Ik wil een BELS!!!!!!!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Ik wil een BELS!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 20:49

Hehe, het voordeel van postbode, je komt nog eens ergens en je ziet nog eens wat.
OP mijn route staan verschillende paarden, van heeeeeeeeeeeeelllleeee kleine baby shetjes, tot 2 mega belzen (helaas zonder staart Huilen ) Owh wat zijn dat toch gave beesten!
Ooit, als ik zelf heeeeeeel veeel grond heb! *droom* *droom* Haha!



Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 20:52

Ik ga mischien twee Belsen verzorgen, maar dat is denk ik een beetje ver voor jouw riddererk? Haha! Waarom hebben die nou eigenlijk geen staart best zielig vind ik dat.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 21:07

vroeger (ahum, tot vorig jaar) werden ze om diverse redenen gecoupeerd. Tegenwoordig was het gewoonte, en kwam volgens sommige de achterhand mooier uit. Vroeger had het ermee te maken dat de staarten niet in de strengen of in de werktuigen verstrikt raakte.
Ridderkerk is op zich wel redelijk te doen, heb alleen geen auto of rijbewijs

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:10

Bedankt voor je uitleg Knipoog Weer wat wijzer!

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:11

Jaaa die wil ik ook hebben haha leuk als paardje erbij !

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:49

Afbeelding

Prachtige beesten. Zo'n ontzettend mooi, lief, geduldig koppie !! Lovers Als ik ooit de jackpot win, komt er een heel weiland vol met grote trekpaarden en dus ook belgen Haha! .

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:52

Serieus? Vind je die mooi?? Ik vind ze zoooo verschrikkelijk... Alleen dat loopje is gewoon groots, zo stoer

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 22:13

Ik hoop ook ooit op zo'n vriendje voor Dennis. Ik zal helaas wel bij een haf of fjort ofzo stranden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 22:14

deel je mening gedeeltelijk.. maar als ik moet kiezen.., doe mij dan toch maar een gitzwarte shire met 4 witte sokken en een blesje Vingers aflikken Cool

Leuke bijkomstigheid.. wat zal ik me slank voelen op zo'n paard *LOL*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 22:22

mooi mooi, wat is mooi? Ik vind ze zeer zeker niet lelijk, vind ze gewoon gaaf! 1 bonk kracht!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 22:23

Lijkt mij ook geweldig om zo'n bels te hebben. Heb je eens wat aparts Cool
paar weken geleden stond op een stalling bij ons in de buurt zo'n bels met zo'n veulentje van een paar dagen oud.. om op te vreten zo schattig Lovers

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 22:56

toen we laatst door het bos reden kwamen we een wat oudere man tegen en die zat echt op een méga knol...echt heel gaaf om te zien zonder zadel d'r op, beesie super braaf in volle gallop door een ven heen...echt hele leuke paardjés Knipoog om te zien!

»×» ..Sunny days wouldnt be specials if it wasnt for rain, Joy wouldnt feel so good if it wasnt for pain.. «×«

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 23:05

Ik heb vorig jaar op ponykamp op zoiets gereden, een hele week lang. Dat is toch echt wel een ervaring hoor Haha! Je zit haast in de split en die stap... zoooooo ruim Haha!
Dit was er eentje mét staart, en dan heb je het ook over een STAART!! Heel mooi en lang en vol en echt een dikke staart, met golfjes Lovers

Alleen verwacht van je van zo'n dier dat die zo mak als mak maar kan zijn, zijn. Deze dus niet. Ze schrok zelfs van een eend die zijn vleugels plotseling uitspreidde. Dat had ik niet echt verwaxcht, maar gelukkig zat ik er nog op Lachen

Ooit, als ik later groot ben Knipoog dan wil ik zo'n paard

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 09:29

ow help, nee duidelijk niets voor mij Haha!
ik hou al meer van pony's en anders een klein paard, maar een bels is mij toch echt wat te groot (niet alleen qua rijden, maar ook om te zien)

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 10:27

Ik heb met 2 belg hengsten stage gelopen en dat was heel erg leuk. Die waren heel erg braaf. Ik wil er ook wel een paar als ik later veel grond heb lijkt me geweldig

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 10:29

Het is niet mijn type paard, maar ik vind ze wel super imposant. Geweldig toch, zo'n reus? Idem dito met Shires, ook niet mijn type paarden, maar even imosant!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 10:34

