wel of niet in het land?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

wel of niet in het land?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-02 12:56

Nu Flair dus kreupel is weet ik niet of ik haar nog wel in het land wil hebben.. ik weet wel dat veel beweging ook voor een kreupel paard goed is, maar ik twijfel zo.

Ze is niet heel erg kreupel, er is niks warm of dik. Ik zat dan te denken aan een paar uurtjes op het land en er dan voor zorgen dat ze eruit is voordat ze het zat is. Als ze het zat is gaat ze nl lopen rennen en maf doen, en dat eindigt vaak met een slidingstop voor het hek. De rest van de dag staat ze meestal alleen suf gras te kauwen en loopt wat rond te wandelen.

Wat denken jullie, op het land of toch maar alleen smiddags even een uurtje in de bak in haar eentje en wandelen.


Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:59

Hangt er een beetje vanaf waar ze kreupel van is. Boxrust is in een aantal gevallen het middel maar kan ook juist averechts werken.
Het posistieve van in de wei staan is dat ze onbelast en uit eigen wil beweging krijgt. Maar rennen en vliegen en noodstops lijken mij niet verstandig. Doet ze dat ook nu ze kreupel is?

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-02 13:08

Nee ze doet alleen maf als ze geen zin meer heeft om in het land te staan. En ze heeft geen zin meer als er bijna geen paarden meer in staan en als er gevoerd word, dus als ik haar voor half 5 naar binnen haal is er niks aan de hand. Maar als ik haar er langer in laat staan doet ze het idd ook ookal is ze kreupel. Ze liep gister tijdens het wandelen ook vrolijk gekke sprongen naast me te maken.

Waar ze kreupel van is weet ik niet, ik vermoed een hoefzweer.. aangezien ze nergens gevoelig is, alleen iets op haar spronggewricht maar dat lijkt ook niet pijnlijk te zijn.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 20:18

Umm bij een hoefzweer kan lopen volgens mij geen kwaad en dit kan de dierenarts toch zo bekijken en verhelpen? Als het een pees/spier/gewricht is zou ik voorzichtig zijn met losgooien, maar het lijkt me logisch dat je eerst laat kijken wat de oorzaak is en dan beslist?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-02 12:32

Ik denk dat het toch een spiertje verrekt is, het was gister al weer een heel stuk beter, ze sleepte een heel klein beetje RA. Ik heb er gewoon in het land staan, haar spronggewricht was ook niet meer gevoelig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers