breyer paarden!!!!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14711
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:33

Zucht nu wil ik Color Formula's en Techniques nóg liever hebben maar hij zit boven mijn budget :+ Cassidy, jij hebt hem zelf in bezit, mag ik je eerlijke mening? als je er zo in kijkt, voor welk publiek is het dan geschreven? is het meer voor kinderen of volwassenen, en is het bijvoorbeeld écht een beginners boek of meer bedoelt voor gevorderden of vergevorderden om hun technieken te verfijnen?

Dit vraag ik omdat ik al enige ervaring heb met miniaturen schilderen en customizen (ik doe niet alleen paarden) en de basis héb ik al redelijk in mijn hoofd zitten. Bijvoorbeeld simpelweg een voetje verhitten en anders neerzetten dat kan ik wel en daar heb ik geen boek van zoveel geld voor nodig, maar de complete houding van een paard veranderen naar een realistische andere houding, met spierpartijen die dan ook nog kloppen, dát is wat ik graag zou willen leren, staat dat in het boek uitgelegd?
Staat er ook in uitgelegd hoe je vanaf niks een modelpaard zelf kan maken?

Zoveel vragen, sorrie :+
*gaat alvast sparen*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:00

Color Formula's & Techniques is een boek voor gevorderden en vergevorderden. Er staan recepten in voor de verschillende kleurschakeringen maar geen merken voor verf die je dan kunt gebruiken, dat moet je zelf uitvinden. Voor uitgebreide adviezen voor repositioneren kun je beter het boek Trade Secrets van Chris Nandell gebruiken.

En uiteindelijk zul je er niet omheen kunnen om je in te lezen in anatomie boeken. Hoe een paardenskelet eruitziet zul je in geen van beide boeken vinden, en dat het schouderblad meemoet als je een been verhit staat in CFT niet in TS wel.

En repositioneren is niet zo simpel als voetje verhitten en buigen. Je gaat teveel plastic overhouden en dat moet je weghalen, anders is het niet natuurlijk meer

In CFT ga je geen handleiding vinden hoe je een OS (Original Sculpture) maakt.

http://artbydeeann.com/howto.asp

http://www.semperfas.com/howto/howto.htm

http://www.semperfas.com/howto/remake.html

Kijk even op bovenstaande links voor tips over remaken, repositionen, repainten en rehairen.

En dit overzicht laat mooi zien wat er bij remaken allemaal komt kijken

http://www.semperfas.com/drafter/

Ik zou je, als je wilt customizen, willen adviseren om een body te gebruiken en van daaruit te gaan werken.
Een OS beginnen, met een ijzerdraad frame en epoxy klei is een heel verhaal apart.

Telpeva

Berichten: 14711
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:45

De links ga ik zeker doorspitten, lijkt me leuk en informatief dankjewel!
De onderste links ken ik ook al, zo ga ik ook te werk met customizen. Met verhitten en buigen doelde ik ook meer op kleine veranderingen, zoals een voetje een stukje verplaatsen, grotere veranderingen doe ik door te snijden, mede ook doordat door de verandering van beenstand de lichaamsbouw anders ook niet meer klopt. Het probleem wat je ook kan krijgen door alleen de verhitten en te buigen, is dat bijvoorbeeld de knieën aan de voorkant er raar rond uit gaan zien, dat voorkom je door te knippen en dat dan weer te repareren met klei. Ik heb zelf geen plaatjes daarvan met Breyer paarden, wél van een Schleich model (daar oefen ik op, ivm goedkoper) maar het zal off topic wezen om ze hier te plaatsen. Liefhebbers van repainten en customizen kunnen in dit topic ook veel leuks vinden, foto's van een paar van mijn projecten staan er ook in, misschien een leuke aanrader voor sommigen:

[HK] 1/ (Schleich) repainters! Wij repainten vrolijk door!

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:56

Telpeva schreef:
Color Formula en Techniques heb ik misschien interesse in, staan hier echt voorbeelden in van hoe je bepaalde kleurtypes kan krijgen en welke kleuren en technieken je kan gebruiken/mengen? Worden er ook tips een technieken in gegeven voor bijvoorbeeld acrylverf, pastel, en airbrush? Wat is een goede richtprijs voor dit boek? mag ook via PB :)


Women2, volgens identifyyourbreyer.com wordt dat model al lang niet meer gemaakt, misschien dat je hem anders nog voor een redelijk bedrag kunt verkopen aan een liefhebber/verzamelaar voor geval je hem kwijt wilt?


Haha, dat model wordt inderdaad al heel erg lang niet meer gemaakt. Ik wil hem daarom ook absoluut niet kwijt! Zit alleen een beetje met wat ik er mee moet. Laat ik m door iemand restaureren of laat ik m zo...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:35

Als je er niet met plezier naar kunt kijken zoals hij nu is, zou ik hem laten repainten. Ik ben zelf fan van Kathy McKenzie, kijk eens hier?

http://dragonflightstudio.com/

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:53

Ik kijk er met plezier naar, ben heel erg weg van het model. Nadeel is... Hij heeft nogal een slecht vorig leven gehad. Zn staart ern een stukje kont waren afgebroken omdat ze m had laten vallen. Staart gelijmd, maar dat stukje ontbreekt nog steeds. Als alleen dat al gemaakt kan worden ben ik al heel erg blij. Ondanks de beschadigde verf. Ik wil graag dat er niet te veel aan veranderd wordt. Vind m qua kleur en model helemaal perfect. Alleen dat stuk wat mist en hij moet nog even op een nieuwe sokkel. Die was ze ook kwijt (die waar ik m van gekocht heb)

PS: erg mooie gerepainte modellen op die site die je stuurde Cassidy! Even sparen en mn leven weer op orde brengen en dan ga ik er eens goed over nadenken. Maar hij is het wel waard. Helemaal omdat ze niet meer gemaakt worden.

Telpeva

Berichten: 14711
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:55

Heb je misschien een foto van de beschadigde delen? ben nieuwsgierig naar de schade... Als de schade meevalt en je echt alleen maar de kapotte en missende plastic delen wilt laten repareren, kan je dat misschien in NL ook wel laten doen als het simpel genoeg is, scheelt misschien in de kosten. Dan zou ik alleen geen wonderlijk mooie repaints verwachten zoals uit de link van Cassidy :)

De vrouw uit Cassidy's link is helaas overleden
http://dragonflightstudio.com/note.php

http://dragonflightstudio.com/note_cm.php

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:57

Hier schrik ik van. Jeetje, dat had ik gemist.....

Telpeva

Berichten: 14711
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:05

Zo'n vermoeden had ik, daarom wilde ik het ook voor je posten Cassidy :(:) heel erg zonde, zo'n talent, zo jong nog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:06

Ik ben er stil van...wat een gemis voor de modelpaardenhobby...
Ik kan ook nergens vinden wat de reden is geweest. Niet dat dat uitmaakt....het blijft gewoon heel zonde!

KylaLover

Berichten: 2216
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: ergens in de buurt van nergens

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:28

volgens mij heeft Kathy zelf gekozen om te overlijden. Ruim een jaar geleden al, helaas.
Staat ook een topic op het modelpaardenforum, bij modelpaarden algemeen.

Is echt een gemis voor de modelpaardenhobby. Heb gelukkig nog een resin met een jasje van haar hier staan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:35

Ben niet zo heel erg actief geweest op het modelpaardenforum het afgelopen jaar.

Telpeva

Berichten: 14711
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:47

Op het modelpaarden forum ben ik (nog) niet actief.

Erg sneu dat nieuws van Kathy, ze zal het erg zwaar gehad hebben, anders maak je nooit zo'n keuze. Hopelijk heeft ze haar rust gevonden.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:54

Ik meld me hier even, ik heb nu zo'n 5 jaar Breyers gespaard, inmiddels ben ik zover dat ik een groot deel van mijn verzameling ga verkopen om de echte paarden te bekostigen, ik zal in de loop van de dag een lijstje maken met wat ik wil verkopen, zitten verschillende Breyerfest, SR's, RR's en wat bodys tussen, voornamelijk traditionals en stablemates, mocht er iemand interesse hebben hoor ik het graag!

Telpeva

Berichten: 14711
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:00

Even zodat ik weet waar het over gaat (ben nog vrij nieuw met de breyers) body's zijn toch de benamingen voor modelpaarden welke gebruikt worden om nieuwe dingen op te proberen, verven/customizen etc. Heb ik dat goed begrepen? Als dat zo is dan heb ik misschien interesse :)

Wat zijn SR's en RR's?

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:17

Dat heb je goed begrepen ja, vaak zijn dat modellen met wat beschadigingen.

SR's zijn special runs, dus modellen die vaak maar 1 jaar gemaakt worden of voor een speciale gelegenheid zoals Breyerfest
RR's zijn regular runs, de reguliere modellen die elk jaar uitkomen...

Ben je naar iets specifieks op zoek aan modellen?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:31

Ik wilde ook gaan minderen, maar ik ben wel geinteresseerd in de dark bay Smart Chic O Lena van de JC Penney 2010 SR set, of de #712004M matte chestnut SR van Ginger Horse. Mocht je die hebben?

Telpeva

Berichten: 14711
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:37

Ah, had ik het toch goed! :D Ik heb dan voornamelijk interesse in Traditional body's, ik weet niet wat voor modellen je daarvan hebt liggen? de enige modellen waar ik eigelijk minder tot geen interesse heb zijn arabieren omdat dit ras mij persoonlijk niet aanspreekt, verder heb ik niet direct voorkeur want ik ben van plan ze te gebruiken als oefenmodellen voor customizen. Mag ik vragen wat je zoal hebt liggen aan body's en wat die ongeveer zullen kosten?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:45

Je hebt wel hele leuke modellen staan, erg verleidelijk.
Ik weet niet wat de SR Ginger Horse doet op dit moment, Ponylagoon ligt eruit en ook daar stond geen waarde op. Maar ik stuur je een bod.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:55

Kijk maar even wat je wilt Cassidy, als je interesse hebt in meerdere kunnen we misschien wel wat regelen :)

Telpeva

Berichten: 14711
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:26

Tjee.. ik ben straks weer een bak geld kwijt... die modelpaardenhobby is echt niet goed voor de portemonnee :')

Maar! straks wel een aantal Rio Rondo spulletjes rijker, en paardjes! *\o/*
Hierna ga ik weer even op mijn handen zitten en niks kopen O:) eens kijken hoe lang ik dat vol hou..

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:44

Ach je kunt straks weer even vooruit met repainten ;)

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:10

spottedponie schreef:
Ik meld me hier even, ik heb nu zo'n 5 jaar Breyers gespaard, inmiddels ben ik zover dat ik een groot deel van mijn verzameling ga verkopen om de echte paarden te bekostigen, ik zal in de loop van de dag een lijstje maken met wat ik wil verkopen, zitten verschillende Breyerfest, SR's, RR's en wat bodys tussen, voornamelijk traditionals en stablemates, mocht er iemand interesse hebben hoor ik het graag!

Daar word je erg hebberig van. :j

Ben nieuwsgierig. ;)

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:17

Ik heb hierboven al een lijstje geplaatst met wat ik zo even uit mn hoofd weet, mocht je naar iets specifieks op zoek zijn of interesse hebben, PB me maar!

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:27

Ben er niet zo fanatiek in maar kan helemaal geen afbeeldingen erbij vinden. :o

Zoek eigenlijk niet echt iets specifieks, maar wat me aanspreekt en leuk/mooi vind.

Weet niet of je een model heb die lelijk en waardeloos is en voor een klein bedrag. Waar ik eventueel met verf op zou kunnen experimenteren. :o