Zep's automobiel avontuur (the sequel)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Zep's automobiel avontuur (the sequel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 10:56

Zoals een enkeling van jullie waarschijnlijk weet zijn wij thuis de trotse (:?) bezitters van een kanariegele 2-paards vrachtauto. Pling Ik heb sinds we hem hebben al heel wat kilometers gemaakt met dat ding, het is een beetje m'n 2e huis af en toe.

Vorig jaar heb ik al eens de tank helemaal leeggereden. Toen woonde ik thuis en moest ik een uurtje of 2 tuffen om bij mijn trainer te komen. Handig als je dan 's avonds om 11 uur terugrijd met een bijna lege tank en je pasje blijkt beschadigt zodat je niet bij de nachtautomaat kan pinnen.... Lips are sealed 20 minuutjes van huis hield hij er mee op. Voordeel is wel dat ik nu precies weet hoe ver ik kan gaan op de reservetank! *LOL*

Tegenwoordig woon ik vlakbij Braboland, en mijn paarden er zelfs in geloof ik, en hoef ik nog maar een halfuurtje te rijden naar mijn trainer, wat een luxe! Vrijdagavond bracht ik mijn paard erheen terwijl het nog licht was. Het was al wel een beetje vreemd dat het controlelampje van normaal en groot licht tegelijk branden, maar de lichten leken het gewoon te doen, dus gaan met die banaan!

Na het rijden en de koffieleut was het al 11 uur voordat ik weer weg ging, en intussen helemaal donker geworden. Het licht deed het wel, maar niet zo goed als normaal. En dan sta je daar met 2 mensen die wel van alles met paarden kunnen, maar met de auto's die bij die paarden horen, ho maar! Volgens Mattias kwam ik er best mee thuis en anders moest ik maar bellen. Dat heb ik geweten!

Een stukje buiten Uden werd mijn licht steeds kleiner en kleiner, tot ik uiteindelijk meer licht kreeg van de alarmlichten die ik maar aangezet had, dan van mijn gewone lichten Lips are sealed. Ik heb de auto maar aan de kant van de weg gezet en ben wat mensen in de regio gaan bellen. Uiteindelijk had ik mijn paard nog op de auto staan, en daar maakte ik me het meest zorgen om. Eerst maar teruggebeld naar stal, maar daar nam niemand meer op. Toen ook wat andere mensen geprobeerd die in de regio wonen, maar daar gaf ook niemand thuis. Tja, vrijdagavond om half 12, dan ga ik ook de ouders van mijn vrienden niet wakker bellen! Nog maar een paar keer naar stal gebeld, uiteindelijk wonen daar een stuk of 5 mensen, en dan moet toch iemand die telefoon toch horen??

Uiteindelijk kreeg ik mijn zus wel te pakken, en toen was ik toch wel erg opgelucht dat ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg, want echt blij word je er niet van als je daar zo staat. Volgens Jantien moest het ook kunnen om zonder pasje, als je wel geregistreerd staat, de ANWB te bellen en anders wilde ze wel komen om voor mijn auto uit te rijden Lovers (vanuit Utrecht!)

ANWB gebeld, en dat leek op het eerste gezicht allemaal in orde. Mijn moeder staat geregistreerd, en mijn rijbewijs staat nog op het adres van mijn ouders, dus ik dacht dat dat geen problemen moest geven. Alleen was ik er niet zeker van of ze ook dit soort auto's wilden repareren.
"Welke auto is het?" (ivm het bedrijf en 5 studerende kinderen hebben mijn ouders onderhand een heel wagenpark)
"eeeeh.... een Renault!" (daar hebben we er wel meer van Haha!)
"welk type?"
"eeeeeh.... geen flauw idee!" (er gaan namelijk deuren voor je open als je als vrouw een beetje blonT doet }> )
"oke dan, bij welk hectometerpaaltje staat u nu?"
"31,4!"
".... eeh, ons computersysteem geeft die locatie niet aan"
(heeft ik weer, sta ik een keer met pech, beland ik in de wite vlek van de ANWB....)

Uiteindelijk hebben ze mijn telefoonnummer aan de betreffende wegenwacht gegeven en die zou me dan wel bellen als hij in de buurt was. Nu ben ik intussen redelijk bekend geworden met de regio Erp, dus kon ik inderdaad de ANWB-man gaan vertellen hoe hij het beste kon rijden Haha!

Uiteindelijk bleek mijn ene lamp gewoon kapot, dus dat was snel verholpen. De andere deed het nog, maar daar was het contact gecorrodeerd. Vandaar dat mijn licht dus langzaam wegviel! Het leek me ook al sterk dat er 2 lampen tegelijk doorgebrand zouden zijn (want zo blonT ben ik nou ook weer niet Knipoog ) De ANWB-man repareerde de auto, maar toen begon het gedonder, want ik had natuurlijk geen pasje. En om nou voor de paar maanden dat ik hier nou zit ANWB-lid te worden, daar had ik ook niet zoveel zin in.

