heb ik overigens al een adres voor 'm, daar is voor gezorgd.

Ik voel me er niet helemaal lekker over, ik zou liever hebben dat het gewoon 'makkelijk' kon. Maar ik ben wel blij dat ik een kat heb! Heb er echt zin in, weer een beetje leven in huis.

En natuurlijk: een naam! Iemand suggesties voor een zwart met witte poezendame?

Nulla tenaci invia est via


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:29

leuk joh, zo'n klein hummeltje! daar waar ik ponykamp ga begeleiden hebben ze ook kleine katjes, zo schattig allemaal!
een naam zou ik zo niet weten, ik ben niet zo'n held in namen...
succes ermee!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:49

hihi Haha! Je hebt het helemaal voor me kaar!
Felix is een beetje een alle-katte-naam en het is een dame he...
mmm... ligt er niet een mooie boot in de haven... ofzo... noem je der daar na...
(klopt het verhaal nog beter... Knipoog )

Op stal loopt ook een mini katje. Is te vroeg uit het nest gevist door een van de kinderen en daardoor heel klein gebleven. Echt een droppie...
Maar tja... ik hoef niet met zo'n verhaal thuis te komen! Haha!

Succes ermee! en heeeeeeeeeel veel plezier!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-02 22:57

Ethelate schreef:
mmm... ligt er niet een mooie boot in de haven... ofzo... noem je der daar na...
(klopt het verhaal nog beter... Knipoog


Zo'n gek idee is dat nog niet eens!
Mmmm eens even zien. Le coq d'or is niet echt een kattennaam he?! Haha!
Ga wel eens een rondje maken door de haven en andere noem ik 'r gewoon 'Blup' is nog toepasselijk ook met dat zogenaamde verdrinken *LOL*

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 00:31

Sorry Margreet, maar ik vind dat je dat niet kan maken.
Een vriendin van mij heeft ongeveer 3 jaar bij ons in gewoond en ook opeens een kat meegenomen terwijl ze weet dat ik er niet van houd.
Het was een oud beest wat anders de rest van zijn leven in het asiel zou moeten door brengen omdat niemand hem wilde hebben (ja ook zo´n "zielig" verhaal).
Het beest deed niets anders dan zeuren en mauwen(bij voorkeur s´nachts) en op een gegeven moment heb ik haar een ultimatum gesteld asl de kat niet binnen 24 uur weg was zou ik daar zelf wel voor zorgen (op een heel definitieve manier Extreme duivel ....)
De kat is toen naar ander mensen gegaan (idd binnen 24 uur), maar ik heb van het hele gebeuren gigantisch gebaald.
Ik vind gewoon dat als je niet op je zelf woont maar bij anderen heb je je daar aan aan te passen.
Als die persoon niet van katten houd moet je ze ook niet in huis halen, geeft hopen problemen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Ik heb een kat gekocht! Nou ja, 'gevonden' :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 00:37

Margreet schreef:
Mocht het nou echt mislopen en hij mag echt niet blijven heb ik overigens al een adres voor 'm, daar is voor gezorgd.


Ik vind het bij je ouders (nou ja, de helft daarvan en met de andere helft woon ik ook al 18 jaar in huis, dus die ken ik ook wel...) toch net even wat anders dan bij een inwonende vriendin. Gelijkwaardiger denk ik. Bovendien is een jong katje natuurlijk even wat anders dan een oude 'zeurpiet'. En we hebben een grote tuin: buitenkat!
Maar ik begrijp je reactie wel hoor, alleen is de situatie niet te vergelijken.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 00:44

Maar Margreet, je gaat je ouders dus wel voor het blok zetten over iets wat jij alleen wilt, maar waar wel iedereen mee moet leren leven. Dat is allemaal heel begrijpelijk en ik snap ook wel dat je heel graag een kat wilt (been there), maar ik weet niet zeker of dit wel de goede manier is. Wat mij tegen staat in je verhaal is de leugen over hoe je aan dat katje gekomen bent. Liegen tegen je ouders vind ik altijd een moeilijk punt omdat je meestal wel doorzien wordt (ze kennen jou ook langer dan vandaag) en als het ware verhaal eerder boven komt dan dat jij in de planning hebt staan, zit je met de gebakken peren en kan de kat misschien alsnog vertrekken.
Is het misschien op een of andere manier bespreekbaar thuis? Misschien kun je 'opbiechten' dat je een impulsaankoop hebt gedaan die voor iedereen betekenis heeft en dat je er graag over wilt praten.


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 00:52

Nou, gelukkig ken ik mijn ouders ook langer dan vandaag, dus dat scheelt Haha! Het punt is een beetje dat ze ook wel weer een huisdier willen, hebben we het ook al over gehad, maar er een beetje tegenaan lopen te hikken. Spoken zien die er helemaal niet blijken te zien als het dier in kwestie er eenmaal is, dat weet ik zeker. Dat het iets is dat ik alleen wil klopt dus niet helemaal, m'n moeder wil het zeker weten heel graag, dat heeft ze al meerdere malen gezegd en de vriend van m'n moeder is degene die de beren op de weg ziet. De confrontatie is dus de beste methode denk ik om weer een dier in huis te krijgen!
En wat betreft dat 'leugentje', dat zit mij ook niet helemaal lekker, ga ik ook nog even goed over nadenken, ik heb nog even de tijd, feit is wel dat ik het ze niet eerder ga vertellen dan wanneer ik die kat eenmaal bij me heb!

Ik vind ouders overigens een hele vervelende formulering, het zijn namelijk m'n ouders niet, m'n ouders zijn gescheiden, maar voor het leesgemak gebruik ik 'm toch maar.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 00:55

Dat van de term ouders is bekend, maar het wordt zo'n lang verhaal om iedere keer neer te zetten dat het eigenlijk de juiste term niet is toch? Daarom hanteer ik die term voor het gemak maar wel, om het simpel te houden.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 00:58

Was ook geen kritiek op jou hoor, ik vind het prima, hou wel van kort en bondig Haha! Knipoog en gebruik het woord zelf ook maar ik vermeld toch graag even dat ik er niet gelukkig mee ben omdat het gewoon niet klopt.

Nulla tenaci invia est via

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 01:00

Zo ben ik ook aan een rat gekomen, van mijn moeder mocht het wel weer en van mijn toenmakelige vriend van mijn moeder niet...
Mijn vorige ratjes waren toen net een paar maanden overleden.
Maar aangezien die niet bij ons woonde vond ik toch niet dat hij veel recht spreken had!! Ik zei dat de rat kwam logeren... maar was zo'n klein jong ding en ik 15 jaar, ze had hem al wel door... Haha!
Overigens is mijn moeder daar niet zo moeilijk in, ze heeft nu zelf ook 2 poezen en 1 kat, 2 honden en tig vogels...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 02:25

Het spijt me dat ik het zeg maar ik vind dit bijzonder egoistisch. Ten eerste ga je liegen tegen je moeder wat ik al niet echt geweldig vindt. Maar het meest jammere vind ik dat de kat misschien straks de dupe is. Voor een jong katje is het een bijzonder ingrijpende gebeurtenis om van zijn moeder af naar een nieuw huis te gaan.
Stel dat je "ouders" weigeren dan moet de kat vervolgens naar een ander huis. Twee ingrijpende gebeurtenissen in korte tijd voor een kitten van acht weken oud. Dat is niet goed voor het diertje. En dat omdat jij perse een kat wil.

Als je dan toch wilt liegen tegen je ouders vertel ze dan het verhaal voor je het katje gaat ophalen. Mochten ze weigeren dan kan het katje naar het tweede adres en hoeft hij geen twee keer te verkassen. Voor het katje is dat in elk geval beter.

Zelf zou ik weigeren als een van mijn dochters op zo'n manier een huisdier binnen zou proberen te krijgen. Als ze eerlijk zijn kunnen ze heel ver gaan maar liegen is iets wat ik absoluut niet tolereer, eerlijkheid is hier een hoog goed.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 07:21

Dit kun je niet maken.
je zet je ouders voor "t blok, dat je, jezelf er al niet lekker bijvoelt geeft al aan dat het niet klopt. verder heb je, je al bedacht dat jonge katjes snel groot worden? en dat een kat zo'n 20 jaar kan worden?
het asiel zit vol met op deze manier aangeschafte katten.
Denk er goed overna als je dit gaat doorzetten.

Jonge katten kunnen ook niet alleen zijn. slopen over het algemeen het huis, hebben veel aandacht nodig. Als de kat langer alleen moet zijn op een dag is het beter om 2 katjes te nemen. mischien in tip om je te verdiepen in de verzorgin van katten Haha! en gedrag

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 07:42

Nou,
en ik vind dat je het wel kan maken Haha!

