nog een andere vraag....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-01 20:32

Nou ik toch bezig ben;-)
Ik ben dus net begonnen met westernrijden. Voor mij is het heel nieuw, voor Sam ook. Hij doet het op zich hartstikke netjes, alleen loopt ie het het liefst met z'n neus op de grond. Is dat omdat hij nog moet wennen, en moet zoeken naar een voor hem fijne houding, doe ik iets fout (of zou het toch aan dat zadel liggen?)?? En als ik een wending wil maken gaat dat linksom heel goed, rechtsom loopt ie (op z'n engels gezegd) door m'n been heen, hij valt als het ware de bocht in (snijdt 'm af zeg maar). Hoe los ik dat het beste op? Of wil ik te snel qua vorderingen? Enne.....wie weet er een paardvriendelijke betaalbare westerninstructeur/trice in omgeving Haarlem? Want les lijkt me toch wel erg handig zo af en toe.
groetjes, Sandra


Taps
Berichten: 1
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 20:50

op http://www.westernriding.nl kan je een x aantal adressen vinden door heel nederland. Ook bij jou in de buurt. Ik hoop dat je wat kan vinden!

Never say Never!!!!!!!!!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 06:39

er staat hieronder ergens een stukje over "met de neus op de grond lopen". lois heeft daar ook wel eens zin in en ik noem dat altijd stofzuigen Knipoog . Hij doet het als ie geen zin heeft om netjes te lopen of aan het eind van de les als ie moe is en waarschijnlijk denkt "zoek het maar uit jij, ik doe niet meer mee".
Spit de onderwerpenlijst maar eens door, staat er ergens tussen.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 08:33

Ik moet van mijn instructrice mijn pony eerst "Engels" aan de teugel rijden, en dan rustig laten zakken tot ze in de juiste houding loopt. Als ze dan te diep gaat, rijd ik haar met zit en benen weer omhoog. Als ze te hoog komt met haar hoofd, moet ik m'n handen omhoog doen (teugelpauze) en als zij dan nageeft, meteen zelf ook nageven.
Het is enorm wennen als je zelf altijd Engels gereden hebt (die handen omhoog, da's zoooo raar in het begin) maar het werkt perfect, omdat je dan optimaal gebruik maakt van de shanks (scharen) aan je bit. Je zet er natuurlijk niet veel druk op, maar laat de schaar "kantelen", dan weet je paard (op een gegeven moment) dat dat het teken is om z'n hoofd omlaag te doen. Je gebruikt het ook in de trail om het paard de hindernis goed te laten verkennen.

Succes, Sonja.

slyding roos
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: frieslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 23:40

hallo sandra mag ik even vragen hoe oud is jou paardje?
roos

just go for it


Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-01 06:42

Hoi! Hij is 5 jaar.
Inmiddels heb ik trouwens 2 tel.nrs gekregen van instructeurs, dus die ga ik binnenkort even bellen.
groetjes, sandra

slyding roos
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: frieslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 21:51

laat hem maar leker met zijn neus over de grond lopen word zijn rug leker sterk van hij is nog zo jong

just go for it


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers