Wie weet waar ik deze teugels kan kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Wie weet waar ik deze teugels kan kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 22:44

Zoals de meesten waarschijnlijk wel zullen weten hebben wij al onze spullen in het bruin. Dus ook een bruin hoofdstel, met daaraan -uiteraard- bruine teugels.
Nou ben ik op zoek naar bruine teugels met een goede grip, dus bijvoorbeeld met een laagje rubber aan de binnenkant of leren stops erop.
In het zwart zijn die in alle soorten en maten te krijgen, maar in het bruin ben ik ze nog nooit tegengekomen. Ik wil geen springteugels, die heb ik wel, maar leren teugels. Glad leer heb ik, maar dat wordt -juist ja- zo glad als ze flink zweet (en dat doet ze eigenlijk altijd wel Frusty ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 22:47

Passier heeft de meest prachtige bruine spullen, en volgens mij hebben die ook wel teugels met meer grip. www.passier.de Sterker nog, ik weet zeker dat ze die met die leren stops hebben, want ik ken iemand die ze heeft. Nu maar hopen dat het een beetje dezelfde kleur is. Maar ach, dan heb je weer een excuus voor een nieuw hoofdstel Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 22:52

Zep schreef:
Maar ach, dan heb je weer een excuus voor een nieuw hoofdstel Haha!


Tja ach, wat kost zo'n Passier hoofdstelletje nou eenmaal?! Haha!

Bedankt voor de tip! Zou je dat ook via een ruitersportzaak die Passier verkoopt kunnen bestellen?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 22:59

Je kan ook zo'n rubberen laagje tegen de binnenkant van een paar leren teugels laten stikken.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 23:01

Ja maar dan is dat laagje zwart. Of niet in de juiste kleur bruin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 23:30

Margreet schreef:
Zou je dat ook via een ruitersportzaak die Passier verkoopt kunnen bestellen?


Lijkt mij van wel, gewoon even navragen.
Succes! (en veel plezier met je nieuwe ofdstel Knipoog )

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 23:36

Margreet schreef:
Tja ach, wat kost zo'n Passier hoofdstelletje nou eenmaal?! Haha!


Ik heb gisteren gekeken voor een Passier hoofdstel met lage neusriem (vrij eenvoudig zou je zeggen), aan de inkoopprijs te zijn gaat de verkoopprijs veeeer boven de 300 euro zitten Lips are sealed

Overigens zijn bruine teugels wel te krijgen, van Passier iig in allerlei soorten, je kunt ook nog kiezen voor koperen of gewone gespen.
Verder wordt bruin vaak lastig, omdat dezelfde kleur vaak heel moeilijk te vinden is...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 23:37

Ik zit eens te denken, zou een goede zadelmaker (en die weet ik) geen leren stops op de teugels die ik al heb kunnen zetten?
Zijn overigens Stübben teugels, dus ook niet bepaald goedkoop.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 23:41

Margreet schreef:
Ik zit eens te denken, zou een goede zadelmaker (en die weet ik) geen leren stops op de teugels die ik al heb kunnen zetten?
Zijn overigens Stübben teugels, dus ook niet bepaald goedkoop.


Kan geloof ik wel, maar dat wordt handwerk en schijnt vrij prijzig te zijn, en vind je het niet zonde van je teugels? Zit je weer met verschillende bruintinten ben ik bang...

Stubben en Passier hebben iig meerdere bruintinten.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 08:33

Zo ben ik al een hele poos op zoek naar zwarte dressuurteugels, met rubber aan de binnenkant, zonder stops or whatever, maar MET koperkleurige gespjes, niet te vinden.
Ik zal eens voor je bij van rijs in zevenhuizen kijken, die hadden een aardig assortiment bruin. (waar ik niet tussen heb gekeken verder)

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 08:40

Kijk eens naar de spullen van Jaquar of Mark Todd. de SGW shop verkoopt Mark Todd spullen, de Heuvel-hoeve verkoopt Jaquar.
Mark Todd is betaalbaar, leuke folder helaas is Jaquar duurder.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 08:57

Hoi Margreet,

Fugers in Soest heeft heel veel in het bruin. Ik heb teugels van Ainsley, smal niet te, van rubber. Ik heb ze van hem, Fugers dus. Overigens heb ik ook de bruine gladde met stops.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 09:05

Even heeeeeel erg off topic: Margreet, wat een fantastisch onderschrift heb je! *LOL*

Finkers roeleert! Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-02 11:11

Bedankt allemaal! Ik stap binnenkort eens in de auto en ga even wat ruitersportzaken afrijden (om natuurlijk weer met veel te veel spul thuis te komen...).

Karin, hij is echt wel goed he?! Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 22:33

ik heb ze vanavond gezien bij Langeraap (bij Den Bosch) van Imperial riding; bruin leer, rubber stops aan de binnenkant, ik geloof € 45. Succes ermee

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 11:54