Maar ik moet wel zeggen dat ik zelf er nooit over lieg, ik heb namelijk door middel van 'voor het blok zetten' de afgelopen tijd 2 honden, 2 katten en 2 paarden weten binnen te halen.
Het is vooral voor pa altijd even een half uurtje doorbijten en vaak noemt hij ze de eerste week ook nog 'illegaaltje'( Haha! ), maar na verloop van tijd is hij er onderhand het gekste mee!

Ik denk dat Margreet zelf het beste weet hoe haar moeder en vriend op dit kadootje reageren,
ook een idee btw!
Toen ik graag weer een hond erbij wou zei mijn vader dat ik al zat beesten had, dus heb ik hem er 1 gegeven *LOL*
Briljant of niet?[/u]

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 09:30

ik heb het gedaan bij mijn vissen mijn ouders voor het blok gezet, opeens stonden ze op de tafel Haha! . nee mijn ouders waren echt heel erg boos maarja weg doen kon ik ze niet meer, maar ik heb er wel spijt van gehad dat ik het op zo'n manier heb gedaan. niet echt leuk, die ene vis het nog steeds iligale 1 de ander is al dood.

op de boerderij waar mystery staat mogen we ook andere dieren hebben, 1 vrouw daar fokt met cavia's en konijnen je raad het al 2 cavia's en 1 konijn Haha! . mijn moeder kwam een keer langs en keek heel erg raar naar de hokken. toen zegt ze samant zijn deze van jou. ik zo . maarja ze kende mij dus ze wist het wel, maar mijn vriendin zorgt er ook voor dus ze heeft er geen problemen mee. mijn vader ook niet zolang ze maar daar blijven


maar als ik jou was zal ik het niet doen, denk dat het voor je zelf ook niet leuk is als het echt niet mag, moet je het katje toch weer aan iemand anders geven maarja je moet het zelf weten.....

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 10:28

Margreet, als jij dat beestje zodanig opvoed dat hij het huis niet bevuilt, en niets kapot maakt (in de bank of gordijnen hangen), zal hij naar verwachting geen irritaties opwekken bij die vriend. Misschien dat hij dan toch wel in staat is om dat beestje leuk te gaan vinden. Zelf ben ik net zoals de vriend van jouw moeder een echte hondenmens, ik kan katten niet echt waarderen, vind ze hooguit grappig.

De hond is de betere mens

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 11:22

Tja, ik weet het niet... aan de ene kant snap ik het wel, maar aan de andere kant; iemand voor het blok zetten om zo een huisdier het gezin binnen te krijgen Verward

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: Ik heb een kat gekocht! Nou ja, 'gevonden' :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 13:33

Margreet schreef:
En natuurlijk: een naam! Iemand suggesties voor een zwart met witte poezendame?


Wat denk je van Féline? Afgeleid van Felix maar dan de damesversie en 't verwijst ook weer naar de kattenfamilie Haha!

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 13:47

Debbiedee schreef:
verder heb je, je al bedacht dat jonge katjes snel groot worden? en dat een kat zo'n 20 jaar kan worden?
het asiel zit vol met op deze manier aangeschafte katten.
Denk er goed overna als je dit gaat doorzetten.

Jonge katten kunnen ook niet alleen zijn. slopen over het algemeen het huis, hebben veel aandacht nodig. Als de kat langer alleen moet zijn op een dag is het beter om 2 katjes te nemen. mischien in tip om je te verdiepen in de verzorgin van katten Haha! en gedrag


Debbiedee, bedankt voor je adviezen, maar ik ben niet simpel hoor Haha! Daar heb ik natuurlijk allang over nagedacht, ben de complete bibliotheek aan het doorspitten over katten. Ik ben geen 13 jarige meer die deze week een jong hondje wil, volgende week een jong katje en over een maand toch maar een veulentje.

En het is dus geen echte impulsaankoop. Het is in zoverre een impulsaankoop dat ik vond dat het er maar eens van moest komen toen ik gisteren dat aanbod kreeg, maar we zijn er dus al zeker een jaar over aan het wikken en wegen, maar ondertussen gebeurt er maar niets. Nu dus wel Haha! En ik zal er absoluut zorg voor dragen dat de kat niet de dupe wordt van deze 'actie', dus daar hoeft 'men' zich geen zorgen over te maken hoor!

Een deel van het huis is ingericht op slopende jonge hond (en de rest van het huis heeft deuren die goed dicht kunnen Haha! ) dus slopende jonge kat zal ook wel gaan denk ik.

