Antoine De Bodt..."ONGELOOFLIJKE PAARDENMAN"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Antoine De Bodt..."ONGELOOFLIJKE PAARDENMAN"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 12:15

Hallo,
Nou we hebben totaal 6 uur in de auto gezeten(heen/terug)met trailer
erachter,waren nog verkeerd gereden,uiteindelijk gevonden,
Paard uitgeladen,hij was vermoeid natuurlijk en kon lekker uitrusten in een box.

Mijn eerste indruk over Antoine De Bodt:
Wat een rustige man.Heel aardig, heeft verstand van paarden.
Hij ging eerst uitgebreid uitleggen over hoefkatrol ed.
En dat de oorzaak een rytechnische fout is dmv overbelasting
van de ruiter.
Hij vertelde over longeren aan de dubbele longe,het nut en resultaat.
Mensen hebben er heel wat voor over trouwens bij hem te komen.
Zo was er een stel met kids,die kwamen uit friesland.Die bleven een week bij A.D.B logeren,(vrouw reed paard)Haar paard was voorheen zwaar kreupel,beide voorbenen.
Na 2 lessen(eerste les een clinic) liep dat beest zuiver WAUW!!!
En er reed ook iemand zijn paard,die voorheen onberijdbaar was.

Je kan in belgie bij hem thuis komen logeren,heel leuk,je beschikt over een caravan met facciliteiten.En zeer betaalbaar!
Effin..mijn vriendin haar paard(Noah) was wat uitgerust,en we hadden wat gegeten en koffie gedronken.(voelde me echt even op vakantie bij hem)
Noah werd klaargemaakt voor longeerwerk.Mijn vriendin hoefde overigens alleen hoofdstel,dekje,en bandages ed mee te nemen.
Zadel heeft hij ter beschikking.
Zijn longeertechniek werd uitgelegd,toen ging hij longeren.
Er zaten x wat toeschouwers aan de kant.En A.D.Bodt zei herhaaldelijk tegen mijn vriendin"je hebt een superpaard"en sja ongelooflijk dat dit paard(wat niet kreupelde)in Utrecht afgescheven is.
A.D.Bodt concludeerde dat dit paard(mede door kopschudden)heel gestresd was,en ook zijn rug zat onwijs vast.Dus werd hij aan de dubbele longe losgewerkt.
Op een gegeven moment,nou ongelooflijk,mijn mond viel open.
ging hij ontspannen,en nageeflijk lopen.inprincipe zonder problemen.
Mijn vriendin moest t longeren natuurlijk zelf ook leren dus kreeg ze de lijnen in handen.(+longeerzweep)
Wat onwennig ging ze aan de slag,ze kon wel janken van geluk.
Na half uurtje werd t zadel opgelegd.
Eerst ging A.D.Bodt zijn stagiare(meid van 16)op Noah.
Weer ongelooflijk,super lopen aan de longe.
Toen mijn vriendin op haar paard.JAAA...Daar kwam t kommentaar!
Haar zit was niet goed,haar handen hield ze te laag,haar ademhaling moest anders,kortom ze moet anders gaan rijden dus.
Ook werd weer uitgebreid uitgelegd"t Waarom".
En dan te bedenken,
dat ze proffesioneel les krijgt(deurne/orun opleidingen)
op de manege waar ze staat.FOUT DUS!!!!
A.D.Bodt ging ook zelf even op het paard van mijn vriendin.
Niet aan de longe maar gewoon door de bak.
Was een complete metamorfose.Echt geen woorden voor.
Natuurlijk de tijd die we daar waren veel foto's gemaakt en mijn vriendin haar vriend heeft veel op film gezet.
Er waren met mijn vriendin+haar paard meerdere lesklanten in de bak bezig en A.D.B kwam ook geregeld bij mij op het bankje zitten.
En vroeg of ik t begreep allemaal.t hoe en t waarom.
Ik liet hem mijn foto's zien van mijn paard met mij erop dus,
Ik heb dan geen probleempaard,
voor zover ik weet maar ik rijd/train mijn paard ook fout!

Op een moment was er ook een jongen in de bak aan het rijden.
Dit paard had A.D.B van de slacht gered,en opgekocht voor 1000 gulden.
Dit beessie kon leuk lopen..,enne toonde gezond!

A.D.B vertelde dat hij meer dan 4000 aanmeldingen heeft gehad.
En dat het een beetje uit de hand aan het lopen was allemaal.
Ik zei hem...U moet een boek gaan schrijven,U Theorie,Het de wereld in brengen.
Waarop hij antwoorde...Nee alle instructeurs moeten mij methoden toe gaan passen...dat zal een hoop paarden van de slachtbank redden!!
Mijn vriendin kan nu hoopvol aan de slag.Welliswaar rustig beginnen,dit paard is zoveel afgevallen de laatste week in Utrecht.
Maar gaat zeker te weten een fijne toekomst tegemoet.
Iedergeval is mijn vriendin zeker van plan op niet al te lange termijn
nog is terug te gaan naar A.D.B voor een aantal dagen met haar paard.
En tevens ook nog is een clinic bij te wonen.
Je moet bovendien zijn wijze van werken zelf thuis ook toepassen en volhouden
We zijn allebei razend entosiast,die A.D.B is zo gewoontjes maar toch bijzonder wat hij voor paarden(met allerlei)problemen kan betekenen.
groetjes angelique
PS DE FOTO"S VOLGEN NOG....op in the picture!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 12:33

Ik zie ADB als een man met veel verstand van paarden,
alleen de term 'toppaard' neemt hij wel heel snel in de mond.

Want echte toppaarden hier in Europa zijn op 1 hand te tellen.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 12:33

Klinkt heel indrukwekkend, en ook zeker het proberen waard, mocht je paard problemen hebben ergens in zijn lijf...

Het is wel wat zwart/wit gesteld dat hoefkatrolontsteking wordt veroorzaakt door de ruiter, dat kan, maar in veel gevalen zit het ook al gewoon in het paard, vaak is het erfelijk.
En niet elk paard is te helpen, sommigen, maar niet alle...... daar kan ook AdB niets aan doen, sommigen zijn niet te helpen hoe graag de ruiter dat ook wil, en zijn best daarvoor doet.

AdB is een kundig man, maar geen wonder

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 12:44

Ben allang blij dat er tegenwoordig meer gedaan kan worden voor paarden met hoefkatrol, maar om nu te zeggen dat het veroorzaakt wordt door de ruiter. Toch raar als er een jong paard, onbereden, hoefkatrol heeft.

Hij kan voor sommige mensen veel doen denk ik maar ik geloof er niet in dat hij altijd de paarden van de slachtkan helpen.

Trouwens... NOAH, Hoekse Waard, hoefkatrol... is dit een ruin van de hengst Contango uit Oud Beijerland???

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 13:21

waar zit die man?? ik zoek ook nog een stage adres

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 14:14

Ik krijg helemaal de kriebels als men zegt dat hoefkatrol door de ruiter komt.
Alsof ik opzettelijk mijn paard naar de schroothoop rijdt/reed. De tranen springen in mijn ogen, echt waar. Mijn paard heeft hoefkatrol klasse 3, maar ik geloof niet dat hij ooit 100% beter wordt, dat is gewoon een illusie, hij loopt als een tierelier, maar hij heeft gewoon een superzwak lijf, hij komt hoe dan ook weer in de problemen.
Ik geloof best dat hoefkatrol paarden nog heel veel kunnen, maar het is gewoon een illusie te denken dat ze beter worden, je kunt het proces (artrose-achtig) stoppen, maar niet verbeteren. Dat is (medisch gezien) gewoon een illusie.
Ik ken verder Antoine de Bodt niet, maar ik wil hem ook helemaal niet kennen, ik rijd niet als Anky en die ambitie heb ik ook niet, ik rijd op mijn manier, mijn paard loopt heel aardig, moet het M nog kunnen halen, maar ik hoef niet te horen dat IK het allemaal fout doe. Daar geloof ik gewoon niet in, ik doe heus niet alles goed, maar het is wel erg simpel de schuld op de ruiter te schuiven.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 14:24

Volgens mij wel een interessante man!
De meeste paarden worden fout gereden, is gewoon zo, ik rijd ook niet super, maar sta wel open voor commentaar!! Dat is erg belangrijk als je paard rijd!! De meeste zeggen dat ze het niet fantastisch kunnen, maar als je dan wat zegt zo van dit kan iets anders, of probeer het is zo kan je een grote bek terugkrijgen, want dan weten ze het allemaal toch ineens beter!
Hoefkatrol is erfelijk, hoeft er dus niet ingereden te zijn, maar het zal misschien wel verergeren als je erop gaat rijden, en dan maakt het niet uit hoe je rijdt!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 15:13

Citaat:
Alsof ik opzettelijk mijn paard naar de schroothoop rijdt/reed

Maar dat zegt AdB ook niet. Het enige dat hij zegt en constant benadrukt, is dat je je paard moet rechtrichten. Beenproblemen bij paarden ontstaan veelal door het niet rechtrichten van het paard.

Laui, je zegt dat je AdB niet wilt kennen. Ik heb zelf ook bij AdB gezien hoe stokkreupele paarden veel beter tot soms zelfs zuiver zijn gaan lopen.
Neem anders alleen eens de moeite om op zijn site te kijken: www.hoefkatrol.com .
Als die man er nou voor kan zorgen dat jouw paard helemaal zuiver loopt en nergens last van heeft, dan is het toch het proberen waard?
Die man is echt niet heilig en sommige dingen die hij zegt ben ik het absoluut niet mee eens. Maar dat rechtrichten een eerste vereiste is voor een nageeflijk paard kan ik me wel bij aansluiten.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 16:07

Overigens is mijn paard niet 'kapotgereden' doordat ik met hem te veel dressuurde oid. Ik ging met hem endurance rijden, de enige sport die we allebei geweldig vonden. Dat kon hij definitief niet aan (daarvoor had hij al 2-tjes in de hoeven en een grote aanleg, maar da's allemaal achteraf gepraat).
Bovendien loopt mijn paard op het moment zeker niet kreupel, integendeel, hij loopt als nooit te voren. Hij is lekker los door zijn lijf, we hebben samen een aardig hoge basis (niveau dan), en hij kan het allemaal makkelijk aan. Het enige dipje dat we af ent oe hebben is een winterdip, dat komt omdat hij op harde ondergrond niet kan lopen en daardoor heel snel stijf wordt. Dat heeft in eerste instantie niet te maken met zijn hoefkatrol, maar met een overgevoelig paard.

Als iemand baat heeft bij ADB dan moet hij/zij vooral daarheen gaan. Er zullen (volgens mij) altijd dipjes zijn en blijven, die neem ik voor lief. Mijn paard is nu zoals hij is en ik heb daar ook schuld aan, ik heb nl. in het verleden niet onderkent dat het een heel gevoelig paard is, vooral omdat hij alles met superveel enthousiasme doet. Ik geloof er persoonlijk niet in dat iemand als AdB mijn paard van de ene op de andere seconde 'beter' maakt, dát is gewoon een illusie. Het paard heeft wat hij/zij heeft, en daar kun je gewoon écht niets aan veranderen.
Daarnaast komt dat ik het sfeertje wat rond AdB gecreëerd is/wordt mij niet aanstaat (is persoonlijk) ik ga liever met mijn eigen instructeur aan de slag en het resultaat is dan ook bijna hetzelfde, hij loopt hartstikke goed.

[edit]Hij heeft overigens aan beide voorhoeven klasse 3 hoefkatrol. De DA was destijds hogelijk verbaasd want dát had hij nog nooit gezien. De afwijking was aan beide kanten vrijwel identiek[/edit]
Laatst bijgewerkt door Laui! op 22-07-02 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 16:09

Toch is het nooit weg, om eens naar een andermans mening te luisteren, en dat heeft niks met die vent te maken, maar je gewoon opensytellen voor andere wegen dan die je zelf het beste kent!!
Als je je daar voor openstelt gaat er een wereld voor je open!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 17:14

Wat ik wel eens lees over hem, is dat hij het nooit het paard beter maakt.
Hij laat het zo lopen dat het dier die bewuste plek niet meer belast.
Toch jammer dat je voor dit soort dingen niet open staat laui.
Niemand geeft jou de schuld dat jij je paard naar de klote hebt gereden.
Misschien rijd jij al op zo'n manier dat je paard recht is of wat dan ook en dat je het daardoor onder controle hebt.
Dat is dan toch super.
Ik hoop zo dat ik in sept naar een clinic/les kan dat eindelijk eens in de buurt gehouden wordt.
Ik werd al depri dat ik las dat ik in principe op de reserve sta.
Ik heb dus een paard met klinische HKO en ik heb een groot probleem met mijn zit(scheef zitten) .
Meneer de Bodt is dus zeker voor mijn paard de laatste kans. Ik wil die kans zeker grijpen maar ik verwacht geen wonderen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 19:34

Het komt misschien ook omdat ik met mijn eigen lijfje van hot naar haar gesleept heb/ben, en het heeft me geen goed gedaan. Ten eerste wil ik dat mijn paard niet aan doen. Ik ben daardoor ook minder gaan geloven in alternatieve geneeswijzen, het heeft mij iig geen goed gedaan en ik ken ook genoeg mensen die er niet beter van geworden zijn.
Ik weet precies hoe het is om je hoop op iets te vestigen, de pijn als het voor niets blijkt te zijn ken ik ook. Het gekke is dat voor mij de fysiotherapeut uitkomst bood, 5 minuten wandelen, en voor 'n scheet en 3 knikkers was ik klaar. Natuurlijk verschilt dat per mens en dus ook per paard, maar ik ben steeds meer gaan geloven in de wetenschap, da's tenminste duidelijk.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 20:20

Dit verhaal gaat dus over mijn bijrijdpaardje Noah.

Ik kreeg het bericht dat hij afgeschreven was tijdens mijn vakantie. Ik heb hem dus ook niet meer gezien, nadat hij naar Utrecht is gebracht.
Ik was kapot. Heb 's nachts liggen huilen. Ik had echt de hoop opgegeven. Huilen

Hij is toen naar ADB gegaan en loopt weer als nooit tevoren. Het betekent wel dat ik mijn rijstijl en alles wat ik heb geleerd moet aanpassen, maar dat heb ik er graag voor over.
Ik had nooit verwacht dat ik weer zoveel om een paard kon geven (na Peter Pan), maar het kan dus wel. Lovers

Ik ben zo blij dat hij geholpen kan worden en ik ga er dan ook 100 % voor.

Haha! Enne Kleintje, dit is idd Noah v. Contango, uit Oud-Beijerland. Hij staat nu op manege Flemming. Hoezo? Haha!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 22:44

Amanda schreef:
Ik had nooit verwacht dat ik weer zoveel om een paard kon geven (na Peter Pan), maar het kan dus wel. Lovers
Haha! Enne Kleintje, dit is idd Noah v. Contango, uit Oud-Beijerland. Hij staat nu op manege Flemming. Hoezo? Haha!

Volgens mij... volgens mij hebben wij elkaar weleens gesproken.
Peter Pan, was dat je paard, je paard die zo verschrikkelijk druk was.
Je zocht een verzorgster en die dacht je in mij te hebben gevonden.
Tot je opeens besloot om je paard te gaan inruilen, je wilde niet meer verder met Peter Pan.

Noah ken ik, een ontzettend leuk beest. Mijn vriendin heeft hem verzorgd. Maar helaas was het voor haar te ver weg met openbaar vervoer en vond ze de bak waar Noah toen stond te zwaar voor hem. Hij liep vaak erg moeilijk.

