verslag 'Lage Vuursche vanaf de grond' :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

verslag 'Lage Vuursche vanaf de grond' :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-02 18:07

Gisteravond half 11: PB van Lonneke. Ze kwam erachter dat ze geen cap meer had, dus of ik het een en ander mee wilde nemen naar LV. Gelukkig had ik nog een cap maat 56 met veiligheidstuigje liggen, dus dat ging helemaal goed komen.

Vanmorgen half 9: opgestaan om met Yannick (stalgenootje van ZH) en haar paard Irmin naar LV te gaan. We waren prima op tijd, al was het eventjes zoeken toen we LV binnenreden. Op dat moment belde een vriendin van Yannick, die het ook niet meer wist. Op haar antwoord op mijn vraag: 'Wat voor auto heb je bij je' hoefde ik alleen maar terug te antwoorden: 'dan moet je nu ff achter je kijken' Haha!, zodat we samen in optocht naar het wedstrijdterrein konden rijden. Lonneke belde toen ook nog om te vragen waar we zaten, en zij vertelde dat het een behoorlijk eind lopen was van de parkeerplaats naar de start. Dat was niets te veel gezegd, maar ach, dan is je paard iig mooi los. Lachen

Op het terrein aangekomen liep ik maar vast vooruit om Lonneke mijn cap te overhandigen. Ik zag Nina al van verre aan de trailer vast staan (hoezo bont valt op? Haha!) en gelukkig paste de cap perfect. Meteen kennis gemaakt met Tessa (Napoleon) die vandaag zou groomen voor Lonneke. Daarna met Yannick en Irmin naar de keuring, vestje ophalen en opzadelen. Inmiddels hadden we de trailer van Navy ook gespot, alleen waren Mandy en Myrthe al een uur eerder gestart, dus die zagen we toen niet.

Toen de start. Irmin had er erg veel zin in. Hij was lang niet in het bos geweest en dat was te merken. Chantal (bijrijdster van Irmin) was inmiddels ook gearriveerd en samen zijn we naar het punt '10 km' gereden. Daar zat Tessa met haar ouders (die in de buurt wonen) wat te drinken op een terrasje, en wij zijn hen gezelschap gaan houden. Na een minuut of 10 kwamen Lonneke en Nina voorbij (fris en vrolijk, het ging lekker), en ik zei toen nog: 'over een half uurtje maar eens op Irmin gaan letten'. Maar Irmin had de gang er goed in en nog geen 10 minuten na Lonneke verscheen hij al, geheel tegen de afspraak in Haha!. Chantal en ik hadden nl. net iets te eten besteld. Haha! Yannick was ook nog fris en vrolijk, ze zijn meteen doorgereden en wij hebben toen ff heel snel onze lunch naar binnen gewerkt. Haha!

Via de snelweg richting P/A en daar zagen we de eerste ruiters al stappend voorbij komen. Auto langs de kant gezet en Irmin afgewacht. Ondertussen kwam Laui voorbij met Voltrack, dat ging ook allemaal lekker. En toen Irmin, die er nog steeds heel veel zin in had. Té veel zin, bleek bij de P/A, want z'n hartslag was daar 70 en dat betekende 20 minuten 'afkoelen'. De veterinair op de P/A bleek ik nog te kennen van vroeger (vriendin van een vriendin), toch grappig om elkaar dan zo tegen te komen. Afijn, na 20 minuten mochten Yannick en Irmin weer door. Chantal en ik zijn toen richting finish gereden en daar zagen we Tiko (die al in de trailer stond Cool ) en Navy (die de trailer nog in moest Lips are sealed ).

Inmiddels kwamen Lonneke en Nina binnen (Nina kon nog wel een rondje!) en niet eens zo heel veel later kwamen Yannick en Irmin (en ook Irmin kon nog wel een rondje). Beide paarden hadden een prima hartslag bij de finish - en over Prima gesproken: die was inmiddels ook gearriveerd, dus weer een spontane Boktmeeting Haha!. Nakeuring verliep ook voor beide goed, dus Nina en Irmin hebben er allebei weer een netjes verreden wedstrijd bij. Zelf ben ik nog even bij Laui & Voltrack gaan kletsen, die moesten nog voor de nakeuring en ook dat verliep goed.