Best mooi hoor! Niet echt mijn type paard, maar wel leuk om te zien. Ken een meisje met een 3-jarige hengst die dit voorjaar is ingereden en ze rijdt 'm nu gewoon zonder zadel langs de weg. Dat beest is echt superbraaf, ze heeft er ervaring mee, heeft al meer Belsen gehad. Ik blijf het mooi vinden als zij langs komen stampen!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 15:22

Een bels is het mooiste paard ter wereld vind ik. Ze hebben zoveel kracht, en hebben een prachtig voorkomen. Maar betrouwbaar zijn ze ook, wij hebben een paar oude foto's waar er zo'n kleine hummel een hengst vasthoudt. Dat ventje komt niet boven de knie van dat paard, maar hij staat heel rustig en sullig naast dat ventje. Dat is nou eens mooi, echt prachtig.
Ooit als mijn zilvervloot binnen gekomen is wil ik een tweespan belzen, en dan die inspannen en dan dreunen, prachtig.
Afgelopen weekend was het weer Folkloristische dag, en dan is het altijd ringrijden. Zowel onder zadel als ingespannen. Dan heeft iedereen klederdracht aan en ook die rijtuigen zijn prachtig. Dan geniet je.
Ik vind wel dat een lange staart niet bij een Bels hoort, maar zo'n halve staart dat staat wel mooi. Maarja, wat is erger (vroeger) je staart laten aftrekken omdat hij tussen het werktuig zat, of laten couperen? Die keuze hadden ze vroeger.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:43

Ja, belsen zijn echt super.
Ik heb er ook 1 verzorgd, daar kon ik ook rijden, zonder zadel.
Was echt zoooooo gaaf beest.

Alleen wordt ik soms wel eens moe van die betweters die dan maar door blijven gaan: 'het is geen belS, het is belG) ...zucht

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:54

jAAAAAAAAAAAAAA, geweldige paarden. Waar we staan op de camping kijken we altijd op een weiland waar er twee staan. Jammer genoeg zonder staart maar zo imposant. Ik roep bij ons altijd "ik zou graag ooit nog een B-proef willen rijden op een belg". Dan moeten ze wel allemaal lachen. Ik hou van de wat forsere paarden, Gamble is ook wat fors gebouwd maar haalt het natuurlijk niet bij een belg.

Ps kan iemand me uitleggen waar dat BELS dan vandaan komt, ik weet niet beter dan dat het een belgisch trekpaard is, maar mijn paarden kennis is ook maar minimaal.

Groetjes en een hoefje van Gamble

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 17:45

Waarschijnlijk is het Belge maar verbastert tot Bels. Zelf vind ik Percherons en Clydesdales super kjoet....

Hey Stef, als jij Belsjes zo gaaf vind moet je naar de jaarlijkse Warendorfer HengstenParade gaan. Ieder jaar demo's met diverse soorten paarden, dus ook zware koudbloeden.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 16:24

vorige week op de stompwijksepaardedagen waren er pony races. daar moest een bels tegen een shetlander strijden. twee meiden zonder zadel op de bels. wie denken jullie dat er won????

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 16:43

op de zeeuwse dag van het paard doen ze altijd iets van twingtig belge naast elkaar binden,
een waare aardbeving als die langs komen draven
heel imposant

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 16:46

Altijd als ik naar school fiets, kom ik langs een oud boerderijtje waar ook een paar belzen en fjorden staan. Zo ook in de toetsweek (maandje geleden ongeveer...) en toen was die ene bels bezig met het veulen eruit te persen Lovers Toen we terug kwamen, zagen we een schattig zwart/bruin veulentje staan Lovers keicute!

Later zou ik ook nog wel zo'n bels willen, echt stoere beesten! Lovers

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 17:43

Ik vind ze ook zo imposant, helemaal geweldig....
niet het type paard om iets mee te doen, maar om in de wei te hebben.. geweldig. Helaas vind zo`n paard daar denk ik ook niet zo heel veel lol aan, zijn hele leven op de wei, maar wat moet je ermee ?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, catootje, Laj1, nick_en_ik, pluklief, redbutton, rien10, sdacostab, Titsia, Vagabondo en 126 bezoekers