1e keer op vreemd terrein starten...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

1e keer op vreemd terrein starten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 17:56

Hoi
Ik wil in september gaan beginnen met starten. Ik begin liever in het indoorseizoen. Maar nu zal ik dan toch echt naar vreemd terrein moeten met haar. Hoe verging jullie dat? De laatste keer dat ik HC startte bij ons op de vereniging was ze al niet te houden, dus ik ben wel een beetje angstig op vreemd terrein, heb echt van die drama's voor ogen.....
Hoe ging dat bij jullie? Ook zenuwachtig daarvoor geweest en viel het mee, of juist niet? Ben benieuwd naar jullie verhalen....

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 19:33

pas geleden met mijn jonge paard naar zijn 1e wedstrijd geweest. Ik had ook van die "nachtmerries" over hoe het zou gaan, maar heb hem eerst wel wat voorbereid door een aantal keren naar voor hem onbekende en voor mij bekende terreinen te gaan om te zien hoe hij zou reageren. Uiteraard zijn er dan geen grote hoeveelheden paarden bij en ook geen bergen auto's en trailers en mensen die heen en weer rennen, luidsprekers, vlaggen en alles wat je verder nog op wedstrijd tegen komt.

Voor mijn gemoedsrust is het goed geweest om eerst een paar keer ergens heen te gaan waar het vreemd maar wel nog rustig was en voor mijn paard denk ik ook wel. Hij was op de wedstrijd iig braver dan ik verwacht had. Ik wil niet zeggen dat hij zich voorbeeldig gedroeg hoor, hij was best druk enzo, maar hij was iig te hanteren wat voor mij toch het belangrijkste was.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 20:07

ja, je moet echt gaan oefenen met um
veel op vreemde terreinen rijden
en je paardje moet er toch doorheen
dus dan kan je wel thuisblijven
en er tegenop kijken, maar als je wedstrtijden rijden
wil, dan zul je toch echt weg moeten
en het komt wel goed
zelf rustig blijven
komt alles dik in orde!

kristel0305
Berichten: 28
Geregistreerd: 20-06-07

Re: 1e keer op vreemd terrein starten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:39

mijn pony ziet egt spoken en vond het ook beetje spannend maar ben naar veel verschillende plaatsen gewoon gaan oefenen samen met instructrice en het ging vanzelf goed

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: 1e keer op vreemd terrein starten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:42

ik volg dit even, mijn idee is ook bij het indoorseizoen te gaan starten, maar het 'probleem' is dat ik zóooo bang ben..
gister ging ik bv voor het eerst met haar naar buiten met mn instructrice.. ik kón me gewoon niet ontspannen. en dat terwijl ze super braaf was, ze bleef netjes achter mn instructrice aan lopen en zelfs van een opvliegende fazant schrok ze niet.. heb het idee dat ik dit ook ga hebben wanneer ik met haar voor het eerst op vreemd terrein ben..
zou het uberhaupt slim zijn voor mij om indoor te gaan beginnen, aangezien ik zelf altijd buiten rijd?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: 1e keer op vreemd terrein starten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:42

Topic uit 2002