vliegende galopwissel of contragalop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-01 06:44

Ik vroeg me af wat jullie ze het eerste aanleren. Mijn paardje sprong spontaan over en nu leer ik hem de hulp erbij. Dit is een vrij gemakkelijk leerproces denk ik. Die contragalop kan ik er daarna wel uitrijden. Hoe doen jullie dit Verward
liefs kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 08:58

Met engels rijden begon ik altijd om de contragalop aan te leren, en later pas de changementen. Maar ik weet niet echt of dat met western ook gebruikelijk is.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 10:17

ik ben meteen begonnen met western rijden en ik moest als eerste de contragalop leren...ik ben ook wel beniuwd hoe dat met de rest hier zit eigenlijk...
Groetjes, Jasja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 10:18

Volgens mij is het in de western meer gebruikelijk dat de wissels eerst aangeleerd worden, omdat ze er vanuit gaan dat een paard van nature al wissels springt.

Die van mij heeft ook eerst contragalop geleerd, omdat ik haar Engels ingereden heb. We zijn nu met de vliegende wissels bezig.

Sonja

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 18:53

Ik heb nooit les gehad, dus ik zou het niet weten. En ik heb ook geen idee waar al die benamingen voor zijn. Ben opgegroeid tussen de "poor folks" en mocht daarom ook nooit paardrijlessen op een manege.
groetjes, Caballo...

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-01 11:07

Ik begon inderdaad met de vliegende wissel omdat die al vanzelf ging, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Eigenlijk is hij nog helemaal niet toe aan deze oefening maar hij snapt het een beetje en vindt het leuk. En aangezien er maar weinig dingen zijn die hij leuk vindt neem ik het aan het eind even mee.
kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

de paardengenietster

Berichten: 24
Geregistreerd: 03-05-01
Woonplaats: berkel/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 13:43

Een beetje slim paard paard wisselt vanzelf als je van hand verandert omdat het makkelijker voor hem is. Het is de bedoeling dat het paard wisselt op jouw commando: total control. Daarom kun je het beste contra galop aanleren, dan kun je later precies op de plaats waar jij wilt de wissel laten plaatsvinden. Op mijn paard heb ik het alsvolgt geoefend Ik galopeer en verander van hand en kom dan in de contragalop uit ik reed dan een volte in de contragalop en verander dan weer van hand zodat ik in de goede galop uit kwam. Voor de oefening van de wissel reed ik hem op de lange zijde zijwaarts naar binnen als je dan zijwaarts terug naar de wand stuurt moet het paard wisselen. Vraag een toeschouwer om te kijken of hij goed wisselt en niet overkruist d.w.z. alleen met zijn voorbenen. Mijn paard werd erg heet van de wissels maar dit gaat vanzelf over.Succes verder.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-01 09:59

Als je begint met de wissel die het paard zelf uitvoert kan je er een hulp aan vastkoppelen. Dan kan je dus ook op elke plek de wissel maken!!!
kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers