Ponyhof Aagtekerke

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xTravers

Berichten: 180
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Rossum (GLD)

Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 11:58

Hee hee,
donderdagavond ga ik een strandrit maken bij ponyhof Aagtekerke.
Nu was ik benieuwd is het een leuke manege en zijn de strandritten leuk?
Weet ook iemand iets over de haflinger James?
Daar moet ik namelijk op :D
Laat maar iets achter als je meer over de manege weet!
Groetjes Christina

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:08

Ik heb deze zomer ook een strandrit gemaakt. Gaaf om een keer te doen, maar er ging vanalles 'mis'. Ik en mijn vriendin, 2 jonge kinderen (duits) en een jongen en meisje als begeleiders. De duitse kindjes zaten op veel kleinere pony's dus hard ging het niet, ook waren ze een beetje bang, volgens mij bleven ze het liefst stappen of in een sukkeldrafje ;( Eenmaal op het strand werd de fries van de begeleider gespannen en dat meisje werd ontzetten zenuwachtig en zorgde er voor dat alle paarden op een gegeven moment er vandoor gingen. Die jongen gaf ondertussen continu "positieve" kritiek zoals hij het zelf noemde, echt ik werd er gek van... De pony van zo'n duits kindje ging liggen rollen midden op het strand, kindje bang, bange begeleider, begeleider met alleen maar kritiek (en helaas ook een beetje arrogant) en ik gefrustreerd dat ik maar een paar passen door de zee had gegaloppeerd :o

Wat een succes :+

Maar de manege is volgens mij wel gezellig, aardige mensen enzo. Ik hoop dat jouw strandrit alleen wat beter verloopt ;)

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:10

Ik ben niet zo fan van ponyhof. Vooral in de zomer lopen de pony's en paarden daar echt absurd veel. Moeten tijdens de ponykampen lopen en vervolgens ook nog eens met de toeristen een strandrit of duinrit maken. Er gaan vaak jonge mensen mee als begeleiding (zoals hierboven ook beschreven is) dus een echt veilig gevoel had ik daar niet bij. :+

Maar toch, wens ik je veel plezier. Er zijn wel erg leuke pony's :)

xTravers

Berichten: 180
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Rossum (GLD)

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 12:16

Oh dit klinkt niet zo erg positief gelukkig ben ik niet jong meer en heb ik wel ervaring als er wat gebeurd. Ik hoop dat het bij mij inderdaad beter verloopt.

marissa119
Berichten: 382
Geregistreerd: 26-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:31

Ik heb daar ook een strandrit gemaakt deze zomer ik vondt het er leuk!
Degene voorop zat op een grote shetlander maar die ging wel hard genoeg dat degene er achter ook konden galoperen :D
Ik zat op een groot zwart paard die was er lief alleen hij shudde de hele tijd met zijn hoofd dus ik had wel blaren tussen mijn vingers maar hij deed het alleen in stap. Voor de rest was hij echt heel lief ik weet alleen niet meer hoe hij heet.
Ik moest eerst op een shimmel kleurig paard maar toen ik hem ging poetsen had hij een bult op de singelplek dus ik heb het tegen de begeleider gezegt en toen ging die weer terug de wei in en moest ik op een ander. Ik vond alleen wel dat de paardjes achter de binnenbak erg in de modder Stonden en met het terug zetten moest je door de modder lopen heel mijn joppurs waren moddderrig.
Maar voorderest vond ik de strandrit zelf wel heel leuk :D

Jockje

Berichten: 247
Geregistreerd: 13-06-08

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:56

Ik ben zelf erg positief over de manege, zoals marissa119 ook heeft gemeld hebben sommige paarden/pony's daar singelwontjes maar ik vind dat ze daar heel goed mee om gaan. De paarden met singelwondjes moeten zonder zadel / niet gereden worden tot de wondjes genezen zijn, en er word naar mijn idee ook vaak gezegd dat je goed op moet passen met de singelplek poetsen. Dat die erg goed schoon moet zijn en dat je de singel ook zand vrij moet maken. Ze hebben erg leuke paarden en ja waaronder James ! <3 het is echt een lief beest, heel veel verschillende toeristen kunnen er op naar buiten maar hij is wel erg groot voor een haflinger de meeste vinden dat wel vet. Hij is erg lief in de omgang trouwens. Veel plezier !

Larsje_
Berichten: 36
Geregistreerd: 12-08-11

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:12

Over de manege weet ik niks, maar buitenritten zijn leuk. :P Veel plezier! ;)

lisannne_

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:32

ik kom ook al een paar jaar op ponyhof.
ik vind het zelf erg leuk daar ook leuke pony's vooral jackson is super! :~
james heb ik nog nooit opgereden staat er natuurlijk ook nog niet zolang maar in de weide is het een schat van een pony! ;)

xTravers

Berichten: 180
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Rossum (GLD)

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 12:56

De buitenrit was echt heel erg leuk! Moest op James echt een leuke dikke en grote haflinger haha. Maar wat een slechte begeleiding:O We kwamen daar aan van pak je pony maar uhm ja waar? Ik wist niet waar het allemaal stond en mijn vriendin had niet eens een paard want haar paard liep dus blijkbaar al met iemand wat allemaal nog geregeld moest worden. Maar de rit op het strand was wel echt leuk!

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:42

Ik wil ook al een tijdje daar rijden, maar voor een strandrit moeten er minimaal 6 personen mee gaan.
Ga je ook in rengalop op het strand of dat niet?

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:53

De stukken waar wij reden waren kort en dan moest je weer in stap rond een soort 'balken' heen. Weet niet zo goed hoe je dat uit moet leggen. Rengalop hebben wij dus niet gedaan.

marissa119
Berichten: 382
Geregistreerd: 26-06-09

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:48

@Robin
Wij moesten ook om die balken heen stappen, wij gingen wel in galop maar niet hard ofzo.
Volgens mij zijn die balken golfbrekers

lottex

Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: België

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:35

Ik ben er in de paasvakantie geweest (kamp), was erg leuk!
Toen waren er alleen maar Belgen, denk dat jullie toen geen vakantie hadden of zo...
En daardoor was er maar 1 lesgeefster, die ging altijd mee met de strandritten & ondertussen moesten wij alleen rijden, dus jammer dat we geen les hadden.

xTravers

Berichten: 180
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Rossum (GLD)

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 17:04

Ja ik vond het ook echt minder je ging niet zo hard galopperen ofzo. Ook moest je inderdaad steeds om van die balken heen. Ik zou de volgende keer als ik ga ergens anders gaan rijden!

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:06

Die balken zijn golfbrekers en (helaas) op heel veel Zeeuwse stranden.

Ab2008
Berichten: 261
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:43

Jockje schreef:
Ik ben zelf erg positief over de manege, zoals marissa119 ook heeft gemeld hebben sommige paarden/pony's daar singelwontjes maar ik vind dat ze daar heel goed mee om gaan. De paarden met singelwondjes moeten zonder zadel / niet gereden worden tot de wondjes genezen zijn, en er word naar mijn idee ook vaak gezegd dat je goed op moet passen met de singelplek poetsen. Dat die erg goed schoon moet zijn en dat je de singel ook zand vrij moet maken. Ze hebben erg leuke paarden en ja waaronder James ! <3 het is echt een lief beest, heel veel verschillende toeristen kunnen er op naar buiten maar hij is wel erg groot voor een haflinger de meeste vinden dat wel vet. Hij is erg lief in de omgang trouwens. Veel plezier !


Ik weet dat dit een beetje offtopic is maar ik wil wel eventjes zeggen dat de paarden met singelwondjes wel moeten meelopen hoor.. Als het kan natuurlijk wel zonder zadel maar als ze op strandrit moeten wel met zadel... En als er mensen zijn die nog niet zo goed kunnen rijden bijvoorbeeld. ;)

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:04

Persoonlijk heb ik een erg slechte ervaring met Ponyhof Aagtekerke. Ben daar voor iemand een pony wezen ophalen voor de winterlease en heb tijdens het wachten tot we werden geholpen daar mijn ogen goed de kost gegeven. Naast de al genoemde singelwondjes, zag ik bij veel ponies ook lidtekens van zadeldrukkingen, wat ik niet gek meer vond toen bleek dat het zadel dat met de leasepony meegegeven werd een gebroken boom had. Verder zaten er twee hoofdstellen bij, waarvan eentje met een "buitenrijdbit". Da's toch wel de meest aparte benaming, die ik ooit voor een Liverpoolstang ben tegengekomen.

Aan de pony zelf deugde ook van alles niet. Hij had een rare bult op zijn rug (die wellicht terug te voeren was op de gebroken zadelboom, bult is inmiddels gelukkig weg). Hij stond voor de ongeoefende kijker keurig netjes op nieuw half beslag voor, alleen een beetje jammer wel dat beide ijzers er (verschillend) scheef onder getimmerd waren. Verder was zijn voedingstoestand bepaald zorgwekkend, bleek hij naderhand een behoorlijke besmetting met kleine strongilyden te hebben en de laatste keer dat er serieus onderhoud aan zijn gebit gepleegd was, moet voor de eerste Golfoorlog zijn geweest.

Tot slot werd hij, voordat ik de gelegenheid kreeg hem zelf op de trailer te laden, daar door twee plaatselijke boerenhulpen met behoorlijk grof geweld in getimmerd, al voordat hij daar zelf enige aanleiding toe had gegeven. Ik kon dan ook een flinke gniffel niet onderdrukken toen hij onderweg naar binnen bij één van die twee vol op zijn voet ging staan, waardoor ie hinkelend de loopplank af kwam.

Al met al voor mij voldoende reden om het een waardeloos k*tbedrijf te vinden. Ik raad dan ook iedereen af om daar te gaan rijden en al helemaal om een pony voor de winter te leasen. Je krijgt tegen forse betaling een afgeragd kreukeltje mee, dat je ook nog eens op jouw kosten mag opknappen en tegen dat je hem hebt opgekalefaterd is de winter afgelopen en moet ie terug om zich weer de hele zomer te laten afraggen. In commercieel opzicht is het een fantastisch concept, die lui daar moeten zich helemaal de paasei lachen om al die pennies die er in trappen, maar deugen doet het van geen kant.

_Sanneee_
Berichten: 73
Geregistreerd: 11-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:05

Ponyhof is echt een superleuke manege hoor!, ik weet nit hoe mensen erbij komen dat het een poedersuiker is hoor? De mensen zijn vriendelijk. de lessen zijn niet te duur. Op strandritten gaan betrouwbare pony's mee. En de begeleiding heeft genoeg ervaring om een hele groep te begeleiden.
Ponyhof is echt heel erg leuk!

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:48

_Sanneee_ schreef:
Ponyhof is echt heel erg leuk!
Als je niet verder kijkt dan je neus lang is wel, ja. Dankzij jouw soort meisjes, lopen die lui gierend van het lachen binnen, over de ruggen van die ponnies.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:53

Ben ik met je eens, Eirikur
Toen ik er op kamp was, reden erg veel mensen op te kleine pony´s. Ook heeft de leiding met 3 op een (shetland)pony gezeten, andere mensen met 2.
Ik vind het er te veel om het plezier van de mensen gaan..
Jammer

Annabel

Berichten: 4869
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:24

Zeer tevreden.. misschien is dit niet een luxe bedrijf waar alles in een vingerknip voor je klaar staat,
maar hier gaat het meer om de gezelligheid. En ja de eigenaren van 't Ponyhof doen echt wel wat aan het welzijn van de paarden.. Het is een groot bedrijf aan het worden nu, ze hebben er ook een camping bij staan waar die mensen ook op de paarden rijden.. Maar een slecht bedrijf.. nee ;)

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:59

Ik ben er een aantal jaar geleden op ponykamp geweest en vond t toen erg leuk. Leuke paarden en naar mijn idee goede leding. 1 x is het fout gegan op t strand maar dat was al heel snel onder controle :)

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 14:37

Annabel schreef:
Zeer tevreden.. misschien is dit niet een luxe bedrijf waar alles in een vingerknip voor je klaar staat,
maar hier gaat het meer om de gezelligheid. En ja de eigenaren van 't Ponyhof doen echt wel wat aan het welzijn van de paarden.. Het is een groot bedrijf aan het worden nu, ze hebben er ook een camping bij staan waar die mensen ook op de paarden rijden.. Maar een slecht bedrijf.. nee ;)
In aanmerking nemende dat jouw naam ook op de homepage van het Ponyhof wordt genoemd, permitteer ik het mijzelf jouw beoordeling maar niet op dezelfde waarde schatten als die van een objectieve buitenstaander.

Annabel

Berichten: 4869
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 15:28

Ik ben niet de dochter van Hellen he :P

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:01

Eirikur schreef:
_Sanneee_ schreef:
Ponyhof is echt heel erg leuk!
Als je niet verder kijkt dan je neus lang is wel, ja. Dankzij jouw soort meisjes, lopen die lui gierend van het lachen binnen, over de ruggen van die ponnies.


Hier kan ik het helaas alleen maar mee eens zijn. Ik heb er ruim 20 jaar rondgelopen, en welzijn van de paarden is een wassen neus. De enige prioriteit is geld. Mijn pony (nu overleden) was daar 12 jaar lang manegepony. Ik heb haar overgekocht toen haar benen door artrose volledig kapot waren. Niet zo gek, ze liep iedere zomer maandenlang minimaal 8 uur per dag. Ze hebben mij toen zo bang gemaakt ("in de les als ze niet kreupel is", "nog een zomer op pijnstillers lopen", "verkoop naar handelaar" etc) dat ik haar voor veel te veel geld gekocht hebt. Ik heb het dan over zo'n 5-10 keer de prijs wat ze op dat moment waard was. Pony heeft daar 12 jaar lang geld verdient, ik heb er kapitalen uitgegeven gedurende 20 jaar, en nog moesten de laatste centen eruit geperst worden.

In de twintig jaar dat ik er kwam heb ik zo ongeveer dagelijks problemen met de paarden gezien. Drukkingen, niet passend tuig, dieren die nog herstellend waren van een blessure maar toch weer gereden werden, te zware mensen op te kleine ponies, met meerdere mensen op shetlanders, paarden zonder begeleiding meegeven aan mensen die nauwelijks kunnen rijden ....

Doodzonde, want ze hebben de mogelijkheden om een goed bedrijf te runnen, óók voor de paarden.