Gedonder met automatische drinkbak....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Gedonder met automatische drinkbak....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-02 23:18

Isolda staat nu dus op stal in een box MET automatische drinkbak. Gewoon zo'n standaard ding, drukken op de lepel betekend water.
Leuk spelletje!!
Dus die staat de hele dag te kloten met haar waterbak. Een mond vol water nemen, lozen in je voerbak, daar flink wat in roeren met je neus, waardoor de gaatjes verstoppen en je een klein "neus-zwembadje" hebt.
Drinkbak laten overstromen is ook leuk, dan loopt het water bij je neus langs, voelt zo grappig Haha!

Maar in dit geval helemaal niet leuk, iedere dag haal ik twee kruiwagens smerig stro uit haar box. Ze maakt alles smerig met dat water doordat ze er in rondloopt. En dat is nog niet eens zo heel erg, maar haar benen worden ook steeds een beetje nattig en dat moeten we zo veel mogelijk voorkomen.
Nu ligt er tot grote frustratie een steen onder de lepel. Geen water meer voor haar om mee te spelen.
Ze krijgt morgen water uit een emmer, ze kan nu niet meer de hele dag door drinken. Dit is wel heel vervelend. Voor haar EN voor mij, ik loop nu vier keer per dag met emmers te slepen Boos!

Iemand een tip voor dit soort onschuldige stalondeugden?


Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 23:28

sorry ik moest hier wel om lachen!! ik zag het al helemaal voor me.
volgens mij bestaan er ook waterbakken die zich zelf vullen als ze leeg zijn en dan niet kunnen overstromen.
met die voerbak, staan de drinkbak en voerbak ver van elkaar vandaan? anders verplaatsen of een losse voerbak nemen die je alleen is de stal det als je gaat voeren!
weet niet of je er wat aan hebt volgens mij zijn ze een beetje ingewikkelt, maar iedergeval iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 23:29

Nee, de steen onder de lepel idd.
Hooi uit een net voeren, dan heeft ze meer tijd nodig om het op te eten. Brokjes zal ze wel niet echt krijgen nu denk ik, maar anders kun je di ook over de vloer verspreiden zodat ze het echt een beetje bij elkaar moet scharrelen. Ze verveelt zich de t***** waarschijnlijk, nu ze de hele dag op stal staat. Jammer voor haar, maar het is niet anders!

Je kunt ook gewoon even de steen eruit halen een paar keer per dag. Waarschijnlijk gaat ze dan wel meteen drinken (zeker als jij de bak even vol laat lopen en het haar 'aanbiedt') en als jij erbij bent heeft ze toch al afleiding. Na een poosje als ze uitgedronken is kun je de steen er dan weer onder leggen.

arme Isolda...


guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 00:02

ik had ook een keer zo'n leuk voorval met een automatische drinkbak.... ik kwam op een dag bij guido en ik zag een plasje water bij zn deur... Verward doe ik de deur open, staat er zo'n 10 cm water in mn stal!!! mn drinkbak was blijven lopen en liep dus nog steeds toen ik daar aankwam. echt balen joh. maar op jou probleempje zou ik ook geen oplossing weten...
heeft ze die drinkbak pas? misschien doet ze het alleen de eerste paar dagen en gaat het vervelen en houd ze er vanzelf mee op? lastig hoor. met emmers sjouwen is ook zo'n gedoe. ik weet er alles van. ik heb ook een hele tijd met een stuk of 4 emmers per dag moeten lopen zo'n 100 meter en 100 meter is dan een heel eind Knipoog

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 00:10

Je kunt het jezelf al makkelijk maken met het sjouwen van dat water door een paar jerrycans te vullen (en die achter in je auto te vervoeren Pling) of door een tuinslang van de kraan naar de stal te maken. Dit is toch tijdelijk.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-02 08:16

Emmers sjouwen is het probleem niet zo heel erg natuurlijk. Wat het beste is voor mijn paardje en dan doen die paar emmers er niet toe.
Met een tuinslang inderdaad, no problemo.
Maar goed, ikd acht stel dat iemand hier ervaring mee heeft en een leuke tip voor me had!
Was handiger geweest *LOL*
Vanochtend was haar stalletje nog prachtig schoon en droog! Wat een verschil met gisterochtend!
Maar Zep, dat idee van het hooinet is een goede! Ga hem direct uit de schuur zoeken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 08:21

Sorry geen tips. Ik zie het helemaal voor me. Ach ja ze moet toch wat Lachen Misschien kan je haar ook een berkentak geven, vinden ze lekker om daar helemaal de bast vanaf te schilen.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 08:33

Dat deed ons veulen ook. Hij zette zijn mond op de voerbak, met zijn onderkaak op de lepel en drukte zo de lepel in. Dat was wel gigantisch leuk want toen kwam er water uit. En dan vooral zoveel mogelijk water eruit laten lopen!

Wij hebben zo'n bal tegen de verveling in de box gegooid en hij is daar actief mee gaan spelen. De waterbak heeft hij sindsdien met rust gelaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers