Prijs van een paard zonder papier...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Prijs van een paard zonder papier...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-02 18:29

Jan wil Max dus verkopen, en ik mag wel 'n paard van mn ouders. Max is op zich best wel heel geschikt, maar het is dus niet zo dat ik m voor een zacht prijsje krijgen kan Boos!
Natas kwam met een indicatie van 2270 euro (5000 gulden), dit vind ik 'Way Too Much'...
Want:
Type: NRPS-achtig, drukke & hete pony, wel heel braaf/niet gauw bang, zit een beetje tuiger in (echte nek dr op en een pietsje knie-actie)
Stokmaat: 1,57
Kleur: Vos met veel wit
Leeftijd: 5
Nivo: Ik heb hem zelf ingereden, hij is vanaf april onder het zadel. Kent de basis, maar dat heb ik hem dus wel zelf geleerd!!!
Max zou eerder verkocht worden aan Natas dr nichtje, en volgens zouden hun toen iets van 3000 gulden betalen... Toen was ie dus niet beleerd.

Leuk beestje dus, maar wegens teveel temperament niet voor beginners, maar ook niet echt een voor de 'grote-paarden-sport' Tong uitsteken , te klein, geen supertalent.
is 2270 dan niet een beeeetje veel?
Als ik een redelijke prijsindicatie heb kan ik zelf een bod doen, en de kans is aardig groot dat Jan het wel accepteerd dan...

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 19:13

ja wel ik denk dat 3en half duizend GULDE het gem is voor zoon besie

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 19:14

ik ken wel iemand met een sloop wild paard die er min 3000gld voor wil stakmmat ong 1.73

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 19:16

ik denk dat het max. 3500 GULDEN mag zijn voor het paard wat je omschrijft. Had ze het zeker weten over euro's? Lachen

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 19:19

Je gaat gewoon akkoord met de vraagprijs van 5000 gulden en dan trek je er vervolgens 1500 gulden af voor het inrijden. Dus dan ben je hem nog schuldig 3500 gulden Lachen
Als hij hem daarvoor niet wil verkopen presenteer je hem gewoon de rekening voor het inrijden!!!!!!!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-02 19:25

ze zei 5000 gulden, dus daar heb ik ff euro's van gemaakt.
Ik ben dus geen prof ofzo, dus wat ik nou voor dat inrijden kan rekenen... Clown
Maar ik ben daar altijd, morgen ook alweer 7 uur sochtends op stal (merries worden gescant). Komt me eigenlijk wel goed uit hoor, kan ik ook es alleen met Jan praten zonder dat Natas dr bij is (die schiet altijd direct in de verdediging Boos! )Ik doe er echt heel veel. Ik bedoel, daar mag toch ook wel wat tegenover staan? Tong uitsteken

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 21:10

Tja als dat hun vraagprijs is , dan is het niet anders....

ik vind het wel erg prijzig , en zeker gezien dat jij daar veel helpt en hem
nog zelf hebt ingereden ook !

Dan zou ik 3500 gulden een mooie , eerlijke prijs vinden.

Maarja als je 'm daarvoor niet mee krijgt....

zou hij daar op stal moeten blijven staan , of neem je 'm mee als je 'm koopt en zijn ze dan hun hulpje kwijt ?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-02 21:33

hij blijft daar staan, is voor mij een ideale stal. super dichtbij. ook mooi goedkoop...

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 22:20

Wil je dat dier hebben, dan moet je gewoon bieden dat wat jij er voor over hebt. Heb je er 3500 gulden voor over, gewoon bieden...
Kijk en willen ze perse de 5000 gulden op tafel zien, dan moet je kiezen...of je legt de 5000 gulden neer en bent verder gewoon blij met je paard, of je neemt afscheid.

Neem maar van mij aan, dat geld is nu even belangrijk, zodra je haar gekocht hebt omdat je echt dat paard wilt en geen andere, dan maakt het achteraf geen *** meer uit wat ze je gekost heeft....

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 13:25

Kijk dat is t em. Ik heb die 5000 piek niet. Ik hoef nu geen verhalen van 'en als je paard dan ziek wordt, dan kan je dat nooooit betalen' etc.
Ik heb geen 5000 gulden om een paard te kopen, wel een stel ouders die in geval van nood bij kunnen springen...
Heb trouwens vanochtend met Jan gesproken. 'Goed gesprek' gehad, hihi, dat viel nog nie mee met een echte boer! *LOL* Tong uitsteken
Hij is dus wel bereid om te zakken, hij had die prijs ook niet verzonnen he. Ik heb gezegd dat ik wel serieus geinteresseerd ben ( Tong uitsteken ), maarwel eerst es goed met mn vader moet praten.
Maar hoeveel zou een handelaar voor zo'n pony neertellen? Die zijn niet echt gek op paarden zonder papier.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 13:35

Handelaren zijn vooral uit op een koopje, want een goedkoper ingekocht paard is makkelijker weer te verkopen, en daar moeten zij het van hebben, daar zit de winst....

De inkoop van de handelaar ligt echt een stuk lager, ik ben geen handelaar maar ik schat dat ze iets meer dan helft inkoop ervoor betalen. Als particulier biedt je vaak beter dan de handelaar....

Een handelaar biedt een bereden pony zonder papier aan op de markt voor ongeveer 2000 gulden. Een paard ongeveer 4000 gulden.
En is het een plaatje, of kan het echt wat, dan is het vaak al verkocht vanaf hun huis/stallen, de prijs ligt dan wel wat hoger.
Voor de goede orde; een plaatje is een pony waar praktisch alle kinderen van dromen, dus een palomino, een valk, of een paardje met werkelijk hele mooie aftekeningen of uitstraling. We hebben eht hier dan niet over 'gewoon' bruin.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 14:52

Tsja, plaatje... Max heeft wel uitstraling. Glimt als een appeltje, kan best leuk lopen. Maar echt een vreselijk aparte is t niet vind ik...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 20:51

Hoi,

Ik had een vosruin, 3 jaar, super braaf, geen gebreken.
Heb 3 handelaren gebeld (want ik vondt 1200 euro weinig voor hem, hij is verkocht voor 1100 euro) die wilden max. 1750 ngld geven voor hem, gezien vanaf een foto.
Ik denk dat de handelaarsprijs voor dit paardje ook rond die prijs ligt, veel wit op een vos zien ze niet graag (waarom weet ik niet) tenzij het een mini/shetje is en nog hengst (kennissen van mij handelen met pony's in die maat)
Handelsprijs paarden: met papier, merrie, bereden, braaf geen gebreken niet zijnde een topper ligt de prijs tussen de 3000 en 3500 ngld (1360 en 1580 euro, zal iets naar boven worden afgerond)
Marktprijzen: ligt aan het tijdstip, hoeveel en welke mensen er lopen (ze kunnen zien of je kenner bent of niet, heb je kids bij je in rijbroek, enz)
ruinen in de e-maat rond de 750/800 euro zonder papier, met uitschieters naar boven en naar beneden.
Als ik af ga op wat mij geboden is voor mijn ruin en waar ik hem voor verkocht heb, denk ik dat ze met een prijs van 1400 euro blij moeten zijn.

en voor 3000 ngld is er genoeg te koop. en voor 5000 ngld nog veel meer.
Maar waar het om gaat is wat hij jou waard is (geld dat je voor hem kunt en wilt meerleggen)
En als je meer wilt weten over prijzen, ga informeren bij handelaren in de buurt, kijk wat die hebben staan en wat die moeten kosten, en vergelijk die paarden met Max

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 18:16

Natas deed vanmiddag echt of ik achterlijk ben.
n: 'Goh, wat hoorde ik, had je tegen Jan gezegd dat je Max toch wel wilt kopen?'
l: 'Misschien'
n: 'Jah, jij krijgt hem natuurlijk voor minder he...'
*Stilte* (Ik dacht, nou daar komt ie, een prijs die ik kan betalen)
'jij krijgt hem voor 4750 gulden.' Maar voor anderen is t natuurlijk wel 5000!'(Ik dacht even dat ik niet meer bijkwam, wat denkt ze op stal te hebben, een M-pony???)

Donderdag komt er een handelaar, die intresse heeft in verschillende paarden. We weten niet welke, dus Max zal ze ook laten zien. Ik zorg dat ik er ben. Ik weet 100% zeker dat ze geen 5000 piek voor m krijgt. Maar ik hoop maar dat ze niet ineens besluit dat bv. 3500 van die handelaar wel genoeg is. Want dan ontplof ik waarschijnlijk }> Echt, dan spring ik er tussen. Max hoef ik dan niet eens meer (van achterbakse lui koop ik geen paard), maar ik zal dr zeker even vertellen hoe ik erover denk als ze me een oor aan probeert te naaien. pfff. Ik heb er niet veel verstand van, maar in ben niet zo dom dat ik 5000 piek zou gaan betalen. Want als ik dat geld had, kocht ik wel een paard die dat geld waard is.
Het is dus niet eens de eigenaar die me problemen levert, maar puur Natas. Soms wil ik dr wel wegwensen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:16

Prijs indicatie:
kwpn stamboek rijpaard merrie, 10 jaar, bereden en betuigd. (was L startgerechtigd in springen en dressuur)
Afst.: Amethist X Important. Zeer braaf gereden, ook geschikt voor beginners prijs incl. toebehoren (zadel, hoofdstel etc) FL. 4500,--

Kwpn ruin, 4 jaar, betuigd, zadelmak, kleur: zwart, super braaf. v: Bazuin.
prijs: FL 3250,--

(deze paarden zijn inmiddels verkocht)
Dit zijn vraagprijzen van handelaren, de inkoop ligt dus lager.
Als een handelaar komt voor een ruin zonder papier zal de prijs van de handelaar echt niet zo hoog liggen, tenzij het een talent is of anderzins opvalt.
De vraagprijzen die je op bijv. marktplaats ziet zijn veelal zeer hoog (uitzonderingen daar gelaten)

Kijk als ze bij jouw op stal een "gek" Haha! vinden die 5000 ngld neerwil tellen voor Max, geef ze eens ongelijk...........
Ga maar eens in de buurt informeren, bijv. bij Boomkamp (lemerij) in Borne (ligt een beetje in de buurt). Ga maar eens kijken wat hij heeft staan en wat zijn prijzen zijn, neem een foto van Max mee en vertel wat hij wel en niet kan en wat Max in zijn ogen zou mogen kosten.
Als een handelaar meerdere paarden komt bekijken, wordt er een totaal bedrag geboden voor een x-tal paarden, en dan is het aan de eigenaar om te beslissen of hij ermee akkoord gaat. De eigenaar moet dan voor zichzelf invullen welk bedrag voor welk paard is betaald.
En zoals ik al eerder vertelde: voor 3500 ngld is genoeg te koop, maar voor 5000 ngld is nog veel meer te koop......

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:25

Zolang je geen paard met papieren wilt, kun je best voor 3500 slagen. Met papieren en een merrie, dan loopt het al snel op naar 10.000-15.000 gulden.
En dat jij het paard hebt ingereden, dat kun je er niet zomaar aftrekken, dat mag ik ook lekker meer gaan betalen als ik m'n verzorgknollie wil kopen. Jij hebt je hobby goedkoop/gratis uit kunnen oefenen, en dat wil de eigenaar nu misschien wel weer terugverdienen. Het ligt een beetje aan de verstandhouding met de eigenaar van het paard of je het paard voor een redelijke prijs kunt krijgen. Maar als jij het paard koopt voor die 3500, dan heb je natuurlijk die Natas nog wel in de buurt, want zoals ik begrepen heb, blijft het paard daar wel gestald.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 09:32

