probleem met Evita/andere eigenaar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

probleem met Evita/andere eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-02 13:56

topic verwijdert.
sorry, het was nogal overdreven. Ik was best boos op dat moment maar ik had niet gelijk een bericht moeten plaatsen maar eerst met de andere eigenaar moeten praten.
Laatst bijgewerkt door Ireen_ op 10-08-02 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt


jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 14:43

Citaat:
ik vind het nogal egoistisch klinken.. alsof ik niet het beste voor Evita wil en dat is echt niet zo!!

Ten eerste doet jouw vriendinnetje erg ego.En natuurlijk is het niet lekker als je pony die nu veel weide is gewent opeens veel op stal gaat...Zeg het haar gewoon! Zij zegt het toch ook tegen jou?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 14:48

Kan je die andere helft niet van haar kopen? Dan ben je van het probleem af?
Aso van haar, zij heeft toch ook wel door dat jij niet naar Nootdorp kan.
Als ze het perse wil, haar daar alle kosten (stalgeld) laten betalen?
Succes ermee!

:evaw:

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 14:50

Niet intrappen! Lekker laten staan waar ze nu staat.
En je moet het haar vooral metteen duidelijk maken met de zelfde argumenten die je hier nu op bokt hebt gezet want die zijn gewoon goed!
Succes ermee

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-02 14:52

......
Laatst bijgewerkt door Ireen_ op 10-08-02 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-02 14:54

jamylover schreef:
Citaat:
ik vind het nogal egoistisch klinken.. alsof ik niet het beste voor Evita wil en dat is echt niet zo!!

En natuurlijk is het niet lekker als je pony die nu veel weide is gewent opeens veel op stal gaat...Zeg het haar gewoon


ze gaat in Nootdorp niet op stal, gewoon hetzelfde als nu dus dag en nacht in de wei. maar ik bedoelde eigenlijk, dat Evita altijd een trap of wat kan krijgen.. als je daar bang voor bent zet dan je paard helemaal op stal. is voor haar natuurlijk niks aan!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 15:31

Als je haar dan toch misschien helemaal zou willen kopen,dan kan je net zo goed jouw deel verkopen en een nieuwe grotere pony kopen,dan heb je tenminste geen problemen meer,en als je niet genoeg tijd hebt kan je altijd nog een verzorgster nemen ofzo.

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 16:19

jah, ik zou haar niet in nooddorp zetten omdat day andere meisje dat wil, maar ik zou wel goed gaan bedenken wat je nu precies wilt. wil je misschien je het andere deel kopen, of een groter paard aanschaffen. dan ben je meteen van dat gezeur af van een medeeigenaar. dat lijkt mij namelijk altijd erg vervelend! nou veel suc6!!!!!!!

alweer een jaar samen Lachen


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-02 17:08

......
Laatst bijgewerkt door Ireen_ op 10-08-02 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 17:25

Ja dan is het moeilijk,maar ik denk dat als je deze houd en je toch niet helemaal de dingen met haar kan doen wat je echt zou willen,dat je er dan toch spijt van krijgt,tenzij je misschien later een paard ERBIJ kan kopen,dan is het geen probleem natuurlijk.

Als je haar verkoopt aan haar dan weet je in ieder geval waar die is en hoe die verzorgd wordt.

Je zei dat je er misschien een veulentje uit wou fokken.
Dat kan je dan ook doen,een kruising ofzo,dat er dan iets groters uitkomt.

Als ik jou was zou ik haar proberen over te kopen en dan over een aantal jaartjes een veulentje eruit fokken.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-02 11:21

.........
Laatst bijgewerkt door Ireen_ op 10-08-02 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 11:34

pff, is dat kind nou helemaal op haar hoofd gevallen? Boos!
Dit slaat nergens op en is puur eigen belang, dat jij zeker niet hoeft te pikken. Ze heeft (lijkt mij) het recht niet om Evita te verplaatsen als jij dat niet wilt.

ik ben benieuwd hoe het afloopt.. succes!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 11:43

Jee wat een kreng zeg!
Laat je ouders maar met haar praten! Misschien dat ze dan wat inbindt.

Als jullie beide eigenaar zijn dan mag ze niet zomaar een andere stal zoeken lijkt mij.
Denk dat je zo gauw mogelijk moet proberen om alleen eigenaar te worden. Als je niet genoeg tijd hebt dan neem je gewoon een leuke bijrijder maar je bepaalt zelf waar je pony staat!

Toen je destijds samen de pony kocht, zijn er toen geen afspraken gemaakt over waar de pony zou gaan staan e.d.???

Nogmaals het lijkt me het beste om je ouders dit verder te laten regelen want ze kan dit gewoon niet maken.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-02 12:28

.......
Laatst bijgewerkt door Ireen_ op 10-08-02 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 13:13

Hoi,
Verder dan een half uur fietsen is echt te ver, wat dacht je van de winter en de herfst? Dan vervloek ik alles al als ik op de brommer zit....
Ik weet niet welke stal ze in rijswijk in haar hoofd heeft, maar dat is misschien nog dichterbij dan nootdorp. Bovendien moet je als je dan naar nootdorp gaat in de winter in het donker door de delftse hout,lijkt me niet zo'n goed plan.

Is natuurlijk achteraf, maar houd je dus voor dat ALS je ooit nog 'ns zo'n constructie maakt, met 2 eigenaren, dat je dan WEL alles op papier zet, want nu is het jouw woord tegen het hare.

Waar woont die andere eigenaresse? En ik denk dat ze ouder is dan jij, omdat je zegt dat zij een auto heeft? Ja, dan is het makkelijk voor haar, maar ze moet niet vergeten dat die pony van JULLIE is en niet alleen van haar.
Misschien valt er met jouw ouders over te praten om Evita over te kopen, of denk je dat dat ook nog wel 'ns een hele grote strijd gaat worden?? Ik kan me ook voorstellen dat zij Evita ook helemaal wilt hebben, of niet?

Als je er tijd voor zou hebben, zou het mooi zijn, evita 's nachts bij Henk op stal en overdag in het landje. Je zou het ook nog kunnen proberen bij die ene boerderij die er nog staat, daar staat ook altijd een groot paard buiten, misschien hebben zij ook nog wel een plekje voor je

Succes!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 23:40

Owjee!
Dat is wel even balen zeg!
Kan je niet een keer met haar (en evt haar ouders?, ik weet niet of die er wat mee te maken hebben?!)
Gaan praten, en zeggen dat het zo niet langer kan?
Ik bedoel, als het al een tijdje een beetje een probleem is.. is het beter als het uitgepraat wordt toch?
Ik hoop dat jullie er uit komen heej.. succes!

"What we call human nature, is actually human habit.."

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 12:09

Wat lastig! Dat kind doet wel heel erg banketstaaf zeg! Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vind tegen haar op te kunnen omdat ze ouder is. Misschien is een met z`n alleen rond de tafel gesprek wat Slowmotion zegt een goed idee. Het lijkt mij logisch dat Evita in haar huidige wei blijft staan waar ze het naar haar zin heeft. Maar zie dat haar mede eigenaar maar eens aan het verstand te peuteren...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, _Zeppelin, Bentuh, Cjuan, jojoleinee, Lisa_22, Lomax123, Mar_X, Spike2019, Swift, Titsia, Vagabondo, Zonnebloem24 en 193 bezoekers