Hoe fokt Krack C door?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Hoe fokt Krack C door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-02 13:50

De stalhouder wil misschien volgenjaar een merrie van hem laten dekken door Krack C maar nu heb ik gehoord dat ie verveldende karakters fokt, dus zeg maar lichtelijk ettertjes.
Wie weet daar meer van?

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:13

We hebben een super brave drie jarige merrie staan, wel eentje met een wakkere uitstraling. En de 2 Krack veulens zijn lekker brutaal, niet rillerig of schrikkerig. Hier in 't noorden zie je bijna geen Krack's kan je dr dus verder weinig over vertellen.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:14

Mijn 4-jarige Krack C merrie heeft een super karakter. Heel vriendelijk in de omgang, vol interesse en vertrouwen in mensen. Het is wel een bloedpaardje, redelijk heet en alles zien en horen.
Nu kun je de nafok van een hengst natuurlijk niet beoordelen aan de hand van een nakomeling, maar mijn merrie is er in ieder geval een voorbeeld van dat Krack C zeker wel goede karakters kan fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:16

Je kunt tegenwoordig geen hengst meer opnoemen en hij word wel als lastig bestempeld.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:20

Ja, klopt Pipo. Best wel heel erg erg eigenlijk!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-02 14:23

Pipo schreef:
Je kunt tegenwoordig geen hengst meer opnoemen en hij word wel als lastig bestempeld.


Gebeurd idd vaak maar ik hoorde het ook maar en ik dacht dus, vraag ik t hier ff na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:25

Het is ook geen aanval op jou hoor, maar ik word er echt gek van, bij iedere hengst waar info over gevraagd word, word er direct gezegd, hij fokt wel lastige nakomelingen..........................zucht.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:37

mensen verwachten tegenwoordig een paard dat door de baan gaat met de uitstraling en bewegingen van bv Krack en Jazz, maar dat tegelijkertijd door een ruiter met weinig verstand van zaken te rijden is. Dat gaat helaas nog steeds niet samen. Maar helaas krijgen die hengsten daardoor wel, vaak onterecht, het stempel moeilijke nakomelingen te fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 14:40

Kelan schreef:
mensen verwachten tegenwoordig een paard dat door de baan gaat met de uitstraling en bewegingen van bv Krack en Jazz, maar dat tegelijkertijd door een ruiter met weinig verstand van zaken te rijden is. Dat gaat helaas nog steeds niet samen. Maar helaas krijgen die hengsten daardoor wel, vaak onterecht, het stempel moeilijke nakomelingen te fokken.


Heheh, eindelijk wijze woorden.

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 16:27

Wij hebben een veulen van Krack C op stal staan. Ook dit veulen is absoluut niet bang en een echt brutaal ding. Loopt nu al te showen in het weiland. Maar verder ontzettend lief.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 08:50

Pipo

Citaat:
Kelan schreef:
mensen verwachten tegenwoordig een paard dat door de baan gaat met de uitstraling en bewegingen van bv Krack en Jazz, maar dat tegelijkertijd door een ruiter met weinig verstand van zaken te rijden is. Dat gaat helaas nog steeds niet samen. Maar helaas krijgen die hengsten daardoor wel, vaak onterecht, het stempel moeilijke nakomelingen te fokken.


Heheh, eindelijk wijze woorden.


Wij ( handel en fokkers) noemen deze generatie van gebruikers:
"DE CAVIA " generatie.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 10:27

Ken ook een Krack C merrie, zien opgroeien van enter naar twenter, superlief karakter, wel behoorlijk aan de maat (word verwacht min. 1.75), verder bruin zonder enkele aftekeningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 12:35

Troef schreef:
Pipo

Citaat:
Kelan schreef:
mensen verwachten tegenwoordig een paard dat door de baan gaat met de uitstraling en bewegingen van bv Krack en Jazz, maar dat tegelijkertijd door een ruiter met weinig verstand van zaken te rijden is. Dat gaat helaas nog steeds niet samen. Maar helaas krijgen die hengsten daardoor wel, vaak onterecht, het stempel moeilijke nakomelingen te fokken.


Heheh, eindelijk wijze woorden.


Wij ( handel en fokkers) noemen deze generatie van gebruikers:
"DE CAVIA " generatie.


Cavia??? hmmm,. dat zal wel niet positief bedoeld zijn Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 10:25

Die krack van mijn instructrice heeft anders een superkarakter hoor. Ik dacht dat Krack juist fijne karakters doorfokt. Hij leert snel en hij is ook prettig in de omgang.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 10:51

Ik ken niet zo heel veel krack`s, maar die ik ken hebben geen vervelend karakter..... idd.... er word te snel gezegd dat sommige nakomelingen geen goed karakter hebben.....

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 10:54

ligt natuurlijk ook aan de opvoeding. Bij ons op stal staat een Krack C merrieveulen, en ze is een echte etterbal.
Maar dat komt door de eigenaar: als je met het veulen loopt en ze trapt naar je (en raak) en je geeft haar een tik op de neus, dan wordt hij boos, want het is nog maar een baby...sorry maar zo krijg je van elke hengst een etterbal.
Verder heb ik nog geen echt etters van Krack gezien. Wel heb ik gehoord dat er meer dan gemiddeld een niet compleet veulen van Krack geboren wordt. Vaak met maar 1 oog of zonder ogen. Ik heb het maar gehoord, du weet niet zeker of het helemaal waar is, maar hierbij dus wel voorzichtigheid geboden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 12:50

prakkie schreef:
Wel heb ik gehoord dat er meer dan gemiddeld een niet compleet veulen van Krack geboren wordt. Vaak met maar 1 oog of zonder ogen. Ik heb het maar gehoord, du weet niet zeker of het helemaal waar is, maar hierbij dus wel voorzichtigheid geboden.

dat heb ik dus ook gehoord van mijn instructrice die overwogen heeft om haar merrie te laten insemineren met Krack.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 16:56

Ik heb er nog nooit van gehoord hoor. vreemd.....

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 17:34

d
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 23:21

De Kracks die ik ken zijn ook allemaal heel fijn om mee te werken!

Verder vind ik het mooie complete paarden, ik denk dat ze qua type iets meer in het rechthoeksmodel zouden moeten staan zoals ze dat zo mooi bij het kwpn kunnen zeggen, persoonlijk houd ik wel van de wat beknoptere paarden

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 18:17

Dat van die ogen heb ik ook gehoord.
Er schijnen idd van Krack C meer dan gemiddeld veulens geboren te worden met een oogafwijking ((gedeeltelijk) blind, of maar 1 oog...)

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 20:45

d
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 09:31

Ik heb het nagevraagd:

Een kennis van mij heeft 2 krackveulens gehad: een met 1 oog en een zonder ogen. Wel uit twee verschillende merries. En hij heeft het verhaal vaker gehoord...

Verder weet ik het niet

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 13:09

ik vind het dan wel vreemd dat ze dat dan niet vermelden bij zn nafok gegevens want ik vind wel dat dat onder de fokker bekend moet worden

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 20:16

Ik heb een zoon van Krack C ingereden. Een super fijn paard! (als ik het geld had gehad, was ie nu van mij). Heel aanhankelijk en leergierig.
Ook al was ie helemaal gek door de bak aan het rennen, zodra ik de bak inliep kwam ie heel rustig achter me aan lopen. Heel vriendelijk paardje dus.
Hij had wel gewoon twee goede ogen, alleen had er eentje heel veel wit. Moest ik wel even aan wennen.
Hij is wel heel nieuwsgierig en soms brutaal, maar super betrouwbaar.