Voor een prijs tussen de 10 en 15 duizend gulden heb je inderdaad een merrie met papier, maar dan wel één waar je verder mee kunt in de sport, of met een dusdanig papier (premies) dat ze zeer intressant is voor de fokkerij.
Daarbij komt nog dat de paarden (in iedergeval de pony's) op dit moment niet veel waarde hebben (tijd van het jaar?) Nee, ben geen handelaar, maar waren op zoek en hebben gevonden naar een a-welshje welke braaf is bij kids.
Hier wordt gesproken over een ruin, zonder papier, met weinig potentie voor de sport, 1.57 m hoog.
Dan had ik mijn merrie beter aan jouw kunnen verkopen Germie Haha!
Dat is een kwpn stamboek merrie, bereden, betuigd, braaf en met redelijk papier. L start gerechtigd. Goed gebouwd (door draadwond aan haar been niet meer geschik voor de keuring wel voor de sport/recreatie)
Heb ik mijn merrie te goedkoop verkocht? Nee, ze was niet meer waard (=marktwaarde) natuurlijk is die waarde betrekkelijk de nieuwe eigenaar zou haar voor 10 duizend gulden nog niet verkopen, bij wijze van spreken..... (hun motto: ik weet wat ik heb, maar wat krijg ik terug?)

Natuurlijk worden er ook wel paardjes voor veel geld (ver)kocht die zeer goed in de sport zijn.
Maar in dit geval zou een bedrag van 3500 ngld al zeer goed betaa;d zijn voor dit paardje (afgaande op hetgeen hier geschreven is over hem)

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 09:41

Dat zeg ik ook hoor Alane, voor 3500 kun je slagen als je genoegen neemt met een paard zonder papier (ruin, geen sportdoelstellingen enz). En je weet dan wat je koopt.
Maar ik probeer aan te geven dat je een paard zo duur kunt maken als je zelf wilt.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 16:23

Toen ik remy kocht was hij 7 jaar, heb hem zelf moeten inrijden opnieuw (was ex-draver) en hij is 1.57 m groot, verder temperamentvol paardje met veel kwaliteiten.

Wij hebben toen 1500 gulden !! voor hem betaald dus 5000 gulden vind ik wel erg veel voor het paardje wat ze verkopen!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 16:53

Ik vind het wel iets aan de hoge kant. maar zou je dat wel doen, een pony? Ik zie dat je 17 jaar bent. Kun je dan niet beter een paard kopen voor het geval je wedstrijden wilt gaan rijden?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 20:24

max is nu 1.56
Het was zowieso al de bedoeling dat ik hem bij de paarden zou starten. iig voorlopig dressuur. Mocht ik gaan springen, is er nog geen man over boord, Max heeft de galop van een paard. We zijn net begonnen met springen en gebruiken de afstanden die voor paarden zijn, pakt ie goed op.

Dan_ielle

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 09:48

Ik heb nu een week mijn KWPN merrie van 3 jaar, die ik heb gekocht voor 1900 €. Wat ik vooral de laatste tijd zie (lees:sinds de invoering van de euro) is dat de meeste prijzen voor vee en huisdieren gemiddeld 1 keer zo duur zijn geworden. Inderdaad vroeger kon je een goed paardje of pony kopen voor 2000/2500 gulden, maar nog zelden kom ik zulke prijzen tegen, of er is iets met het beestje aan de hand.
Beetje belachelijk zijn die prijzen tegenwoordig wel, en zeker dat ze 5000 gulden voor niet echt iets 'speciaal' vragen! k zou er niet in trappen, 3500 is al meer dan genoeg. Maarja, jij bent degene die kan bepalen of je dat voor het paardje over hebt of niet, maar het blijft gekkenwerk.

Groetjes Danielle

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 10:46

de paarden worden idd steeds duurder ik heb Irish voor 3000 gulden gekocht en kreeg nu al een bod van 4000 EURO

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 17:02

Wil je nou die pony om een of andere vage reden of wil je nou een paard? Denk daar nou eens over na voor je een of andere geit koopt die later helemaal niet aan je eisen voldoet.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 21:22

Ik verzorg Max al iets van een half jaar, hij voldoet prima aan mn 'eisen'. Tuurlijk als ik kon kiezen, had ik m graag een paar cm groter gehad, maar dat is ie nou eenmaal niet en ik ben niet te lang/zwaar voor m. Dat ie 1.56 is is voor mij dus niet iets om m op 'af te keuren'.
Zou ik op zoek gaan naar een ander paard, dan zou ik er een willen vanaf 1.60. Maar met Max heb ik nu eenmaal de keuze niet, en zo is ie ook goed.