Wat toevallig, wat is het wereldje toch verschrikkelijk klein! Haha!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

liset
Berichten: 25
Geregistreerd: 26-01-02
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 00:37

Hallo Angelique,
Wat leuk dat je gegaan bent.
Je leert er meer in 1 uur, dan ergens anders in 1 jaar.
Het leukste vond ik, dat je nooit meer bang hoeft te zijn dat een paard gaat kreupelen van de hko.
Je weet nu gewoon wat je moet doen.
En daar gaat het tenslotte om.
Heel veel succes gewenst met het rechtrichten.

Liset

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 03:04

Hoi,

wauw... wat een verhaal... Cool

En dan te bedenken dat hij binnenkort naar ons toe komt, om een clinic te geven.

Zelf heb ik, gelukkig, geen paard met hko, maar ik ben toch wel zeer benieuwd naar deze man & zijn manier v. lesgeven e.d.

Cowgirl : heb je nog niemand kunnen vinden die je kan brengen? Of heb je inmiddels al een clinic in buurt kunnen vinden v. AdB?

groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 03:31

DE WERELD IS KLEIN(TJE).(PB GEHAD?)
EEN RIT NAAR A.D.B KAN EEN AFSTAND ZIJN,MAAR MOGELIJK EEN LAATSTE WEG OM NOG EEN KANS VOOR JE PAARD,JE PAARD TE HOUDEN!(DAN DE SLACHTBANK)
EEN PAARD MET LEVENSLUST EN GEEN PIJN IN HET LEVEN.(NIET KREUPEL)
WAT DOE JE ALS JE PAARD IS OPGEGEVEN,DOOR EEN BESTE KLINIEK?
DIT PAARD TOONT IEDERGEVAL HEEL LEVENSLUSTIG.(ZONDER PIJN)
GA JE DAAR ALA MINUUT IN MEE?
EN/OF DENK JE DAT JE ALLES ERAAN HEBT GEDAAN?
DAAR GAAT HET OM.
bOVENDIEN VIND IK ER IS EEN GROOT VERSCHIL IN HET HEBBEN VAN
EEN DIP OF ECHT EEN KWAAL.(ALS JE JE PAARD KENT TENMINSTE)
OOK AL IS GEZEGD(BEWEZEN)DAT HOEFKATROL ERFELIJK IS
T IS DAN TOCH FANTASTISCH DAT ER EEN MOGELIJKHEID BESTAAT,
MISSCHIEN JE LAATSTE WEG TE KUNNEN BEWANDELEN JE PAARD DUS ANDERS DAN VAAK DOOR EIGEN INSTRUCTEUR IS AANGELEERD TOE TE PASSEN EN JE ZIET JE PAARD OPKNAPPEN?

jE KAN OOK WEL ZEGGEN JA MAAR DIT PAARD IS NOG GROEN...
EN HIJ HEEFT HOEFKATROLONTSTEKING...
dIT KAN MET ZIJN EIGEN GEWICHTSVERDELING TE MAKEN HEBBEN.
BV DOOR TEVEEL ZELFDE POSITIE TE STAAN.
MIJN MOTTO BAAD HET NIET DAN SCHAAD HET NIET,
EN EERST ZIEN,DAN GELOVEN.
GELDKLOPPERIJ DUSSS NIET!
EEN SESSIE VAN 1 1/2 BIJ HEM THUIS...MMM ZEGMAAR TERWAARDE VAN EEN LEUK HALSTER+TOUW.(KOFFIE EN LEKKERS INBEGREPEN)
MIJN ADVIES SCHROOM ZEKER NIET,(WAT KOST EEN MAILTJE AAN HEM TEGENOVER JOU WANHOOP,MOGELIJK NOG EEN UITKOMST TE BIEDEN)
BIJ PROBLEMEN MET JE PAARD.
ALS DEZE MAN DE LAATSTE WEG IS DIE JE KAN GAAN T.O JE PAARD,IS HIJ ZEKER NOG EEN BEZOEK WAARD VIND IK.
bOVENDIEN ALS JE IN EEN MAAND GEEN VERBETERING ZIET,
MOET JE PAARD WEL BIJ HEM AAN HUIS STAAN.
BEN JE GEEN KOSTEN SCHULDIG.
JE KAN ZELF OOK MEERDERE DAGEN MET JE PAARD VERBLIJVEN ZEGMAAR.
***BOEIEND***

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 03:44

O JA ER IS NIKS GEZEGD OVER TOPPAARD.
MAAR ER IS DOOR ADB GESPROKEN OVER EEN SUPERPAARD.
HET PAARD HEEFT UITSTRALING,TOONT TEMPERAMENT IS LEERGIERIG EN WERKWILLEND.
EN HEEFT EEN HEEL GOED EN VROLIJK KARAKTER.
DAT MAG TOCH GEZEGD WORDEN?
MISSCHIEN WORDT HET NOG EEN TOPPAARD OOIT,
ALS MIJN VRIENDIN MET METHODE ADB VERDER GAAT!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 08:15

men het zou prettig zijn als er in normale letters getypt werd, dit bovenstaande is niet te lézen Boos!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 09:24

Angelique, ik uit alleen mijn twijfels bij AdB en alternatieve geneeswijzen in het algemeen.
Mijn paard was nog niet opgegeven (3+), maar ik moest wel verrekte voorzichtig aan gaan doen. Dat was 3 jaar geleden. Ik ben toen na 3 weken rust 1 minuut per dag gaan draven en dan elke dag een minuut meer, per week in totaal 5 minuten meer draf. Rond het kwartier kwam hij zwaar in de problemen doordat ik toen ook galop ging vragen, maar hij liep nog steeds rad. Binnen een half jaar liep hij super, en er was niemand die geloofde dat hij HKO had. Aan de ene kant was ik trots, aan de andere kant was ik me er ook van bewust dat hij zo liep doordat ik hem consequent getraind had, 1 steekje laten vallen betekende terug bij af. Na bijna een jaar liep hij uren door het bos in een aardig tempo, 60 km gereden, 't deed m helemaal niets. Helaas voor mij is hij zo enthousiast als maar zijn kan en ging het dus ook mis. Niet omdat hij overvraagd werd, maar omdat hij 2/3x flink struikelde in een bosrit van nog geen uur. Hij moest en zou voorop, ik kon m niet houden, hij viel zowat en daarna liep hij weer stokkreupel. Alleen door weer consequent aan de slag te gaan heb ik hem er weer bovenop gekregen. Hij liep weer als een zonnetje en van de winter kwam er een behoorlijke dip omdat het winterse weer te lang duurde, dat had in 1e instantie weinig te maken met HKO, maar met spierbevangenheid, waar hij 3 weken tegenaan gelopen heeft. Hij was zijn conditie zo kwijt en omdat ik hem niet op het juiste moment weer kon gaan trainen (te beginnen met een kwartier), ik een ongeluk kreeg etc, moest ik dus helemaal opnieuw beginnen. Dat heb ik deze keer op gevoel gedaan, was een gokje, maar ik ben er net zo lang mee bezig geweest als voorgaande keren, 5 maanden. Hij loopt nu op een niveau waar ik wat mee kan, en ik hoop dat hij dit najaar weer net zo loopt als vorig jaar.
En rechtgesteld is hij denk ik niet 100%, ik ben zo scheef als maar zijn kan. Toch weet ik zeker dat we ondanks alle dipjes een toptijd hebben.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

AdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 19:21

Hoi,

Angelique : je 'mag' de CAPS-lock wel uit laten hoor Haha! ik geloof je !

Persoonlijk vindt ik ook dat als je je paard op deze manier nog een 'kans' kunt geven en je ziét, merkt en voelt resultaat... prima toch?
Of het nu hocus pocus is of niet....

Waar het om gaat, is dat je paard zich goed voelt, zonder pijn en rad loopt en waarschijnlijk nog járen meekan !!! Cool
Ik vindt het een beetje 'kort door de bocht' als je een laatste 'strohalm' aangeboden krijgt, je zelf zegt : nee dank je Boos!

Natuurlijk kan ik me ook voorstellen dat als 'iets' niet werkt, het dan ongelooflijk tegenvalt... uiteraard... pijn & verdriet Verdrietig maar dan wordt je ook weer met beide benen op de grond gezet en heb je in ieder geval datgene geprobeerd wat binnen je mogelijkheden ligt....
Maar om dat nu maar 'niet te proberen' vindt ik wat kortzichtig...
En lukt dat niet, wordt het toch helemaal niks meer... ja... dan is het 'hard' maar houdt het echt op...

Wens haar maar in ieder geval nog veel succes toe met haar paard !

Groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 19:45

het begrip 'laatste strohalm' vind ik persoonlijk ook wat overdreven. Er zijn namelijk zoveel wegen die naar Rome leiden.
Ik ben er helemaal geen voorstander van, maar het is mij ook aangeboden: zenuwsnede. Dat zou voor mij het uiterste zijn en persoonlijk breng ik hem dan liever weg, het is dan gewoon echt genoeg geweest, hoeveel hij dan ook nog kan, lijden vind ik vreselijk en zeker als het mijn paard betreft is de maat heel snel vol! Hoeveel mensen in de laatste momenten ook zeggen dat het allemaal wel mee valt of dat er nog zoveel met hem kan. Over = over, genoeg = genoeg. Ik heb het liefste een gelukkig paard en als ik hem niet meer kan bieden wat hij verdient (ook al zou iemand anders dat wel kunnen, dat is voor mij dan nog niet bewezen) dan maak ik er voor hem een einde aan, en niet voor mezelf. Eindeloos doormodderen zie ik echt niet zitten, behalve dat ik dan elke dag met een brekend hart zit heb ik dan ook nog eens een doodongelukkig paard.
Behalve zenuwsnede zijn er talloze verschillende trainingsmethoden, supplementen (die bijdragen aan, maar het probleem dus zeker niet oplossen), en wat al niet meer.
Wat mij ook tegenstaat is dat mensen soms (waarmee ik dus niet zeg dat dat hier gebeurt is, ik ken het verhaal verder niet, het komt op mij niet zo over iig) heel onbezonnen alles aangrijpen. Als dan 1 methode wel werkt en de andere 10 niet, dan zul je het nog nooit weten en blijf je dus maar druk met die 10 die 'niets' doen.
Ik denk echt dat je je hoop niet op AdB moet vestigen, hoe radeloos je ook bent, het kan natuurlijk geweldig uitpakken, maar voor hetzelfde geld is het echt over. Het is en blijft een patient met een mankement natuurlijk, hoe hard dat soms ook is. Zeker als je niets aan je paard ziet dan is het soms ongelofelijk moeilijk je te realiseren dat hij wél wat mankeert en dat je dus niet -hoeveel 'zin' je ook hebt- eens eventjes gaat springen oid.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Peet
Berichten: 251
Geregistreerd: 20-07-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 20:05

Wat een verhaal! Ben benieuwd hoe het verder gaat met Noah en Natalie.
Ik heb nog even op de site van ADB gekeken. Dit had je moeten weten toen je M had! Maar goed anders hadden we Litonia nooit gekend en ze is natuurlijk wel erg leuk! Haha!
Zit nu bij mijn ouders en zal longeerlijn meenemen, dan kunnen we het eens proberen! Knipoog

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

zenuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 20:10

Hoi,

tja ... zenuwsnede... dan noem je ook wat op Lips are sealed
Dat is voor mij net zoiets als het paard op de ouderwetse "Bute" zetten, alle pijn onderdrukken, lekker je paard 'doorrijden' en de rest kapot rijden Huilen

Het is voor mij vrij logisch, stel je voor:
jij zit op bodybuilding, je bent heel ver gekomen in de (wedstrijd) sport... op een gegeven moment krijg je iets aan je lijf, waardoor dit niet meer kan... niet op dat niveau... terwijl je wel graag wilt...
Dan kom je een bodybuilder trainer tegen die je zegt : ik kan je leren je spieren toch iets anders, zo niet, wat 'beter' te gebruiken waardoor je toch weer de sport inkan...
Jij gaat het proberen, je voelt dat je sterker wordt, geen pijn hebt en misschien zelfs denkt aan een wedstrijdje...

