Voerrantsoen voor Fjord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Voerrantsoen voor Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-02 22:45

Pjelk (Fjord) staat nu tijdelijk in een vertrapt stuk wei en moet dus bijgevoerd worden. In het stukje waar hij nu staat is totaal geen gras meer en hij loopt iedere dag ongeveer zoveel als in een les van een uur. Wat zouden jullie hem voeren?
Hij krijgt nu een kg biks als hij gewerkt heeft (bij een dag vrij dus niks) en standaard vier plakken hooi.


Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 00:14

Lijkt me een redelijke hoeveelheid hoor. Kijk dit een tijdje aan en als hij niet afvalt of juist dikker word is het de juist hoeveelheid. Fjorden zijn schrale pony's en hebben niet veel nodig om in goeie conditie te blijven. Ze zijn sneller te vet dan te mager.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 07:45

Ik vindt het nog behoorlijk wat wat hij krijgt. Hooi/kuil mogen ze wat mijn betreft onbeperkt krijgen maar biks.....
Mijn merrie van 4 loopt dagelijks een half uurtje tot een uur en krijgt standaard 1/4 schepje biks en een handje mueasli zonder haver. Daar doet ze het super op.
Maar dat verschilt van fjord tot fjord. Als hij nu niet te dik is en hij wordt ook niet dikker dan geef je dus genoeg.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 08:12

Mijn fjord loopt wat meer dan die van jou (intensiever) en die krijgt op haar kale landje 1 plak hooi en als ze eens echt hard gewerkt heeft 1/8 granenmix. Ik vind dat je behoorlijk wat voert. Heeft 'ie geen vreselijk dikke buik?

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-02 10:51

Nee hij is echt niet dik, is zelfs behoorlijk wat afgevallen! In de winter was hij wel dik maar nu zijn zijn ribben en heupbot weer te vinden. Het is niet zo dat als ik met mijn hand langs zijn flank strijk dat ik meteen de ribben voel (bij welke Fjord wel?) daar moet ik wel even voor duwen maar ze zijn iig weer te voelen.


VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 12:02

Mijn Fjord van 6 staat op een schrale wei en daar moet ze het mee doen. Ze loopt iedere dag een uur. Ze krijgt geen hooi helemaal niks. Zaterdag is er hoefbevangenheid bij haar geconstateerd dus de wei moet doormidden van de DA. En dus krijgt ze nog minder. Kijken hoe het dan gaat.

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 13:30

Tasja (ook fjord) staat overdag in het land (heel groot land, onbeperkt vreten dus..) en loopt iedere dag gemiddeld 3 kwartier a een uur. Als ze gewerkt heeft krijgt ze een kwart schep bix en een kwart schep muesli.
anders niets.
Laatst kreeg ze een tijdje hele schep voer omdat ze te dun was...

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Miriam91, YandexBot en 99 bezoekers