En toen... kwam ik bij de auto en bleek dat blonde Yannick haar sleutels kwijt was. Die waren in het richeltje tussen achterklep en zijkant gevallen, en de deuren waren daarbij in het slot gevallen... (Yannick gaat nu volgende week naar Opel bellen om te vertellen dat het onmogelijke toch mogelijk is, ze had toch ècht niet gedacht dat dit ooit zou kunnen gebeuren, maar toch... Haha! Tong uitsteken ) Maar gelukkig was LV niet ver van huis, dus hoefden we alleen maar te wachten tot de vriend van Yannick langs zou komen met de reservesleutel. Alleen jammer dat we in de tussentijd geen lekkers en drinken hadden, want dat lag allemaal in de auto. Haha!

Gelukkig was Yannicks vriend snel ter plekke, zodat we Irmin naar huis konden brengen. Die was erg blij dat hij thuis nog eventjes de wei in mocht met dit lekkere weer (Irmin dus, niet de vriend van Yannick Haha!). De uitslag hebben we niet afgewacht, maar volgens onze berekening zaten ze (incl. straftijd) op iets meer dan 12 km/u en dat is best netjes. Verder heb ik nog een cd gescoord met daarop filmpjes van de vorige week verreden Fasna Trail op de Veluwe, die ga ik straks eens op mijn gemak bekijken (als mijn pc het daarmee eens is). En niet te vergeten een seat saver oftewel gelzitting voor op het zadel, Chantal had 'm niet meer nodig dus nu ga ik 'm eens uitproberen.

Maar nu ga ik eens even fijn douchen en van een koud biertje genieten op mijn balkon. 't Was een heerlijk dagje, ook hartstikke leuk om eens te groomen, maar ik moet zeggen dat het wel behoorlijk begon te kriebelen toen ik al die gele vestjes voorbij zag rijden. Ach, nog 3 weekjes, dan mag ik ook weer... Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>



Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 18:12

Ik kwam zo aanrijden en ik dacht nog: is dat Karin? Maar het staat zo stom om keihard Hoi te roepen (wat mij vandaag vaak overkomen is, ik werd begroet terwijl ik de persoon in kwestie absoluut niet kende). Vollel heeft het super gedaan, ik ben echt apetrots op mijn brave bier! Vanaf nu doen we het rustig aan, mijn vader gaat hem nu rijden (rustig) en misschien (waarschijnlijk niet) mag ik ook eens een keer Katwijk rijden...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-02 18:22

Haha, ik had het juist andersom! Toen wij aankwamen voor de voorkeuring (of start, ik weet het al niet eens meer) zagen we allemaal klasse II-ers in de vetgate staan. En ik was er toch heilig van overtuigd dat die bruine Arabier met dat geruite dekentje op z'n kont Vollie was. Dus ik tegen Chantal: 'ben ff weg, ff met Laui kletsen'. Kom ik bij de vetgate, geen Laui te bekennen. Tsk... maar ben er dus nog niet achter welke klasse II-Arabier nou zoveel op Voltrack leek...

BTW dat felgekleurde hoofdstel staat 'm wel erg cool! Cool

BTW II het hele sleutelverhaal mocht ik alleen vertellen als ik ook zou vertellen dat ik afgelopen week net zo blonT was als Yannick. Ik had nl. afgelopen woensdag m'n sleutels aan de binnenkant in m'n huisdeur laten zitten en moest m'n eigen huis weer binnengelaten worden door de mannetjes van de woningbouw, en dat op de vroege ochtend. Yannick had zich dus mooi even door mij laten inspireren. Haha!

BTW III achteraf had ik toch beter m'n Ozzie boots aan kunnen doen i.p.v. m'n Doc Martens met versleten zolen. M'n voetzolen voelen nu namelijk goed 'verbrand' aan - tja, wist ik veel dat we zoveel zouden moeten lopen vandaag... Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 20:12

Jaja karin.... het leven van een groom valt niet mee zo te lezen. Goh.... niet eens even rustig tijd om te lunchen, veel moeten lopen etc.... Haha!

Hmmmm.... die sleutels... lijkt wel alsof je daar een abonnement op hebt om die kwijt te raken... gebeurt het niet bij jouzelf dan overkomt het wel iemand die bij je in de buurt is *LOL*

Maarrrrr.... je hebt een leuke dag gehad hoor ik wel, toppie!! Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers