breyer paarden!!!!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:32

Even voor de duidelijkheid, ik heb het volgende gekocht van SpottedPonie:
- Zippo Pine Bar body, deze viel onder de categorie waarnaar je op zoek bent Marvella, om te repainten. Deze staat nog wel in de lijst van SpottedPonie, maar als de koop goed gaat dan is dat model dus al verkocht aan mij :) tenzij ze er meer dan 1 te koop heeft uiteraard.
- en 2 stablemates, Belgian en Thoroughbred model

Als je geen plaatjes kan vinden van de modellen kun je de naam van het model kopieren en plakken in google, als je dan het woord 'Breyer' er voor zet, dan krijg je wel plaatjes die er bij horen :)

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:39

Ik heb er eentje...
Eeen grote stijgerende palomino hengst.
Hij is nog uit mijn ''penny'' tijd,
Ben er heel zuinig mee,zelfs mn dochtertje mag er niet mee spelen.... :=

Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:57


RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:00

Marcella schreef:
Ben er niet zo fanatiek in maar kan helemaal geen afbeeldingen erbij vinden. :o

Zoek eigenlijk niet echt iets specifieks, maar wat me aanspreekt en leuk/mooi vind.

Weet niet of je een model heb die lelijk en waardeloos is en voor een klein bedrag. Waar ik eventueel met verf op zou kunnen experimenteren. :o


Google is your friend.

Toets de naam van het model in + Breyer en er komt geheid een foto bovendrijven.
Nou is geen enkel model lelijk en de modellen die in de lijst staan die hierboven is opgenoemd ver van waardeloos.
Zelfs een body brengt nog geld op...
Wil je experimenteren, gebruik een ander soort paardachtig model. De speelgoedwinkel staat er vol mee.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:01


Je suis Charlie.

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:02

Ik heb een paar hele oude Breyers thuis, en was nieuwsgierig wat die doen op de markt.
Iemand een idee waar ik die kan laten taxeren? Ze zijn zo'n kleine 40 jaar oud.

wie zijn buisje lapt met leugens
vind, al lapt hij dag en nacht
toch altijd weer nieuwe gaatjes
daar waar hij niet had verwacht

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:03

Dank je Cassidy!!
Het is inderdaad de eerste, en dit model is niet veel gemaakt, beetje prijzig om daarmee te gaan experimenteren!!

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:04


Je suis Charlie.

Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:07

Zoveel weet ik dus van. :+ :o?

In wat voor een prijsklasse zou ik moeten denken aan deze:
* Diamond Jubilee
* Black Tie Affair op Huck Mold
* Color Crazy Dark Mahogany Bay Huck
* JCP Susecion & Le Fire :~

Niet alles is om te experimenteren, maar ook gewoon mooi staan in de kast. Zit alleen met kast ruimte en geld beperking. ;)

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:14

Diamond Jubilee staat op Amazon.com voor 150 Dollar, maar dan moet je hem nog vanuit de USA hier zien te krijgen. Verzenden is ook al snel een 25 tot 30 Dollar.
Black Tie Affair is een mid year release van 2011.
JCP Susecion & Le Fire (hoort nog een model bij om de set compleet te maken) zijn als complete set rond de 125 Dollar waard, of meer.
Waarde van de Color me crazy Huck kan ik niet vinden...

Uiteindelijk is het ook bij modellen wat de gek ervoor geeft. Als ze op Ebay komen te staan dan kan het al snel oplopen, helemaal bij de wat zeldzamere SR's.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 06-10-11 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:18

Weet je dat het me allemaal helemaal niks zegt. :o

Alleen die prijzen zeggen me iets en dan word het een stuk minder. ;(

Misschien dan toch maar afwachten tot ik een fatsoenlijke baan heb. :o

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:21

Breyer Stablemates zijn te krijgen vanaf 5 Euro. Dus voor iedere portemonnee is er wel iets wat betaalbaar is als je iets aan wilt schaffen. Maar idd, als je naar de speciale edities gaat kijken, dan gaat dat in de papieren lopen. Moet je ook niet mee willen beginnen. Jij leert toch ook niet fietsen op een racefiets van 8000 Euro of meer?