Dat is toch net zoiets als 'iets zwaars optillen' kan ook op twee manieren: door je knieen zakken en je rug 'sparen' óf met rechte knieen altijd iets zwaars tillen en je rug 'verknallen' ....
Als je áltijd het laatste hebt gedaan en je rug is 'verknalt', kun je je spieren ook sterker maken door ze 'beter' te gebruiken, waardoor je 'minder last' hebt van je rug.

Dit heeft niets te maken met 'pijnstillers, doping, of het paard dusdanig laten 'opereren' zodat we dat deel 'wegnemen' en dan de rest 'kapot' gaan maken, maar dit lijkt mij toch pure logica !?

Als je zelf een slecht deel in je lijf hebt, voél je toch ook wanneer je te ver gaat?
Dat is nu juist (denk ik) de kunst van zo iemand als AdB (maar dit kan net zo goed iemand anders zijn, een goeie instructeur ofzo): hij leert je je paard op een goede manier te gebruiken en je paard geeft inderdaad heus wel aan als het niet goed gaat !
Dat lukt inderdaad niet als je een zenuwsnede doet, of je paard onder de pijnstillers staat !

Als jij inderdaad 'denkt' dat er meer wegen zijn die naar Rome leiden, zal je waarschijnlijk zeer geinteresseerd zal zijn om eens naar AdB te kijken, om vervolgens uit alle nuchterheid zélf te kunnen bepalen hoe of wat...

Verder begrijp je volgende zin niet helemaal :
"Als 1 methode wel werkt en de andere 10 niet, dan zul je het nog nooit weten en blijf je dus maar druk die 10 die 'niets' doen"
Verward Als 1 methode werkt, en de andere 10 niet : verwerp ik de andere 10 en pas ik de methode toe die werkt, toch?
Mits/tenzij dit niét ten koste gaat van het paard natuurlijk, en hiermee bedoel ik dan idd zoiets als zenuwsnede of 'doping'....

Groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:59

Mijn DA heeft Felix dus gewoon afgeschreven, hij kan nog op de wei en dat is het.
Nog een optie was ook een zenuwsnede, maar dat vind ik gewoon oneerlijk tegen over het paard.
Als je daar aan begint vind ik dat je geen respect heb voor je rijdier.
Ik kan het me ook niet veroorloven dat mijn paard na zo'n behandeling in een spijker o.i.d trapt en ik hem dus aan gort rijd.
Mijn smid heeft al zo'n geval gehad. Paard had waarschijnlijk op zijn voorvoet gestapt of eeen onsteking opgelopen, maar ja dier liep gewoon door. gevolg complete ontschoening en alsnog paard naar de slager.
Dus als ik zou moeten kiezen tussen de zenuwsnede of afmaken dan ga ik voor het laaste hoe moeilijk dat dan ook zal zijn.
Het kosten plaatje telt hierbij ook mee daar ben ik eerlijk in.

Daarnaast zie ik het zelf niet meer zitten om nog eens 10 DA en homeopaten af te lopen als ik weet dat meneer de Bodt toch het meeste succes kan bieden. Ook vanwege ander mans verhalen van 1000 en guldens aan medicijnen , hoefbeslag en andere dingen die dan bij de Bodt kwamen en dat hun dier na jaren lang kreupel met en half uur weer goed liepen.

Dus ja mijn laatse strohalm.

Colinda:
Ja ik heb vervoer, maar heb de clinic van 4 augustus laten schieten omdat alles onwijs kort dag is.
Nu is er in sept een clinic hier in de buurt, maar dat is organisatorisch nog niet helemaal rond en de pension klanten gaan voor.
Dus.... ik zat van de week al wer half depri achter de pc , want ik heb altijd pech en dat zal nu wel weer zo zijn.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Liv, Knuffeldier, Koekie73, lina1998, Petra_O, sterregoud, SunnyHorse, tienus63, Ubermetrics, Veraaaaah en 144 bezoekers