Stomme Koeien Boeren!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Stomme Koeien Boeren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 00:02

Ben ik Ionica lekker aan het longeren. Nadat eerst Valento helemaal overstuur was geraakt van die rot vrachtwagen met die rot koeien. Komt die lompe boer eraan met de mededeling dat er koeien aan komen. toen had ik zo iets van Ja en? ik ben hier toch bezig! Maar goed hij haalt dus het stroom draadje weg Ha denkt mijn grote knappe kerel genaamd Valento de etterbak das mooi kan ik mooi het erf verkennen.
Ja ho ff denkt Ionica dat gaat zomaar niet. Loopt ze recht door zo het touw door mn handen (de blaren staan er nog op door mn handschoenen heen)
Dus ik werdt echt vet boos op Ionica want die Koeien boer was al bezig met zijn stroomdraadje te zetten. Ik pissig het erf op Valento zoeken die sukkel zat opgesloten in een stal (hoe dat kon) Ionica stond te dampen van het zweet! maar goed die vrachtwagen stond er ook nog Ionica in de stress om Valento Valento in de stress om die vrachtwagen kortom twee gestressde paarden en Ik was aardig pissig. Dus ik loop naar de eigenaar toe maar die was bezig met het twee jarige hengstje te vangen geen tijd dus ik ze op stal gezet en ik ben naar huis gegaan!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 06:12

jaa jaaaaa Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 22:52

Vaag verhaal, en waarom ben je kwaad op die boer? Het is toch zijn gebied waar jij op bezig was? Dus dan heb jij niets te banketstaaf.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 23:29

En lekker alles over 1 kam scheren.
Dank je wel.
Denk voor ge bezint.
Ten eerste is het een zeer vaag verhaal, maargoed.
Ten tweede, hij had je toch gewaarschuwd?
Wat moet ie dan?
Wachten tot je klaar bent?
Yeah right, als het nou een paar minuutjes geweest was, maar dat zal wel niet.
En waarom ik dat denk?
Omdat je zegt dat je paard stond te dampen van het zweet en die hoor je normaal behoorlijk droog te stappen, of je er nou opzit of niet.
Maargoed, daar doe je volgens mij ook niet aan, want het ene moment heb je dus over een dampend bezweet paard en het andere moment over op stal zetten.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 00:30

Ik sluit me bij de vorige mensen aan.
Die boer moet ook zijn werk doen en dat is echt niet wenig hoor.
het is idd toch zijn land en hij had je gewaarschuwd dus ik vind het behoorlijk onbeschoft van je!

ook ben e volgens mij niet echt een dierenvriend, rotkoeien? kunnen die dieren er wat aan doen dat ze worden vervoerd?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 12:25

EH!
Time Out! Haha!

Oke na al deze reacties even opnieuw beginnen.
Tis inderdaad een vaag verhaal, waaruit ik niet kan opmaken waar nou geen stroomdraadje was o.i.d. en hoe het ongeveer ging... Verward

Ik denk dat Pferdje ff zich moest afreageren op Bokt omdat ze zo kwaad was. Dat kan ik me best voorstellen.
Misschien is het ook wel zo dat ze niks tegen koeien heeft, alleen door deze gebeurtenis even 'uit haar vel schoot'... Haha!
Dat hopen we dan maar.

En wat die koeienboer betreft: hij had haar inderdaad gewaarschuwd, maar had hij haar ook ff een minuut gegeven om het paard dat ze in handen had op stal te zetten?
Scheelt weer wat blaren. Knipoog
Misschien had die boer dat wel gedaan, dat weet ik niet, maar goed.
Het verhaal is erg onduidelijk ja.

Wat het uitstappen betreft: lijkt me moeilijk als buiten een vrachtwagen staat met een hoop koeien waar het paard van in de stress raakt, en het touw door je handen trekt.
Hoe denk je een paard rustig te kunnen uitstappen? }>
Maar ik snap wel wat Chrystal-gek bedoelt: niet te snel oordelen, die boer probeert ook alleen maar zijn werk te doen en kon waarschijnlijk niet anders.

Als het het land van de boer zelf is, mag hij er mee doen wat hij wil.
Daar komt echter wel bij:
Als hij er paarden van een ander bij heeft staan, hebben die paarden ook recht op bepaalde dingen, en niet alleen de koeien.
Ook al zijn die paarden van een ander, die ander betaalt die boer voor die locatie.

Niet alleen voor stal en wei, maar ook voor een plekje om het paard vast te zetten tijdens het poetsen, of een plekje om te longeren waarschijnlijk, dat hangt af van de afspraken die je met die boer gemaakt hebt als eigenaar zijnde.

Dus die boer heeft, als verhuurder zijnde, ook zijn plichten.
Tot hoever die gaan, dat ligt aan de wel/niet vastgelegde afspraken die de eigenaar heeft gemaakt met hem.

Al met al een onduidelijk verhaal, maar Pferdje, sterkte met de blaren en vraag gewoon rustig aan de boer of hij volgende keer met de vrachtwagen ff wil wachten voor hij het erf oprijdt, indien mogelijk.
Dan kun je snel je paard op stal zetten, en een minuut later rijdt die man veilig het erf op... Lachen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 00:24

Dorine, prima verwoord, ik sluit me voor de volle 100 % bij je aan Lachen !!!

(Sorry, one-liner Clown )

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 19:24

Melissa schreef:
het is idd toch zijn land FOUT HET IS DE BAK EN DE BAK IS VOOR DE PAARDEN EN DIE BOER MAG BLIJ ZIJN DAT AF EN TOE ZIJN KOEIEN ER IN MOGEN STAAN ALS HIJ ZE WEER EENS MOET VERKASSEN MAAR DAT BETEKENT OOK WEER DAT IK DE VOLGENDE DAG OM DE KOEIEN VLAAIEN HEEN MOET RIJDEN"!

en hij had je gewaarschuwd dus ik vind het behoorlijk onbeschoft van je! WAT IS ER ONBESCHOFT DAT HIJ ME ZO MAAR WEGJAAGT ZONDER TE OVERLEGGEN

ook ben e volgens mij niet echt een dierenvriend, rotkoeien? WEL EENS DOOR EEN KOE GETRAPT? NEE WAARSCHIJNLIJK NIET kunnen die dieren er wat aan doen dat ze worden vervoerd?

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 19:30

wat een drukte.... Verward om...niets Koe

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 19:34

xXIreenXx schreef:
wat een drukte.... Verward om...niets Koe


Ik moest me gewoon ff afreageren

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 19:37

Ik dacht eerlijk gezegd dat dit een topic was van een klein pennymeisje
Nu ik het profiel bekijk blijkt het te gaan om een jong volwassene Verward van 17.
Nou pferdtje, laat me eens uit de droom halen. De wereld draait niet om jou, en er zijn ook mensen die dieren als broodwinning hebben. Mijns inziens gaat dat voor spelen met je paard, hoe leuk dat ook is.
Jammer dat de paarden niet meer gewend zijn, je zult toch wel vaker in rare situaties komen denk ik?
Ik heb een lastige tuiger, maar die kijkt onderhand niet meer op of om als Piet zijn koeien naar het land brengt. Lijkt me een mooi werkje om die paarden koe-mak temaken. Succes ermee

Oh ja, en afreageren? Leek meer op een scheldpartij Lips are sealed

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 19:45

ja en stomme koeien boer is ook wel een beetje overdreven, die mensen moeten ook hun werk doen of het nou met koeien of paarden is maakt niet uit!!!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:32

Citaat:
ook ben je volgens mij niet echt een dierenvriend, rotkoeien? WEL EENS DOOR EEN KOE GETRAPT? NEE WAARSCHIJNLIJK NIET kunnen die dieren er wat aan doen dat ze worden vervoerd?


wat heeft dat er nou mee te maken of je nou ooit eens door een koe getrapt bent of niet?
ooit door een paard getrapt of eraf gevallen of gebeten of what ever?
vast wel, vooral als je door die sullige lieve beesten als koeien al eens getrapt bent, daarom zijn alle paarden ook geen rotpaarden, die ene hoeft dat al niet eens te zijn, er zal vast een reden voor dat gedrag zijn.
net als met die koeien.
hoe kan het trouwens voorkomen dat je door zo'n beest getrapt bent?
je hebt toch helemaal niks met die beesten, schreef je zelf.

Citaat:
FOUT HET IS DE BAK EN DE BAK IS VOOR DE PAARDEN EN DIE BOER MAG BLIJ ZIJN DAT AF EN TOE ZIJN KOEIEN ER IN MOGEN STAAN ALS HIJ ZE WEER EENS MOET VERKASSEN MAAR DAT BETEKENT OOK WEER DAT IK DE VOLGENDE DAG OM DE KOEIEN VLAAIEN HEEN MOET RIJDEN"!


jahoor, jij bewijst hem een gunst hoor, echt wel.
maar waarschijnlijk zal hij dat wel hebben afgesproken met de eigenaar van de bak/land en heb jij er dus niks mee te maken/tegen in te brengen.
en als je er niet omheen wilt rijden, dan haal je het toch weg?
of gooit er zand overheen oid.
is niet zo moeilijk dunkt mij.

maargoed, ik ga helemaal mee met het eerste stuk tekst van Billy.
voordat ik mijn eerste berichtje schreef, heb ik je profiel bekeken.
ik dacht ook dat je een klein meisje was door de tekst die je schreef en had je echt geen 17 gegeven.
het maakte het wel wat duidelijker, zoals dat het niet je eigen paarden zijn, maar je verzorg en dat het om een merrie met haar veulen ging.
als je dat erbij had gezet, was het waarschijnlijk al veel duidelijker geweest.

maargoed, wat vindt de eigenaar van de paarden en/of van de bak/land ervan?

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:52

Sorry hoor, maar ik werk met koeien, schapen, geiten, varkens en weet ik veel wat nog meer.
ik ben vaak zat gebeukt of getrapt door een koe, gebeten door een schaap, gebeukt door een geit en zelfs gebeten door een varken Lips are sealed

Die boer zet die koeien toch niet in de bak Lips are sealed

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 12:52

Pferdje, als jij nou gewoon eens gaat praten met de eigenaar van de bak (en van je paarden) over wanneer die boer komt enzo. Weet je meteen waar je aan toe bent. Laat in ieder geval even weten dat je deze gang van zaken niet zo leuk vond. Want ik kan me best voorstellen dat je in de stress schiet als je paarden er vandoor gaan. Als die boer de volgende keer weer komt, vraag dan gewoon even of hij even wil wachten. Zo eenvoudig en het werkt een stuk beter dan de 'je wacht maar gewoon en daarmee uit' aanpak. Daar willen mensen nu eenmaal nog wel eens verkeerd op reageren. En koeien zijn inderdaad geen rotbeesten. Het zijn harstikke leuke, nieuwsgierige beesten die inderdaad wel eens wat raars doen als ze vrolijk of bang zijn. Net als bijvoorbeeld paarden of honden.