Soms is het dus heel handig als je je niet al te assertief en zelfstandig gedraagt, en net doet of je het niet helemaal snapt. Want onder het motto "ge kunt zo'n deerke toch niet zo alleen langs de kant van de weg loaten staan" hoefde ik alleen het vervangen lampje te betalen Lovers

Uiteindelijk was ik pas om half 3 thuis!! Nescio bleef uitermate cool onder het hele gebeuren Lovers Die heeft inmiddels al zo veel kilometers gemaakt dat hij nergens meer van op kijkt Lachen Toch snap ik het niet helemaal, want juist omdat ik zo autoblonT ben laat ik hem altijd goed nakijken, en hij heeft 5 weken terug nog een grote beurt gehad! Dan ga ik er toch vanuit dat er ook naar gecorrodeerde contacten gekeken is. Maar goed, er is niets gebeurd en ik ben weer thuis gekomen, dus wat dat betreft...


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 11:08

En weer een avontuur rijker....
Ja hahahaha die mannen voelen zich graag superieur dan hebben ze het idee dat ze daadwerkelijk kundig en het sterke geslacht zijn.... met open ogen trappen ze erin Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 13:55

*LOL* Daar sta je dan, met je knalgele vrachtauto Haha!
Mannen willen gewoon graag laten zien hoe slim ze wel niet zijn met die auto's. Hardstikke handig, zeker in jouw geval!
Ben je er mooi vanaf gekomen Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:39

Haha, heb je je haar maar weer eens losgegooid Lot? Haha!

Hmm... dat blonde 'ja-maar-ik-heb-geen-pasje'-verhaal ging helaas niet op toen ik vorig jaar met de oldtimer van mams Haha! van de vluchtstrook naast de A12 geplukt moest worden, ongeveer 4 km van mijn huis. Maar goed, nu heb ik zelf zo'n pasje en dat is wel erg makkelijk, zeker in dit soort gevallen. Nog een geluk dat Nescio er erg cool onder bleef, je zult maar een gevalletje ongeduld hebben (lees: een Ameretto o.i.d. Haha!)!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 01:19

Blij dat het allemaal gelukt is met de ANWB, het is zeker niet leuk om met een paard te stranden in je eentje op een eenzame plek.

Maar hoe het ook kan op de foute manier: je rijdt in de auto van je moeder en die gaat stuk, precies wanneer je op weg bent naar je paard. Je stopt ergens bij een benzinepomp en belt de wegenwacht. Dan vragen ze naar je pasje, die ik dus niet had. Dan willen ze graag het adres weten en dat wist ik wel, mijn moeder verhuist niet zo vaak gelukkig Haha!. Maar dan de postcode... Laten we het erop houden dat ik mijn moeder vaker spreek of zie dan dat ik haar post stuur. Mijn geheugen liet mij maar een heel klein beetje in de steek, de cijfers had ik goed en dat was enigszins op de gok, maar simpel als je de postcodeverdeling van Amsterdam een beetje kent. Maar dan de letters, tja, ik zei tegen de ANWB VW en het moest dus WV zijn... Dom dom dom, want daarmee viel ik door de mand en kon ik geen hulp krijgen van de wegenwacht.
Met kapotte auto toch weer verder gegaan, het kostte me een uur om de 3 km naar stal af te leggen, maar paard moest nog gedaan worden en dat is het belangrijkste.

Enfin, je moet dus ook nog eens terug. Maar goed dan is het savonds laat en dan heb ik de tijd. Het ging eventjes goed, maar in Amsterdam Noord was het verhaal afgelopen, ik moest de IJtunnel nog door en dat is 1,4 kilometer en dat ging ik niet in een keer redden. Daarom besloot ik dus maar te blijven staan om de motor af te laten koelen. Na een tijdje tikt er iemand op mijn raam en ik schrik me wild, in Amsterdam noord is het niet altijd even veilig en het was al laat.
De op mijn raam tikkende meneer bleek een heel welwillende MONTEUR te zijn, werkzaam bij het nabij gelegen autosleepbedrijf. Hij was niet zo groot, dus het leek me wel veilig, in ieder geval veiliger dan daar te blijven staan.
Deze aardige meneer heeft 1,5 uur aan de auto (van mama, die lid is van WW) geklust, alles geprobeerd, maar hij kon het niet verhelpen. Hij heeft mij begeleid naar een vlakbij gesitueerde Peugeotgarage en daar hebben we de Peu van moeder achtergelaten. Dezelfde aardige meneer heeft mij vervolgens met een enorme sleepwagen naar huis gebracht, veilig en wel.

De dag erna heb ik onmiddelijk een wegenwachtkaart aangevraagd en tegelijkertijd een mobiele telefoon aangeschaft. Tegenwoordig heb ik de allertotaalste lidmaatschap van de ANWB, want ik wil geen verrassingen meer. Dat laatste heeft me onlangs nog erg uit de brand geholpen toen ik binnen de stadsgrenzen met een lekke koeling stond. Lekke koelingen zijn trouwens meestal het probleem. Geen idee wat lekke koeling in het Frans is, maar het zal ontwijfeld leuker klinken dan dat het is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Floemii, Karintich, Koekie_186, Kopmeeuw, turtlelito, xRaisin en 95 bezoekers