Wanneer stro in de trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Wanneer stro in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 13:35

Morgen ga ik mijn spliksplinternieuwe trailer ophalen. Ik vroeg me eigenlijk af waarom en wanneer je stro in de trailer legt. Ik vind het altijd erg vies en zo'n rubber bodem is toch niet glad.

Is het bijvoorbeeld voor als ze plassen in de trailer of is een rubberen vloer dan ook nog niet glad? Of is het alleen maar voor een wat meer 'huiselijk' gevoel voor het paard?

Het lijkt me moeilijker schoonhouden met stro er in, zitten er overal van die stofdingen enzo.

Ik wilde het zelf zo doen: geen stro alleen bij lange ritten. En als er stro in heeft gelegen, dan uitspuiten.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 13:41

Wij gooien altijd wat zaagsel in de vrachtwagen. Als het paard dan mest, is het er makkelijk uit te scheppen en blijft het ook wat schoner.
Het lijkt mij dat wanneer je elke keer na het reizen de trailer schoonspuit, het niet nodig is er stro of zaagsel in te gooien. Wij deden het met de trailer ook nooit.

Trailer vaak schoonmaken is trouwens wel erg belangrijk. Ook een nieuwe trailer kan al vrij snel gaan rotten wanneer hij niet goed schoon gehouden wordt.

gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 14:38

Sommige paarden plassen niet als er geen stro op de bodem ligt, als jouwe wel plast is er niks aan de hand. Maar als ik op wedstrijd, doe ik er altijd stro in omdat hij anders zijn plas ophoudt, lijkt me niet echt goed.
En ik spuit de trailer na elk gebruik uit, heb je ook lang een schone trailer.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 15:00

mijn paardjuh glijdt nog wel eens uit als er geen zaagsel of stro op de ondergrond ligt door het plassen en da vind ik niet zo leuk duzze, en verder vind iik zaagsel wel makkeliker en schoner als stro.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 15:41

Wij hebben van die antislipmatten op de bodem liggen, dus Sevin staat er altijd zonder stro op. Het lijkt mij dat stro dan juist weer gladder is dan die matten, dus dan heb je niks aan je dure vloer. Ik vind het ook makkelijker schoon te houden.

Zaagsel vind ik niks. Als je een beetje wind hebt, sta je zaagsel te happen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 16:05

Ik gebruik stro in de vrachtwagen bij lange ritten waar we onderweg een rustpauze hebben (langer dan 5 uur rijden) en als ze op een keuring een hele dag op de wagen moeten staan. Iid omdat ze vaak niet plassen op een rubber bodem. En met hele jonge veulens gaat er ook altijd een laag stro in.
Op korte ritten gaat er niets in, dan is de mest makkelijker weg te scheppen.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 16:55

Ik gebruik eigenlijk altijd stro, heb het idee dat hij dan beter in de trailer staat, en daarna gewoon goed schoonmaken.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 17:08

Ik heb een antislip bodem in mijn trailer en er toch stro op dit omdat het 't spatten bij het plassen tegen gaat blijven z'n benen schoner en ik weet dat hij het ook fijner vind.
het schone stro gooi ik na de rit weer helemaal voorin de trailer het vieze haal ik eruit en dan spuit ik het plas/mest gedeelte uit.
Stro neemt ook nog vocht op waardoor je zeker weet dat het niet glibberig wordt al heb je daar met die antislip bodems een stuk minder last van als met een rubberenmat

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 17:19

ik heb net een splinternieuwe trailer, en ik leg niets op de bodem.
Ik spuit hem ook elke keer na gebruik uit, zo blijft hij als nieuw en heb je er het langste profijt van. Veel plezier met je trailer !

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:58

Tiko vindt het fijner, en gaat makkelijker de trailer in met stro op de bodem, ook is het fijner, voor mijn eigen gevoel, makkelijker uitmesten en minder uitglij risico.

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 01:45

Is het bijvoorbeeld voor als ze plassen in de trailer of is een rubberen vloer dan ook nog niet glad? Of is het alleen maar voor een wat meer 'huiselijk' gevoel voor het paard?
Citaat:

Wij doen het ook voor het "huiselijk" gevoel.
Maar of het nut heeft..... geen idee.

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 01:46

ik heb het geloof ik precies verkeerd gedaan. De quote is geen quote.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 08:13

Ik heb een rubber gietvloer in m'n trailer en ik gebruik ook nooit stro of zaagsel. Na gebruik gewoon de ballen eruit en goed uitbezemen. Eens in de zoveel tijd maak ik 'm helemaal schoon met de hogedrukspuit. Ik heb 'm nu 3 jaar en hij is laatst voor de keuring geweest - prima in orde.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 10:17

Een paar jaar geleden ging er altijd stro in en tegenwoordig zaagsel.
Ik vind het er een stuk properder en socialer uit zien dan een kale trailer. En als ze moeten plassen spettert het tenminste niet, lijkt mij niet lekker iig.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 10:39

Wij hebben er ook een met een rubberbodem. Maar we doen er alijd mot in. Die van mij plassen er in en ander spettert het tegen de benene en riekt het zo Misselijk