Voordelen winterdeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Voordelen winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 10:44

Ik zit een beetje te duppen of ik voor mijn tinker een winterdeken aan zal schaffen.
' s winters staat hij overdag in de wei en 's nachts op stal. Maar als hij in de wei staat rolt hij ongeveer 10 keer op een dag Haha!
En ik vind het ook weer zonde om een dure deken aan te schaffen die binnen een maand stuk is.
Dus hierbij vraag ik jullie om jullie ervaringen.

Groetjes Marjolein & Killian

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 10:57

Imker is ook zo’n geval… een fervent roller! Met alle dekens het liefst 10x per dag. Ik moet zeggen, mijn dekens worden wel vies, maar gaan echt niet kapot (zelfs met zijn Bucas-flybuster rolt hij, da’s een dun ding, gaat ook niet kapot).
Ze gaan nu het 3e seizoen in en geen scheuren te bekennen. In de zomer laat ik ze reinigen en dat is alles. Het ligt er heel erg aan of je paard het leuk vind om de dekens te mollen (eraan bijten, schuren, etc.)

Is dat niet het geval, kun je gewoon een dekentje opleggen.
Anders probeer je toch eerst een goedkopere? Bij Divoza is een actie: voor 69 euro een 600 grams winterdeken (ik weet alleen niet in welke maand)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:51

Die van ons rollen ook erg veel en vaak Haha! maar de dekens blijven goed. Ik heb er Harry's Horse outdoor op liggen, 400 grams. Is wind- en waterdicht, en blijkbaar ook goed scheurvast.

Misschien is dat ook wat voor jouw rolmonster?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 12:04

Vroeger kocht ik goedkope dekens. Maar door het rollen gingen die eerder stuk. Nu heb ik dure Rambo dekens, perfect! Ze kunnen rollen en zo gek doen als ze willen, de dekens liggen altijd goed en zijn niet stuk te krijgen. De 350 gr bekende groene waterdichte rambo is al 4 jaar oud en ziet eruit als nieuw. De andere rambo's blijven ook perfect liggen en slijten amper. Dus, in dit geval, duurkoop is goedkoop!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 12:07

Sonja schreef:
Die van ons rollen ook erg veel en vaak Haha! maar de dekens blijven goed. Ik heb er Harry's Horse outdoor op liggen, 400 grams. Is wind- en waterdicht, en blijkbaar ook goed scheurvast.

Misschien is dat ook wat voor jouw rolmonster?


Die heb ik dus voor Imker ook (met een los halsstuk, voor de extreem koude dagen). En de staluitvoering zit ook prima, dat is er 1 met een minihalsje!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 13:03

imker schreef:
Is dat niet het geval, kun je gewoon een dekentje opleggen.
Anders probeer je toch eerst een goedkopere? Bij Divoza is een actie: voor 69 euro een 600 grams winterdeken (ik weet alleen niet in welke maand)


Heb je toevallig een afbeelding van die deken??

Heel erg bedankt trouwens voor alle reactie's. Ik ga het nu nog eens goed overwegen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:20


lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 14:27

Heel erg bedankt imker. Ik heb even zitten rondneuzen en mijn keuze viel een beetje op de pagony de luxe en pagony perfect. Alleen vraag ik me af of die merken een beetje goed zijn en wat nou het grote verschil is tussen die twee dekens

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 14:37

De Perfect heeft loopsplitten, waardoor er minder kans is op schuurplekken en het zit comfortabeler voor het paard. Het nadeel van de Perfect, en dus het voordeel van de Luxe, is dat deze geen bilriemen heeft, door deze riemen ligt de deken stabieler op het paard en heb je minder kans op schuiven.

