hengstig

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-01 21:05

Zijn er hier meer die een merrie hebben die erg lastig is als ze hengstig is?

Jur was vandaag erg vervelend, ik ging rijden en ze bleef maar schreeuwen naar de anderen. Maar dat bleef het niet bij, ze was constant afgeleid en wilde heel hard lopen en niet op mij letten. Ook ging ze 2x heel erg bokken, zomaar opeens. Nou ja beter zo dan dat ze niet wil lopen, zoals op de vorige stal! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 21:09

tja wat kan ik zeggen merrie's zijn en blijven merrie's Haha!
kvika heeft er gelukkig niet zo heel erg veel lanst van *LOL*

tja....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 21:24

Ik heb Honey bijna 4 jaar, nooit last gehad. Ik merkte het zelfs niet als ze hengstig was.

Maar de laatste x???
Nou, niet stilstaan tijdens poetsen, continu kont naar je draaien, chago, etc etc etc...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-01 09:59

Heel raar maar Jur wordt juist aanhaliger als ze hengstig is, maar ze is wel lastig zeg... pffff

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 10:05

IJsco was laatst ook heel erg hengstig. Ze plakte enorm aan mij. Steeds tegen me aan hangen, willen knuffelen, aandacht aandacht aandacht!! Wel lief hoor maar na een paar dagen pffff werd wel een beetje gek van haar, ze leek wel helemaal Lovers

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 10:27

Mijn paarden hebben hier gelukkig geen last van, ik heb echter ook een merrie gereden die, wanneer ze hengstig was, niet vooruit te branden was. Ze reageerde niet op drijven en wanneer je de zweep gebruikte stond ze gelijk op de rem om te plassen. (SM?) Ook tijdens het rijden liet ze het gewoon lopen!


Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 11:57

Muzefee is niet echt een pretje om te rijden als ze hengstig is. Ze kleeft echt heel erg aan mijn been en reageert ook erg slecht. Ze is nauwelijks voorwaarts en is constant aan het hinniken. Als ze hengstig is, voeren we wel wat extra muesli (met haver) om haar toch actief te houden...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-01 12:03

Grappig hoe merries verschillend reageren! Wat Jur wel doet is voor ieder paard haar kont parkeren en gaan staan plassen! *LOL*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 12:05

Volgens mij heb je van Simicur of VSM homeopathische druppels om de hengstigheid te reguleren. Misschien dat je dat eens kan proberen. Bij onze oude pony hielp dat wel, die werd er wat minder geflipt door, nog wel gewoon hensgstig enzo maar minder gek.
Als ik daaraan terugdenk ben ik blij dat ik een ruin heb.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-01 12:09

Ik heb al allerlei homepathische druppels geprobeerd (van een bekende arts) en zelfs een paar keer een hormonenspuit, want toen was het niet meer normaal hoe erg ze was. Maar niets helpt. Ze heeft ook heel erg last van jeuk 'daar binnen' maar ik weet niet precies waar. Ik heb ook al haar mest laten onderzoeken (misschien waren het wormen) maar dat was goed. Volgens mij is het dus een hormonen kwestie. Heel lastig, want met poetsen is ze heel dwingend, ik moet krabben maar ik weet niet waar. Het lijkt wel erfelijk, want Razinda doet het ook.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Lucky

Berichten: 27
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 15:15

Ik heb met Jende nooit problemen gehad, ze is zelfs heel erg lief. alleen als ik haar op stal zet dan loop ik lands een hengst en alleen die hengst gaat dan hinniken maar Jende loopt dan gewoon rustig met me mee. gelukkig. Ze heeft eerst wel gehad dat als je haar meenam een keer begon te stijgeren maar dat doet ze niet meer. Lachen

jaja daar ben ik weer LOL!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 15:44

De mijne staat constant op haar achterbenen als ze hengstig is. Ze blijft gewoon steigeren, vreselijk!
Met rijden moet ik er ook echt voor zorgen dat ik haar niet al te kwaad maak, want ze komt omhoog en laat zich ook gerust achterover klappen (is eerder voorgekomen, toen ik haar net had. 'k Wist niet wat me overkwam....)

Ach, ik heb niet voor niks altijd geroepen "voor mij noooooooit een merrie", maar ja.... Lovers .....

Sonja

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-01 15:46

Die van mij gaat heel erg bokken en als ik haar tegen hou komt ze ook wel omhoog. Ik heb een periode met haar gehad dat ze alsmaar omhoog kwam en zo gruwelijk hoog. Vreselijk vond ik dat. Nu doet ze dat nog zelden alleen soms een beetje dreigen. Heb het zelfs op de video staan en als ik dat zie denk ik brrrrrr... Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 18:06

Merrie's zijn elke keer anders, net als wij ongesteld zijn, bij mij is het elke keer anders. En bij merrie's ook.
Nina was hengstig terwijl ze bij mijn et moest wennen. Nou dolle pret, ook niet stilstaan en zo. Maar nu is het over en is ze lief en rustig!

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 18:28

het verschilt per paard
Dr is bij mij op de manege een hele lieve merrie maar zodra ze hengstig is zet je dr geen beginner meer op ik liep 1x naast bij een beginner toen ze hengstig was, dat doe ik nooit meer paard ging half stijgeren liep bijna over me heen de gehele les niet leuk maar bij sommige paarden merk je t niet en ik ken zelfs 1 pony die tijdens de hengstigheid liever was

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 21:29

`Hihi, heb ik maar weer geluk met Isolda!
Die zie ik nooit hengstig. Heb haar vorig jaar voor het eerst echt hengstig gezien en dat was omdat ik er super op moest letten. (zonder hengstigheid geen veulen he!)
En dat in al die jaren dat ik haar heb.... Lekker makkelijk!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 06:27

Jullie hebben tenminste nog een hengstige MERRIE, ik heb een hengstige RUIN Haha! Nou ja, hij is dan wel niet echt hengstig maar soms gedraagt ie zich gewoon als een merrie. Hij heeft echt zo`n merrie "gil hinnik" en als ie snuffelt met een vreemd paard gilt ie als een merrie en slaat met z`n voorbeen. Yup, maf geval!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 06:49

ik merk er niks van bij jino!
jino is eigenlijk altijd wel druk en draaierig enzo, en eigenljk heb ik dat nooit in verband gebracht met hengstig zijn, maargoed jino heeft (en ik dus) heeft nergens last van

"Some memories are best forgotten"

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 09:59

Sabina wordt altijd wat chagerijniger, maar verder geen grote problemen ofzo. ze is dan ook wat kijkeriger en hinnikt meer, maar verder niet.
Jolanda heb ik nog nooit hengstig gezien, of t is me niet opgevallen. en bij Nina ook niet eigenlijk.
Anja en Roos let ik nooit zo op en die heb ik ook nog niet hengstig meegemaakt.
en Shico is nooit hengstig, heel vreemd... Verward *LOL*

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 10:46

Hallo,

De pony die ik op de manege rijd, is verschrikkelijk irri als ze hengstig is!
Ze bokt dan echt heel veel, en ligt constant dwars. En steeds plassen natuurlijk Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, Lanoca, marit1999, Myrthe_bz, Perros, sterregoud en 40 bezoekers