Is trouwens best een leuk idee, Sjuimpje, mam, ik heb een kadootje voor je Haha!

Nulla tenaci invia est via

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:20

haha...weet je zeker dat het er maar 1 is??
ik ging voor een kat kijken en kwam terug met 2 katten...ging 2 ratten kopen en kwam terug met 3...ging gwoon de stad in kwam langs een dierenwinkel en dacht: goh laat ik es een visje kopen
mijn moeder heeft dus ook wel wat verassingen gehad (nu nog een paardje Schijnheilig )
gizmo is een leuke naam (zo heet mijn kat)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:23

*LOL* ik moest wel ff lachen toen ik dit topic zag staan *LOL* Het is erg herkenbaar voor mij, ik heb ooit zo mijn parkietje het huis in gekregen. Van tevoren wist ik al dat mijn vader en moeder een zwak voor zo'n geel dingetje zouden hebben dus heb ik het gewoon naar huis mee genomen Haha!

Ik durf te wedden dat jij (Margreet) het niet zou doen als je er van overtuigd zou zijn dat je moeder en haar vriend het helemaal niets zouden vinden, het is meer een duwtje in de rug wat je ze geeft Knipoog

Ben erg benieuwd naar de eerste foto's van je nieuwe aanwinst Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 15:11

napoleon schreef:
Ik durf te wedden dat jij (Margreet) het niet zou doen als je er van overtuigd zou zijn dat je moeder en haar vriend het helemaal niets zouden vinden, het is meer een duwtje in de rug wat je ze geeft Knipoog


Jij snapt 'm! *LOL*

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 15:45

Nog iets trouwens dat enorm in mijn voordeel werkt: we hebben muizen in huis! Echt heel smerig, ze vreten alles aan en laten overal keutels achter. We zijn nu een beetje aan het prutsen met van die muisvriendelijke vallen en ze dan een flink eind verderop weer los laten, maar dat schiet niet echt op. We staan dus op het punt om muisonvriendelijkere methodes in te zetten, laat ik nou een hele goede weten }> *LOL*
Net alsof zo'n uk effectief is tegen de muizen (not), maar het gaat om het idee Haha!

Voorbeeldje: ik had een (papieren) zak met 20 kg muesli erin in de gang staan, om de volgende dag mee naar stal te nemen en daar in een ton te kiepen. Volgende ochtend: gat in de zak en zeker 5 kg muesli op de grond. Heel fijn! (not). Waren ze niet echt heel blij mee (niet boos op mij hoor, wat kan ik er immers aan doen?) en in het gesprek na dat incidentje is door mijn moeder toch wel een paar keer het woord 'kat' genoemd...Niet echt ongunstig dacht ik zo *LOL*

Nulla tenaci invia est via

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131989
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:10

Gossie Margreet, dit had ik nu niet van je verwacht Haha!
Juist jij, die altijd alles op een "rationele" manier bekijkt, gaat overstag voor de charmes van een jong poesje en bent bereid je daarvoor in allerlei bochten te wringen om haar maar binnen te loodsen Haha!
Zoals je zelf al zegt, je hebt er goed over nagedacht, dus het is bepaald geen impulsaankoop.
Ik zou ook voor de "kado"-optie gaan, een kadootje mag je toch immers niet weigeren ?
Of misschien toch je moeder er bij betrekken, samen staan jullie tenslotte sterker !

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:48

Ik vind ook dat je het wel kan maken!!!!

Sommige dingen moet je gewoon even doen...
Mijn moeder en ik hebben ook besloten om een hond te nemen toen mijn vader in Hongkong zat, en raad eens wie er helemaal gek met Fleur is... Juist ja, paps...

Ik vind het super leuk voor je! Lekker leven in huis...
Een naam ja... uhm... Vernoemen naar een boot is wel heel erg leuk.

Trouwens ik denk niet dat je het verhaal hoeft te verzinnen, je kunt ze toch gewoon vertellen hoe het zit, ik denk dat ze het hartstikke leuk vinden namelijk, dan is het waarheid toch ook goed?


kusss


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, aniek_joefy, Colien, DogWords, fransje23, Joy_Mennings, Jungles, LadyFiesta, Laibadji, micksage, miereneter, mmajar, nienke555, Tientjeblij, Vetra, x_spekkie_x, xAlice, xPabloBokt en 195 bezoekers