Je suis Charlie.

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:25

De reden waarom sommige zo duur zijn Marcella is omdat ze zeldzaam zijn, Diamond Jubilee bijvoorbeeld daar zijn er maar 2010 van op de hele wereld :) Dat paard is gemaakt om het 60 jarig bestaan van breyer te vieren.

'Gewone' Traditional Breyers kosten nieuw in de winkel rond de 45 euro.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:28


RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:30

Stablemates heb ik ook nog een hele hoop, verschillende uit sets en ook losse, ik kan vanavond wel even kijken of ik de sm's op de foto kan zetten voor je mocht je interesse hebben?

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:31

spottedponie schreef:
Stablemates heb ik ook nog een hele hoop, verschillende uit sets en ook losse, ik kan vanavond wel even kijken of ik de sm's op de foto kan zetten voor je mocht je interesse hebben?

:j

Heb al een paar stablemates voor mijn verzameling kan ik ieder geval die iets uitbreiden. *\o/*

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:17

Hmm... Had laatst toch Diamond Jubilee moeten kopen... kon m heel goedkoop krijgen (als nog wel geld hoor, maar ok) maar zat midden in de verhuizing en even zonder baan. Ofwel... Allemaal heel lastig allemaal :S

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:25

Als gegarandeerde investering moet je Breyer modellen niet gaan zien hoor...want tegen de tijd dat je er vanaf wilt (of moet) kon de waarde weleens tegen gaan vallen.

In Amerika zien ze de modellen als een soort spaarpotje voor je oude dag. Het meest gevaarlijke wat je kunt doen!

Je suis Charlie.

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:38

Och daar gaat het me ook niet om. Had toen de kans om hem te kopen en vond het een erg mooi model. Heb toen wel een Technicolor gekocht op dezelfde mold als waar Breyer Romantic is (gekocht uit USA met hulp van Cassidy...). Erg mooi blauw achtig maar heel afhankelijk hoe het licht er op valt...

Wou m gewoon graag hebben, en kon m toen toevallig goedkoop krijgen. Gaat me eigenlijk niet om de waarde van de paarden of de waarde die ze houden. Gaat me erg gewoon om dat ik er gek mee ben en ze een mooi plekje in de kast hebben en ik er nog graag dagelijks naar kijk...

Moest er even aan terug denken dat ik Diamond Jubilee toen kon kopen maar het niet gedaan heb... Beetje spijt van :P Met die insteek was mn vorige post eigenlijk bedoeld.

Sorry als het verkeerd overgekomen is.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:55

Nee ik snap het wel. Er zijn ook modellen waar ik spijt van hem dat ik ze ooit niet gekocht heb...ik denk dat je dat altijd blijft houden. En de echte holy grails, daar kun je ook later naar op zoek gaan. Lang leve Ebay!

Je suis Charlie.

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:38

I love internet, vakantie in USA en E-bay ;)

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:44

Misschien een gekke vraag? weten jullie hoe populair de Flicka paarden zijn geweest? ik heb eens een tijd terug een set gekocht met 2 van deze, eentje op een fighting stallion mold en eentje op een scamper mold. Deze zijn als ik het goed heb al enige tijd niet meer te krijgen ook. Heeft een van jullie deze misschien ooit voorbij zien komen op websites, en weet iemand het bedrag dat mensen ervoor vragen/bieden? niet dat ik ze te koop heb staan, maar gewoon nieuwsgierigheid? een link naar een modelpaard verkoop site zodat ik zelf kan kijken mag eventueel ook, want ik ken er geen.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:59


~ But I still haven't found, what I'm looking for ~

Voor mijn tekeningen en andere creatieve uitspatting, bekijk mijn DeviantArt

Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:04


RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:08

De schleich die ze aanbied zou ik niet nemen, ik zie op de foto's al flinke beschadigingen en ze zijn niet veel goedkoper dan nieuwe in de winkel (5 euro vs 7,50+-) de breyers weet ik niet.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers