Dag lieve Chakotay

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Dag lieve Chakotay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 15:27

Afbeelding


11 Jaar geleden kwam mn grote witte reus in mn leven.

Na wat slechte en ook pijnlijke ervaringen had ik het vertrouwen op een paardenrug een beetje verloren,

daarom was ik op zoek naar een rustige betrouwbare tinker, liefst niet te zwaar gebouwd en veel kleur.

Toen kwam ik jou tegen, een grote logge reus met heel veel wit, maar het was liefde op het eerste gezicht, ik moest jou kopen.

Ik noemde je Chakotay, naar een knappe vent uit StarTrek met een zwarte afkening om zn oog, net zoals jou dus.

Aangezien bijna niemand normaal je naam uit kon spreken werd het al snel Chuck en zo kent bijna iedereen je ook.

Toen je net bij me was was je erg afstandelijk, wantrouwig en soms zelfs wat bozig.

Maar al snel begon je me te vertrouwen, stelde je je helemaal open voor mij en groeiden we enorm naar elkaar toe.


Wat hebben we veel gedaan en meegemaakt, niets was je te gek.

Chuck heeft me geleerd wat het echte ultieme genieten op een paardenrug is.

We hebben gecrosst, gesprongen, heel veel gezwommen, gemend, lange weekenden weg, zwervend door bossen en duinen op je brede rug,

vele keuringen shows en rassendefile,s gelopen in NL DLD en Belgie, en ook ben je paukenpaard bij de bereden politie geweest.

Als ik weer eens stiknerveus was voor een show was jij de kalmte zelve, je liet me nooit in de steek en deed met veel liefde je kunsten, zeker voor het lekkers maar

ook voor het publiek, je was gek op de aandacht en het applaus voor jou.

Als het liedje Liberte aanging wist je dat je je ding mocht doen.

Mensen vroegen me dan, hoe leer je dat hem allemaal, maar je deed het gewoon omdat je op me vertrouwde en ik op jou, en je het gewoon

enorm leuk vond om je kunstjes te vertonen.

Je voelde je ook niet teveel om door honderden kinderhandjes geaaid te worden en zeer regelmatig met wat kindjes op je rug een rondje te kuieren.

Ook had je vaak de lachers op je hand als je weer eens 1 van je grapjes uit haalde, op de tinkerdagen word nog vaak over de Chuckie

manier van springen gesproken, dat gaat als volgt:

in galop op de hindernis af, vol op de rem, stilstaan voor de hindernis, even kijken, voelen met je been, en dan met je voorbenen op de hindernis gaan staan en om je heen kijken met een blik van,,kan ik goed he,,

Je moest met de cross ook meestal als laatste omdat je het hele parcours sloopte.


Door het ICS en het NstvT werd je goedgekeurd voor de dekdienst, over de jaren heen behaalde je vijfmaal een eerste premie, vijfmaal ster en werd je 2 x nederlands

kampioen van je klasse, man man man wat was ik enorm trots op je, dit was een droom die uitkwam.

Elke dag als ik je zag dacht ik ook altijd bij me zelf, wat ben je toch gaaf en mooi.


Een aantal jaar geleden kreeg je goed last van stofallergie en moest je daaronm 24/7 naar buiten, in het dekseizoen kon dat meestal niet omdat

je weide dan bezet was door mooie door jou begeerde dames.

Ik liet je daarom wat betreft het dekken met pensioen gaan zodat het hele jaar de weide voor jou en je shet vriend Rocky was.

Uiteraard mocht je enkele x per jaar daten met 1 van je vaste vriendinnen want je bleef natuurlijk wel een echte kerel he.


Anderhalf jaar geleden liep je een ernstige peesschedeontsteking op, na vele onderzoeken was opereren wel een optie maar de dierenarts kon door je enorm

dikke huid heel moeilijk de blessure zien wist niet zeker of ie er goed bij kon en gaf ook niet heel veel kans op volledig herstel, ook was de narcose een risico vanwege je leeftijd en je slechte longen.

Je moest dan ook lange tijd op boxrust, de slechte vooruitzichten en kansen heeft me doen besluiten om je niet te laten opereren.

De dierenarts zei dat er een kleine kans op iets herstel was zonder operatie maar had niet veel hoop en vond het beetje einde verhaal.

Jij daarentegen vond van niet, ik zag aan je dat je nog graag wilde dus heb ik je lekker een maand op 10 op het weiland gezet, lekker grasmaaien

en genieten van je rust.

Met de juiste verzorging ging het best goed met je, ik merkte wel dat je je enorm verveelde dus zijn we wandelingen gaan maken en ben ik uiteindelijk

weer op je rug geklommen en genoten we van onze relaxte stapritjes en ook gingen we regelmatig even wat baantjes trekken in de Lek.

Afgelopen zomer heb ik je zelfs nog meegenomen voor een weekend op de drunense duinen waar je heerlijk met Fred op je rug rondgekuierd hebt, genietend

van de omgeving en de twee knappe tinkerdames naast je.

Ook heb je nog knuffelpaard gespeeld op de dag vh aangespannen paard en een prachtige rassendefile gelopen, je genoot en was blij om weer

in het middelpunt vd belangstelling te staan.


Enkele weken geleden ging het ineens heel snel bergafwaarts met je, door het toch wel een tijd ontzien van je achterbeen waren er problemen in je voorbenen ontstaan,

ze deden je enorm pijn en bij iedere stap moest je nadenken wat minst pijn deed, ook was je inmiddels voor een groot deel doof waardoor je vaak schrok en daardoor je achterbeen pijn deed, ook je longen werden er niet beter op.

Ik heb je toen op een flinke dosis metacam gezet waardoor je je wel beter voelde maar een week geleden wilde je niet eens bij je stal weg en ik zag toen ook in je

ogen dat je moe gestreden was, je lichaam was op en je vechtlust was weg.

Ik heb op dat moment het verschrikkelijke besluit gemaakt om je te laten gaan....


We hebben nog een week van elkaar kunnen genieten, jij lekker stoned vd pijnstillers maar daardoor gelukkig je wel goed voelend en ik had deze tijd gewoon nodig om afscheid van je te nemen,

Veel mensen bij wie je een speciaal plekje in hun hart hebt zijn nog even bij je geweest om je te verwennen, en ik heb je heerlijk volgepropt met alles wat je maar lekker vond, de gekste dingen heb je gegeten, tot een paar appeltaarten aan toe, en nog even met de trailer naar bos en water geweest, allemaal op jouw tempo.

En dan breekt die verschrikkelijke dag aan, ik moet je laten gaan maar kijk naar je en hoop dingen te zien waardoor ik de afspraak af kan zeggen.

Mijn laatste dag samen met jou.....ik heb heel vaak mn neus in je manen gestopt om je heerlijke geur op te snuiven, heel veel lekkers gegeven en ik heb

je eindeloos geborsteld en mooi gemaakt, net zoals we deden als we naar een show gingen.

En dan is het tijd dat ik definitief afscheid van je moet nemen.

De dierenartsen zijn lief voor je en jij laat zoals altijd weer zien hoe lief braaf en trouw je bent.

Het gaat heel rustig maar ook heel snel, wat voor mij bevestigd dat je oude lichaam op is.

Maar wat doet het ongelooflijk pijn om je te laten gaan.....nog een laatste kus nog een laatste knuffel...

Maar je bent er al niet meer......


Dag mooie grote lompe witte lieve trouwe Chuckie van me, wat ga ik je verschrikkelijk missen, ik kan me nu nog geen leven zonder je voorstellen,

maar het moet....

Je was zo ontzettend speciaal en uniek.

Je laat vele prachtige nakomelingen achter die veel van jouw gouden karakter geerfd hebben.

Je zoon Caydo zal mij troost bieden, qua karakter lijkt hij zo veel op jou, maar hij zal jou nooit kunnen vervangen want er is gewoon maar 1 Chuck.

Dag lieve Chuck, het ga je goed daarboven, pas een beetje op je kleine meid Inooka en ga maar lekker zonder pijn in galop achter de bonte dames aan.


Ik zal je nooit vergeten, jij zit voor altijd in mijn hart en ik ben blij dat ik je baasje mocht zijn.

Afbeelding

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:32

Heel veel sterkte, met het laten gaan van je mooie knappe Chakotay.....
Er is zo te lezen een persoonlijkheid heen gegaan.....

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:34

Heel veel sterkte met het verlies van dit prachtige paard.

Angeliekje
Berichten: 3779
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:35

Ontzettend veel sterkte gewenst met dit grote verlies....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:36

Heel veel sterkte...

Ik heb jullie nog met zijn 3en in de duinen gezien van de zomer toen ik er met een vriendin van me aan het lopen was... Wat een machtig mooi paard was het!

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:36

Heel mooi geschreven Sas!

We zullen hem met z'n alle heel erg missen, maar voor chuck was dit het beste.

Hij is jou heel erg dankbaar voor zijn mooie leventje en de band die jullie hadden.. Daar is nooit iemand tussen gekomen!

Niemand zal hem ooit vergeten, z'n prachtige hengst en dan ook nog met z'n mooi karakter!

Ik ben je dankbaar dat ik z'n laatste jaar mee heb mogen maken! Binnekort hangt er in de huiskamer een mooie foto van hem.

Heel erg veel sterkte de komende tijd! Maar onthoud hij zal altijd bij je zijn. In je hart en in de mooie herrineringen die samen met hem deelt!

:*

julian

Berichten: 852
Geregistreerd: 13-10-05

Re: Dag lieve Chakotay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:38

Heel veel sterkte Saskia, xxx

smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:39

Heel veel sterkte met het verlies van je oogappel.
Een betere baas had hij zich niet kunnen wensen!

Sweetgirl1
Berichten: 4549
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:39

Sas de tranen komen weer,, dit is echt een mooi verhaal over die witte perpermunt van je..

ChuckyyBoy,, Rust Zacht Daar Boven

haffie83
Berichten: 601
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:39

Mooi Geschreven, wat een mooie tinker.
Veel sterkte in de komende tijd.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:40

OOhh gatsie...had ik net mn make-up bijgewerkt en nou loopt het weer een beetje uit... ;(

Lieve Sas wat een mooi stukje.
Ik moest weer zo lachen om het Tinkerdagenverhaal, hoe hij die picknickbank sloopte :')
Wat hebben jullie van hem gehouden, wat heeft hij een hoop liefde gekregen én mogen geven en wat had hij veel fans! :(:)
We zullen hem allemaal missen!

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:41

Wauw wat heb je dat allemaal enorm mooi opgeschreven. Ik wens je enorm veel sterkte met het verlies van die knappe kerel. Het is het beste voor hem, herrinner je de mooie momenten die jullie gehad hebben, geniet van zijn nakomelingen. Heel veel sterkte.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Dag lieve Chakotay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:41

heel veel sterkte met dit grote verlies...

_Lente_

Berichten: 671
Geregistreerd: 23-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:43

Oh! Wat vervelend.. Een van mijn favoriete hengsten, mijn zusje (die niks met paarden heeft) wist zelfs welk paard ik bedoelde met 'Chuckie'.. Heel veel sterkte met het verlies van deze knappe jongen!

essie34

Berichten: 336
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:44

Prachtig geschreven.. Wat moet dat een fantastisch paard geweest zijn.. Sterkte!!

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:48

heel veel sterkte gewenst.
ik ken maar een aantal tinkerhengsten maar chuck was nummer 1 die ik altijd herkende aan zijn oortjes.

Nogmaals heel veel sterkte.

Eva_Jameson

Berichten: 806
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Scherpenzeel (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:48

Ach lieve Chuck! Wat een prachtig verhaal Sas!
Heel veel sterkte met het grote verlies van je maatje! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:48

Prachtig eerbetoon voor een fantastisch paard.
Wat zul jij je enorme vriend missen...
Ik wens je heel veel sterkte.

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:49

Heel veel sterkte!
Het was een onwijs mooi beest :+:

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:51

Superveel sterkte :(:)
Wat een prachtig paard.. <3

Stephannie7
Berichten: 2983
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:51

Heel veel sterkte met het verliezen van je trouwe maatje!

puur

Berichten: 1029
Geregistreerd: 09-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:56

wat heb je hem mooi over hem schreven, tranen liepen zelfs over mn wangen,
chuck was echt een geweldige man die in ieders gedachte zal blijven, rust zacht lieve chuck en heel veel sterkte saskia!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:57

Ik krijg weer tranen in mijn ogen bij het lezen van je mooie woorden. ;(
Ik wil je heel veel kracht wensen om de komende moeilijke tijd door te komen.
Gelukkig heb je een heel stel mooie herinneringen aan je mooie man.

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:59

Dit meen je..........

Wat een geweldig dier vond ik dit zeg!

Heel veel sterkte met dit enorm grote verlies......!

crazyshar

Berichten: 1985
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: z-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:02

wat een verlies voor zo'n machtig mooi paard, zowel inside als outside!

heel veel sterkte met het verlies maar ook heel veel plezier en liefde toegewenst met zijn zoon!

lieve groetjes.