Wil je je paard met deze dekens in de regen buitenzetten, dan raad ik je ze allebei af… Reden hiervoor: Ze zijn absoluut niet waterdicht en zo kan je paard een flinke kou oplopen. Ik zou dan gaan voor de HH-winterdeken, met 400 grams vulling en los te verkrijgen halsdeel. Deze deken is 100% waterdicht en schuift niet.
Misschien kun je eens kijken of ze een site hebben, waar je ze even kan zien. Ik zal eens kijken of ik iets voor je kan vinden.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 14:42

hmmzz dat is zeker een nadeel en dus ook niet echt een goede winterdeken dan. Want hij staat vast wel in de regen buiten. Dan nog maar even verder kijken.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 14:45

ik heb net ook een pagony gekocht ben er niet zo heel erg weg van maar goed ik heb de turnout gekocht weet niet of ie echt waterdicht is of waterafstotend maar ze staat er niet dag en nacht mee in de wei. Ik heb eigenlijk nog nooit problemen met pagony gehad!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 15:06

Waarom ben je niet zo weg van die deken dan?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 15:18

Nou ze zeggen dat ze vaak kapot gaan Pagony in het algemeeb bedoel ik dan maar ik heber nog nooit last van gehad moet ik zeggen. Het is een beetje een dubbel antwoord ik weet het sorry

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 15:30

Geeft niet hoor, ik ben blij met alle reacties die ik krijg. Ik heb op de divoza site gekeken en daar staat dat de deken die jij hebt waterdicht is. Welke kleur heb jij?

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 19:50

Ik heb een harru horse deken, weet niet welke, maar met voor 2 gespen, 2 singels en bilkoorden.
Ligt stevig en Tos is ook zo'n rol-gek (het liefst de ergste blub uitzoeken ook nog Frusty ) De deken ligt nooit scheef ofzo...
en heeft hem 4 maanden alle dagen op gehad (en toebn afgebouwd) en nergens kapot...
alleen super smerig....

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 21:27

Nou dat klinkt goed, en waar heb je die gekocht? bij een ruitersportzaak in de buurt?
Owja heeft iemand ervaring met een highliner deken van divoza?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:55

hebben wij ook, die Harry's Horse dekens (outdoor ofzo?)
Zijn super!!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:57

lein... als ik jou was zou ik een ademende waterdichte deken kopen... zoals die van harry's horse of rambo.
je zegt namelijk dat je pony overdag op de wei staat, dan is het niets om geen waterdichte deken te hebben, want dan word je pony doodziek.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 22:04

Ik heb de donkere vind ik wel mooi bij een Haflinger

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 22:21

Ik heb een BR deken van 500 gram. Superdeken! Met elastische bilkoordjes.... Hij blijft super liggen, zelfs na veel rollen en hij is ook nog goed schuur-vast.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 22:25

Ja die BR deken heb ik ook maar die past ze niet wel een fijne deken verder!!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 19:12

En die BR deken kun je ook gewoon kopen in een ruitersportzaak? Maar heeft niemand ervaring met de highliner deken van divoza? En Sakkia hoe bevalt jouw deken dan?

katjatencate

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 23:30

wij hebben ze allemaal een rambo deken op. Ik weet het, die dingen zijn duur, maar ze zijn echt super!!! passen goed, schuiven niet, zijn 100 % waterdicht, super stevig en zijn ook voor temperaturen ver onder de nul. Ik heb zo'n groene, volgens mij is dat de RAMBO WUG, ben er echt super tevreden mee !!!!!!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 18:40

ok heel erg bedankt voor alle reactie's ik ga binnenkort even naar een ruitersport zaak.

Groetjes Marjolein & Killian

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:28

lein schreef:
En die BR deken kun je ook gewoon kopen in een ruitersportzaak? Maar heeft niemand ervaring met de highliner deken van divoza? En Sakkia hoe bevalt jouw deken dan?


De Highliner is ook een deken van HH, dat is er dus een met een minihalsje. Die heb ik voor als het niet regent en Imker staat buiten. Hij is lekker dik, makkelijk in het gebruik en scheurvast. Heeft mij bij de ruitersportzaak 150 gulden gekost, vorig jaar.
Was er in Bordeaux-grijs