Ongeooflijk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-01 18:52

Jaren ben je met je paard bezig. En na 8 jaar laat je het allemaal maar zitten. Het paard kan het toch niet, het zal toch nooit wat worden. Dan na 11 jaar probeer je het nog eens. En wat blijkt? Het paard kan het inenen wel.
Ik begrijp er dus helemaal niks van. Berber is nageeflijk. Ik had zondag voor het laatst gereden en vandaag ben ik er weer op gekropen. Ze was braaf. Heeft niet gedramt. En luisterde prima. Na een kwartiertje ontspannen overgangen rijden, gaf ze al na. En na nog een kwartiertje proberen en vragen, bleef ze keurig netjes zo lopen. Ik heb zelfs een paar hele kleine stukjes gedraafd en bleef ze keurig lopen. (hele kleine stukjes dat wel, maar dat geeft niet *trots*)

Ik heb er net eens over nagedacht. Ik doe niets anders als anders. Behalve dan heel veel overgangen rijden, maar daar wordt ze toch niet nageeflijk van? (lijkt me...)
Het enige dat nieuw is is de neusriem. Ik rijd nu met Isolda's nieuwe hoofdstel, dat staat zo mooi. En dat hoofdstel heeft een hoge neusriem, ipv een gecombineerde. Z'on aansnoerding. (die overigens nooit aangesnoerd zit hoor)
Maar is het dan ook zo dat de druk op haar neus anders is als met een gecombineerde? Dit is een aardig brede neusriem, met ook z'on zacht breed stuk onder haar kaak.
Kan het dat zijn, of heeft ze gewoon het licht gezien?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 19:06

het kan zeker aan de neusriem liggen.maar je zei dat je nu meer overgangen rijd en daar ligt ook wel een deel hoor.Natuurlijk word ie van overgangen rijden nageeflijker. hij word daardoor beter aan je been en dat uit zich in de mond en oplettenheid zodat ie geen tijd heeft om flauwekul te bedenken.En door veel overgangen te rijden word ie ook sterker in het achterbeen dus word het rijden voor hem ook nog eens minder zwaar dus gemakkelijker


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 19:50

Zit Berber ook op bokt???
De neusriem kan helpen en de overgangen werken zeker. Wat ook meehelpt is jouw gevoel erover dus probeer dat zoveel mogelijk vast te houden. Ook als het weer even tegenzit, blijf eraan denken.
Ga zo door!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 19:56

Citaat:
Op 2001-05-19 19:06, schreef runningkawa:
En door veel overgangen te rijden word ie ook sterker in het achterbeen dus word het rijden voor hem ook nog eens minder zwaar dus gemakkelijker.

En ook nog lichter in je handen omdat het gewicht naar achteren gaat (heel maar dan ook heel) langzaam.
Fijn dat het zo goed gaat. GAaf voel jejezelf dan he?
Gegroet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 21:48

Citaat:
Natuurlijk word ie van overgangen rijden nageeflijker. hij word daardoor beter aan je been en dat uit zich in de mond

steef
dat bedoelde ik dus ook met lichter worden
maar jij hebt het beter geformuleerd Pling
uitleggen wat ik denk is helaas niet men sterkste vak Frusty maar gelukkig kunnen andere bokkers dat wel

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 22:24

Heeeel maar dan ook heeeel soms heb ik een goede uitleg zoals deze.
Maar dat is maar heel soms.
het klinkt altijd net zoals ik een klein verlegen jongetje ben wat niet goed kan praten <NOT>
Gegroet!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-01 12:24

Ja, het is echt een heel gaaf gevoel. Ik ben ook heel trots en mijn vader gelooft het nog niet zo. Ik zal hem eens meenemen, dan kan ie het met eigen ogen zien.
Het is heel grappig, nu zij beter loopt, zit ik beter en netter. En nu wil ik eigelijk heel graag beter mijn best doen methaar. Kijken hoe ver we kunnen gaan. Gisteren had ze een heel goed stuk (nou ja, stukje) Ze liep keurig met haar hoofdje, was netjes oplettend voor mijn been en, ook al vond ze het echt heel erg moeilijk, wilde ook een klein beetje stelling aannemen. Mijn zus fietste er naast (bij gebrek aan een2e paard) en ze vond het geweldig!
Zelf kan ze het gevoel nog niet te pakken krijgen, maar ze is allang blij dat Berber weer een beetje naar haar luisterd. Ze heeft gisteren zelfs een stuk geraced, dus dat spreekt voor zich.
Ben dus erg blij en ik voel me supergoed!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 16:13

ik kan me voorstellen dat niemand het gelooft. Als het zo vaak niet luktis dta echt heel moeilijk. En ook Berber komt er wel.
Maar WE WANT MORE!
groetjes!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-01 19:07

Hahaha, verheug je er maar op. Er komt beslist veel meer, want ik denk dat ik nog veel problemen tegen ga komen!
Van de week ga ik er weer tegen aan, jullie horen het wel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 55 bezoekers