Isolda heeft het echt helemaal gehad! (updatehoef)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Isolda heeft het echt helemaal gehad! (updatehoef)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 17:43

Ze heeft het helemaal gehad. Ze wil naar buiten! En vooral niet meer naar binnen.... Scheve mond
Gisteravond heb ik haar even een kwartiertje van de weg af gras laten eten (uit de berm dus)
Daar geniet ze ontzettend van, maar het is even afzien als je weer naar binnen moet.
De afgelopen dagen ging dat nog, wel met wat mopperen en boze blikken, maar ze ging nog in de box. Ik heb haar ook iedere keer verwend nadat ze in de box ging met een wortel of een appel uit haar eigen mand.
Gisteravond niet meer dus... Daar stond ik dan, met een grote wortel in de hand, lieve woordjes uitkramend en kirrende geluidjes makend.
Bijna een kwartier lang. Verdrietig

Gelukkig is de DA vanmiddag geweest. Nu is het einde in zicht! Nog drie dagen en dan mag ze weer de wei in.
Hij heeft de hechtingen eruit gehaald, haar achterbeen zag er prima uit! Waarschijnlijk houd ze een litteken over, met misschien wat witte haren, maar verder is helemaal niets beschadigd!

Toen het moment supreme... Het verband van de voorhoef.
Ik kreeg een complimentje dat alles zo schoon was gebleven en na wat knippen, kwam een mooi vosse-voetje tevoorschijn.
Helemaal goed!! Geen sneetjes meer te zien, als je het niet weet zie je het al bijna niet meer!!
Nu nog flink wat sprayen met hoefteer en dan mag ze weer de wei in.

Het is nog niet helemaal 100% dat alles goed komt, maar het ziet er allemaal zo goed uit, dat het bijna niet meer mis kan gaan!
Wie weet kan ik over twee weken wel weer mijn eerste kleine ritje maken! Lovers

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 17:48

Gelukkig meid!!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 17:54

Kijk dat gaat al de goede kant op!!Arm paard, ze wilt natuurlijk lekker de wei op! Haha!
Nog 3 daagjes afzien... Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 18:00

Nog 3 dgn,. laatste loodjes wegen het zwaarst he!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 18:01

Dat zijn eens berichten!
Praat die arme Isolda nog maar een paar daagjes moet in, nog even en ze mag weer lekker naar buiten.
Echt een opluchting zeker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 18:04

Gelukkig dat het zo goed met haar gaat! Nog even een paar daagjes en dan, wat zal ze dan blij zijn!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 18:11

Hartstikke fijn dat het zo goed gaat. Nu maar hopen dat alles 100% goed komt.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 18:23

Dat zal vast een opluchting voor je zijn.
Maarre, hoe houd je een verband om de hoef schoon?

De vorige pony van mij heeft ook eens een tijd gehad dat ze de stal niet in wou, en dan stond ze de hele dag op de wei en hoefde alleen maar snachts op stal (ze wou ook niet in de wei blijven savonds/snachts, maar ook niet in de stal dus), dus ik ken het probleem.
Dat was echt leuk. NOT! En alle lieve woordjes en lekkers (brokken, brood, wortels, appels etc) hielpen niet en dan sta je daar in het donker met een paard dat niet naar binnen wil maar ook niet buiten wil blijven.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 18:54

Hoe ik het verband schoon houd? Heeeel veel uitmesten. De eerste paar dagen een steen in de waterbak, maar dat was speciaal voor Isolda, omdat ze er mee speelde.
Uitmesten, uitmesten, uitmesten tot ik er helemaal gek van wordt! Wat dat betreft ben ik ook blij dat ze de wei weer bijna in mag Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 19:08

Goed nieuws dus!!! Wat fijn zeg dat het er allemaal zo goed uitzag, ik vond het zelf nog best even schrikken toen ik haar achterbenen zag.
Maar vooral die voorvoet, daar maakte je je de meeste zorgen om toch? Het is al die inspanning van uitmesten dus wel waard geweest!
Jammer dat je Isolda niet kunt vertellen dat het de laatste loodjes zijn, hopen dat ze die laatste 3 dagen de stal nog in wil. Is het mandje nog niet leeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 19:21

He wat een goed nieuws! Wat zul jij opgelucht zijn! Party!! Dus nog maar een zak appels er tegenaan voor Isolda :Y

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 19:26

Hihi, hebben de vitamientjes hun werk goed gedaan? Knipoog

Blij te horen dat alles zo goed gaat! Ik kan me voorstellen dat jullie het allebei een beetje zat zijn, dat ziekenboeggedoe. Tijd voor actie! Hoop dat Isolda weer snel de oude is en dat jullie weer fijn naar buiten kunnen!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 19:38

Fijn dat het zo goed gaat!
s er een topc over wat er is gebeurd?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 19:57

He wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! Nog maar 3 dagen en dan weer lekker rondhuppelen Lachen

Maar idd, wat Scooby zet, is er een topic over, wat er gebeurt is? Ik heb al gezocht, maar kon het niet vinden (als je de naam Isolda intikt vind je verschrikkelijk veel topics en op de eerste 10 bladzijdes stond nog niks Haha! ) en ik ben toch wel nieuwsgierig.

En dat stilstaan voor de stal met een koppig dier... Ik ken het helemaal met dat leuke ezeltje van de boerderij *LOL* . Dan sta je daar en ze wil absoluut NIET naar binnen. En natuurlijk heb je dan allemaal leuke mensen (van het publiek) die erbij komen staan: "haha wat een koppige ezel". En ondertussen denk je dan zelf: "Stom beest!! Loop nou meeeheeee!!!" *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 20:14

Wat een geweldig bericht.
En als je het toto nu toe vol hebt gehouden lukken je die 3 dagen ook nog wel.
En dan genieten als je je paard in de wei ziet staan Lachen

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 20:16

Heeeee, gaaaaf. Zo zie je maar, paarden zijn sterker dan je denkt, zeker die gekke tuigers en Geldersen Haha!
Lekker voor haar dat ze bijna weer de wei in mag, ook goed voor de doorbloeding van de hele handel
ff Offtopic, hoe groot is Isolda nou? Kan het niet goed schatten vanaf de foto's Verward

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 20:20


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 21:03

Hey dat is goed nieuws!
Ik hoop dat ze verder niks blijvends eraan overhoudt, en dat je weer lekker kunt rijden straks!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 21:40

Geweldig nieuws!
Dat de DA zo positief was is echt super... Lachen

Ik zal Isolda nog wat reiki sturen de komende dagen, inderdaad de laatste loodjes, maar ik stuur wat goede moed mee! Haha!

Hou vol, nog even, en dan kun je weer voorzichtig een ritje maken...
Sterkte en het komt vast goed met haar voorbeen!
Heel Bokt zal voor haar duimen! Party!!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 22:01

heb net je andere topic gelezen maar o o wat heb jij ondaks alles een mazzel gehad dat je niet omgeklapt bent!! jeetje joh! hier bij ons op stal is er laatst ook een ongeluk gebeurd,was buiten op het veld,kar raakte in kuiltje en viel om paard schrikt van de klap en rent over parkeer plaats heen,dwars door een mercedes heen hierbij blijven de bomen hangen en dendert ze door langs 2 autoos en daar konden we dr stoppen,dikke wond,veel bloed! paardje is gehecht en staat op de wei alleen want ze mag niet binnen ivm schuren! dit was voor dit paardje dr 2 e ongeluk want ze heeft ook als is een ongeluk gehad,toen viel dr hoofdstel zomaar ineens af en draaide ze door en vloog door een spiegel in de bak!! is er toen goed v afgekomen maar na dit komt ze er niet weer voor! en nog 2 andere gevallen ook 1tje die door de spiegel ging en een andere die helemaal flipte toen de boom zijn buik raakte en die lag helemaal in de kreukels is afgelopen winter gebuerd en nu nog niet helemaal 100 % goed! dus je kan wel nagaan dat het dit jaar niet zo goed gaat kwa mennen bij ons op stal!!! Boos!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 22:39

Oh heppie, geweldig meisje!!! Mooi dat je er zo weinig van blijft zien! Ik ga voor je duimen dat je er snel weer op kunt klimmen.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 09:18

Dat is goed nieuws! Het zag er toch zielig uit hoor, dat gewonde been en die voorhoef met dat verband erom.
Gelukkig heb je haar af en toe om kunnen kopen met appeltjes en wortels.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 09:42

ooooooooooooh dit is toch geweldig! Gefeliciteerd hoor! dankzij jouw zorg komtje vossemeisje er weer helemaal bovenop!
enne over 2 weken je eerste stap ritje? dan stap ik gezellie met je mee hoor!
Super nieuws Jantina!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 09:48

Nu nog pasfoto Isolda: Boos!

Straks pasfoto Isolda: Haha!

Ze moet nog maar even doorzetten hoor! Maar intussen zal ze er vast een uitgesproken mening over houden, veel plezier daarmee Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 10:01

Wat een goed nieuws.
Als ze zich zo verveeld op stal stuur je toch gewoon Bruce het witte schandknaapje langs, heeft ze wat om te spelen Haha!