oudje van 21 weer drachtig!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

oudje van 21 weer drachtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 11:59

weer in 1en gelukt hoor,ato(doruto*eros)is voor de 2e maal drachtig van flemmingh en nu hopen we dus op een merrietje.
geweldig hoor ze ziet er ook nog zo super uit en gedraagt zich of ze 2 is ipv 20!

nu eerst de 27juli met haar hengstje van nu valentino naar de keuring te midden beemster!spannend! Haha!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 12:33

is ze 20 jaar????
en dit is nog maar haar 2de veulen.
zou je dat wel doen met zo'n oude merrie?
ik zou haar lekker van de oude dag laten genieten.
maar anderen misschien niet haha..
groetjes,

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 13:01

Hee, wat goed!
Heb je Flemmingh nu wel verteld dat het een meisjes-veulen moet worden?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 13:28

Super hoor! Als de merrie in zo'n conditie is, kan ze het nog makkelijk aan!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 13:32

Parouscha, als je in het profiel van Paulanda kijkt dan zie je dat deze merrie al wel meer dan twee veulens heeft gehad.

Leuk Paulanda, succes ook met het hengstje op de keuring! Lachen

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 18:03

Ja en wat nou oud? Zolang een merrie nog wil kan het best allemaal hoor. Het paard van een vriendin van me kreeg op 20-jarige leeftijd pas haar eerste veulen en daar is nix mis mee gegaan (en die merrie gedroeg zich ook echt als een 20-jarige...)
Fokken is altijd een risico en ik zie geen problemen zolang het paard in goede conditie verkeerd. Of ie nou 3 of 20 is misgaan kan er altijd wat maar hoeft daarom nog niet, leeftijd maakt nix uit, conditie van het paard wel.(maar das wat ik ervan vindt)

Alvast succes met het nieuwe ongeboren prinsje of prinsesje Knipoog

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 18:56

Inderdaad, als de merrie te oud wordt om drachtig te worden, dan wordt ze vanzelf onvruchtbaar. Dat is bij mensen toch ook zo? Zolang de merrie drachtig kan worden zonder medische kunstjes is er niets aan de hand.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 20:54

jha maar het word voor zo'n merrie wel snel genoeg.
ik bedoel dat ze niet meer zo'n topconditie heeft om een veulen bij te houden of als er iets gebeurt ofzo?
teminste dat was bij ons zo.
daarom fokken wij nooit zo lang door met oudere merrie's .
weinig goeie melk gaf onze merrie altijd.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 21:49

Toppie,
als je nu eens foto's hebt van het veulen van dit jaar zou ik het leuk vinden om die eens te zien.

Ik heb een El Corona (Amor x Doruto) x Pastrocio x Eros merrie gekocht en die is ook drachtig van Flemmingh.

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 22:17

Parouscha het valt wel mee hoor allemaal. En waar zou die merrie dan in vredes naam heen moeten rennen. Volgens mij heeft ze haar paard niet op de prairies van Texas lopen waar gevaarlijke wilde beesten zijn Haha!

Vorig jaar heeft bij ons op stal een ijsco van 25 nog een veulen gehad, niks aan de hand allebei kerngezond.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-02 11:39

dit word iets van haar 10e veulen haar moeder heeft ook tot haar 24e veulens gehad en toen stopte het gewoon,het lichaam geeft het wel aan,misschien zou dees een foto van valentino op bokt kunnen zetten(please Lachen )ben zo a technisch als wat.

ja we hopen nu op een merrie en als het een merrie is stoppen we of een jaar of als ze er nog net zo super uit ziet als nu proberen we een keer een jonge hengst die jonge flemmingh van dit jaar leek ons wel wat,maar daar hebben we nog heel lang om over na te denken.

Ze moet over 2 weken voor de zekerheid nog een keer gescant worden want ze heeft kieztes in haar baarmoede(al heel lang)en omdat ze al vaker drachtig is geweest van een tweeling wil hij zeker weten dat dat nu niet zo is.

ja ben heel benieuwd hoe valentino het doet heb al meerdere mensen gehad die een bod hebben gedaan maar eerst maar eens kijken hoe hij het op de keuring doet Lovers

ik zou voor sjuimpje eigenlijk ook eens een foto van bert moeten hebben die lijkt zo veel op jouw caritas afstamming volgens mij.
bedankt voor de leuke reacties!