Deken problems

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 18:33

Ik hoop dat iemand een tip heeft over dekens. Vanochtend zag ik dat Pablo het koud had in de wei, zijn haren stonden overeind en zijn oortjes voelden helemaal koud. Ik heb hem toen een deken om gedaan. Van HArry's Horse, zomerdeken, waterdicht en katoen gevoerd. Hij was er duidelijk blij mee maar die deken ademt niet. Vanmiddag was hij namelijk helemaal klam geworden en had hij zweetplekken op zijn flanken. Ik vond het juist zo'n goede oplossing omdat hij er ook mee in de miezer kon staan. er staat wel op dat de deken wel admet maar een tijdje geleden stind hij er ook onder te zweten. Zijn canvas deken is ook niet zo dik maar die worden zo zwaar en doorweekt mocht hij een keer in een bui terecht komen. En een katoenen zomerdeken is wel lekker maar ook zo doornat en daar doet hij max. 2 weken mee. Die gaan altijd kapot.
Ik zou hem het liefst nu zonder deken hebben maar hij heeft zo'n dun vachtje en hij had het echt koud en ik wil niet dat hij nog zieker wordt. Hij heeft al Bronchitis en moet dus juist veel naar buiten en hier van stal halen ze niet zijn deken af of doen ze hem om als dat nodig is, dat moet ik gewoon zelf doen maar daar heb ik niet altijd de tijd voor.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-05-18 19:35 ]</font>


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 19:18

Hoi,
misschien een waterdichte zomerdeken??
Groetjes!

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 19:36

Ik heb een (dunne) canvas deken en die heb ik met een spuitbus van een tientje waterdicht gemaakt. Vanmiddag heeft het hier gestortregend en mijn paard was alleen bij de schoft nat, waar het in was geregend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 19:47

Zelf heb ik een aantal dekens van Horsewear, een Iers merk. Ze zijn echt superfijn en niet kapot te krijgen, liggen erg goed (vrijwel geen schuurplekken) maar ze zijn errug duur! Ik denk dat het belangrijkste is dat ze goed ademen, dat voorkomt die klammigheid die jij beschrijft. Volgens mij kan de deken bij dit weer dan best nog redelijk dik zijn als ie het echt koud heeft. Ik trek ook m'n winterjas nog aan als ik naar buiten ga.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 10:06

Ik heb ook zo'n HH deken, knudde dus! Ik heb hem nu erbij als reserve en heb een waterdichte Rambo aangeschaft. Deze is wel ademend. Vorige week met dat mooie weer had mijn moeder mijn paard in de wei gezet met die deken. Dat was al om 8 uur 's ochtends en toen was het nog erg fris. Toen ik om 12.45 uit mijn werk kwam brande het zonnetje al aardig, maar hij was niet eens klam onder z'n deken! Maar wat Zep al zei, ze zijn wel duur ik geloof dat ik voor de mijne meer als fl. 200,00 betaald heb.

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 10:40

Hoi!
Ik heb voor de winter een Rambo deken. Die is niet kapot te krijgen, waterdicht, en hartsrikke dik!!! Maarja, daar betaal je dan zo'n 400,- voor, en is niet zo lekker voor nu. Beetje te dik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 11:31

Ik ga dan misschien toch maar soaren voor zo'n Rambo deken. Want mijn waterdichte zomerdeken van HH doe ik su alleen nog maar om als reserve.
Ik ga binnenkort de canvas deken laten stomen, dan spuit ik die misschein daaran ook wel in met dat spul. Is hij dan nog wel ademend?
Waar verkopen ze die Horsewear dekens? Die heb ik wel eens gezien en lijken me ook erg goed.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-05-19 12:32 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 11:35

Heten die Horsewear dekens niet ook Bucas??

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 12:24

Hoi,

Die Rambo en Rhino dekens zijn van Horseware.
Effe in de Divoza gids opgezocht. Ikzelf heb de Rhino turnout lite, die bevalt mij prima, 's winters met de staldeken eronder, met koud voorjaar alleen die, regen- en winddicht en ademend.
Groetjes van Jet.

_________________
Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jet op 2001-05-19 20:45 ]</font>


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 15:20

Okee, ik ga dus sparen voor een Rhino turnout Lite! Party!! Ben ik van dat ge-emmer af.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 17:54

Nu heb ik miga in de wei haar 'tussendeken' op - een Weatherbeeta van f140,- al drie jaar oud, en still going strong!
Ik heb ook een Weatherbeeta winterdeken, bevalt me ook erg goed. Die was iets van f200.

Maar een Rambo is het ultieme op dekengebied natuurlijk.....als je twee Lite's hebt, hoef je ook geen winterdeken meer, kun je er gewoon twee over elkaar doen.
Hoef je niet zo'n dure dikke te kopen:-)
Ken iemand die het zo doet, schijnt goed te werken.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 20:26

heeft ook iemand ervaring met de de Pagony Turnout Lite? Da's een namaak Rhino en maar 99,95. Zal ook wel minder goed zijn maar heeft iemand die?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 21:14

Hoi,
Mijn buren hadden er 1 op hun paard liggen. EEn hele fijne deken alleen de eerste die ze kregen was niet waterdicht. Paard stond met zeiknatte deken in de regen. Kregen ze een nieuwe van divoza endie was wel heel fijn.
Gegroet!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 22:42

Citaat:
Op 2001-05-19 16:20, schreef Katrien:
Okee, ik ga dus sparen voor een Rhino turnout Lite! Party!! Ben ik van dat ge-emmer af.


ik heb er 1 te koop voor je...hij lag op mijn arabje maar was veels te groot. Hij moet alleen gereapeerd worden bij de staartflap, die is eraf.Verder is nog wel heel. Laat me even weten of je geintereseerd bent...dan worden we het over de prijs wel eens

Grioetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 07:20

Citaat:
Op 2001-05-19 21:26, schreef Katrien:
heeft ook iemand ervaring met de de Pagony Turnout Lite? Da's een namaak Rhino en maar 99,95. Zal ook wel minder goed zijn maar heeft iemand die?


Echt knudde!!!!!!!!!!!!!! Ik heb er 2 gekocht, paarden zijn er drijfnat onder als ze de deken een halve dag hebben opgehad. Kortom ben je nog dekens aan het verwisselen en je hebt nog kans dat je paard er goed ziek van wordt ook!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, GrapeshotBot, OmgiliBot en 31 bezoekers