NF] Carlos aan het werk Commentaar graag :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

NF] Carlos aan het werk Commentaar graag :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-05 18:11

Hoihoi..met een mooi zonnetje op de achtergrond.. weer even foto's gemaakt..

Ik ben weer begonnen om car wat losser te rijden..ontspannen..hij is erg sterk op de linkerhand en heeft erg de neiging om zijn achterhand naar binnen te gooien. Hij wordt wel steeds losser, maar moet nog erg lang losrijden..Van de zomer heeft hij namelijk niet veel gedaan..als ik ging rijden, was dat lekker in het bos..Hij heeft maanden geen bak gezien Knipoog Hij loopt wel lekker ontspannen naar beneden, maar zodra je gaat draven wil hij onder je vandaan gaan..door de stijvigheid en begint wat meer aan het bit te trekken. Ik rij veel overgangen en zet hem veel op de volte in stap en draf.En het gaat al steeds beter...loopt nog lekker voor een 18-jarige Lachen


Afbeelding
Dit is zijn goede kant

Afbeelding

Afbeelding
Beetje gespannen..houdt het bit wat vast

Afbeelding

Afbeelding
Draven

Afbeelding

Afbeelding
Inzet volte

Afbeelding
Grappig moment Schijnheilig

Afbeelding
Op de plaats rust..

Afbeelding
..maar toch even proberen..

Afbeelding
Veruimen

Afbeelding
zijn moeilijke kant

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De ontspanning valt weg..

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil heel graag commentaar..heb ik nl erg lang niet gehad
Laatst bijgewerkt door carlosje op 17-01-05 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:17

het ziet er inderdaad wat gespannen en stug uit. Misschien kun je beginnen om hem wat lager/langer te rijden ipv zo hoog opgekropt?. Jij lijkt op sommige foto's ook wat te verkrampen.. Teugels was langer, wel contact houden en op die manier dmv veel overgangen en voltes met stelling hem losser krijgen. Veel 8tjes en slangenvolte's en veel van hand wisselen zodat jij niet de kans krijgt om hem vast te pakken en hij idem dito...

verder vind ik het wel een hele leuke pony

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:22

Probeer wat rechter te zitten, sosm hang je nogal achterover. Ook wat ymke zegt is goed; iets langer en lager rijden, dan ziet het er wat ontspannender uit. Maar ik vind het een super leuk paardje!

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-05 18:24

Ja idd de teugels kunnen inderdaad langer..soms heeft hij ook de neiging om te ver achter de loodlijn te gaan lopen..Ik vaak nl niets in mn handen..heel ontspannen

nikiet

Berichten: 503
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Avenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:25

het commentaar van Ymke vind ik heel goed.. maar pas wel op dat hij niet te laag gaat lopen.. veel figuren rijden doet wonderen en teugels iets losser laten.. ze lijken wat kort..
na het rijden hals strekken als hij dat goed doet merk je ook of het heeft geholpen of niet.. ik vind hem leuk lopen!!

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-05 18:25

Dank je wel!..Ja ik hang idd iets achterover Bloos!

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-05 18:39

Het is soms zo moeilijk hem te rijden..hij rent altijd onder me vandaan.Natuurlijk houdt ik hem wel en weet ik dat het een reactie uit pijn is, als ik hem terug rijd dan wordt hij vaak wat korter en verzet zich. Wat uit in soms onregelmatig lopen met zijn achterbenen, en het verkorten van de hals. Zodra ik aabdraaf weet ik al van te voren dat ik hem in moet houden, meer druk op de teugels moet geven. Hij wil altijd zo hard, en niet alleen uit felheid...Ik probeer hem losser te rijden, maar eigenlijk heeft hij dit altijd al gehad..Dat rennen, vluchten..hij heeft een gevoelige rug ook helaas.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:50

He kat, leuke fotos hoor..wie zou die nou gemaakt hebben Tong uitsteken

Maar ik vind het commentaar heel goed.
Heb er verder ook niet zoveel verstand van anders had ik je graag geholpen meid Knipoog

The journey of a thousand miles begins with a single step.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:50

Probeer die renlust eens om te zetten in werklust. Als hij gaat rennen ga jij langzamer lichtrijden en rij je hem terug naar bv stap.. juist niet met je teugels, maar meer op je zit proberen. Door veel overgangen te rijden hou je zijn aandacht bij jou en geef je hem ook niet de kans om harder te gaan want JIJ bepaalt het tempo, niet hij. Wil hij harder, rij jij hem langzamer, wil hij langzamer rij jij hem wat meer door... blijven spelen in dat tempo. Dan gaat hij van voren ook meer ontspannen..

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:20

Jeetje... Wat zit jij gespannen en wat loopt je paard gespannen! Met halthouden vooral leun je erg achterover, dat vind je paard ook niet fijn. En ik ben het met #ymke# eens, porbeer die renlust om te zetten in werklust!!

27-10-2011 * Een droom die in vervulling gaat... Casjino van Knedo <3

30-11-2013 * Onze zoon Joah is geboren! <3

ShEtLaNdUrZ
Berichten: 3056
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: HeerHugoWaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:28

leuke pony, alleen jij mag wel eens recht gaan zitten

[i

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:10

Leuke foto's!

Ymke verwoord eigenlijk precies wat ook in mij opkomt....
Probeer hem (en ja ik weet hoe moeilijk het is met carlos Knipoog) wat meer de ontspanning in te rijden, wat langer en lager in de hals zodat hij ook z'n rug meer kan ontspannen.
En probeer het tempo idd vooral met je zit te regelen Lachen
Zorg anders eerst voor de ontspanning in stap voordat je aan gaat draven, en dan proberen om in het aandraven die ontspanning te behouden.

Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:11

hij heeft een valse knik in de nek. geef m iets meer ruimte door zo te hangen en teugeldruk te houden wil hij juist alleen maar harder. geef m iets meer ruimte. beter te hard voorwaarts en lekker ontspannen dan een goed tempo maar zo'n spanning en korte nek erop.
succes!

DragonFlame
Berichten: 307
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:14

Leuke foto's maar je buigt bij de meesten wel erg ver naar achteren..

Citaat:
The indispensable first step to getting the things you want out of life: decide what you want.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:15

Ziet er een beetje gespannen uit maar voor de rest wel netjes.
Leuk paardje!

how sweet can it be to be loved by you

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-05 22:41

Dank jullie wel allemaal!..Het is zeker waar..mn teugels moeten langer..dat zie ik nu echt heel duidelijk.Ik ga het proberen

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-05 22:43

Afbeelding
Deze foto is van 2 jaar terug..dit is beter..duidelijk meer ontspannen...en wat dieper gereden

SdaphneS

Berichten: 11420
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:07

#Ymke# schreef:
het ziet er inderdaad wat gespannen en stug uit. Misschien kun je beginnen om hem wat lager/langer te rijden ipv zo hoog opgekropt?. Jij lijkt op sommige foto's ook wat te verkrampen.. Teugels was langer, wel contact houden en op die manier dmv veel overgangen en voltes met stelling hem losser krijgen. Veel 8tjes en slangenvolte's en veel van hand wisselen zodat jij niet de kans krijgt om hem vast te pakken en hij idem dito...

verder vind ik het wel een hele leuke pony


Helemaal mee eens
Verder vind ik ook dat je je lichaam naar achteren kantelt , je zit niet netjes rechtop maar je rug is naar achteren gekantelt.

En op die foto van 2 jaar terug loopt hij beter dan nu , vind ik

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:12

Leuke pony, alles is denk ik al gezegd. Maar door dat je gespannen blijt zitten, krijgt ie alleen maar meer druk op zijn rug, waardoor hij sneller zal gaan. als je ontspannen zit, zal hij dus soepeler worden en minder snel gaan (denk ik na het lezen). Plus dat je je eigen rug er geen plezier meedoet, een verkeerde stap en je rug klapt in elkaar(niet zo drastisch, maar je kan er een hoop last van krijgen).

JulienSVU

Berichten: 3535
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:04

idd, je staat je handen niet toe, daarnaast heb je wat 'pianohandjes' met hangende polsen. Volgens mij mag je ook wel iets meer voorwaarts rijden aan de foto's te zien.. Ik vind het verder een leuk beestje om te zien hoor;) maar volgens mij ben je nu ook wel es toe aan een groter paardje;) Succes..!

JUULs Jackets & Dressagehats
Vera Femina SVU L2 + 3, paard voorlopig met zwangerschapsverlof

Tahnee_

Berichten: 846
Geregistreerd: 15-09-04
Woonplaats: den haag! logies ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:08

jij staat bij cees op stal Haha! haha leuke foto's hoor Knipoog

HouVanJouW Goldje Lovers
.....
.....
..... Kleurtjes waar ik van hou

Beauty_yana0

Berichten: 1913
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:26

Astragirl schreef:
Probeer wat rechter te zitten, sosm hang je nogal achterover. Ook wat ymke zegt is goed; iets langer en lager rijden, dan ziet het er wat ontspannender uit. Maar ik vind het een super leuk paardje!

Zelfde;)

Zal die mooie tijd samen nooit vergeten
*Vertrouwen komt ter voet, en gaat ter paard.
Feels like I'm standing in a timeless dream.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:22

hallo kat,
fijn dat je weer bezig bent met je pony maar er zit zeker nog werk aan.
probeer om hem wat dieper/ronder te rijden,zit zelf ontspannen(concentreer je niet te veel op rechtop zitten).

vraag tijdens rijden vaak hals strekken ,zo weet je of je goed bezig bent(als hij het bit volgt) en beloon je hem ook ondertussen.

probeer te ontdekken in welke gang carlos sneller losser wordt,soms is dat de galop,ook dan proberen hem lager en dus meer over de rug te rijden.veel stappauzes met vrije teugel wil ook helpen.vraag niet te veel stelling in het begin dan wordt het moeilijker voor hem om te ontspannen.

de foto van eerder is een veel beter plaatje en je weet dus waarv je naar moet werken,dat is een groot voordeel,jullie hebben het al eens ervaren....succes

longeer je hem ook?

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

egge

Berichten: 11
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: avenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:34

ik vind die fotos van 2 jaar geleden er beter uit zien maar zonde dat je hem niet helemaal geschoren hebt

Dionnee

Berichten: 1839
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: heerjansdam/zwijndrecht

Re: NF] Carlos aan het werk Commentaar graag :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:50

Leuk paard hoor!Maar het ziet er nogal gespannen uit en het lijkt dan ook of je als je gaat lichtrijden een beetje aan de teugels hangt mar zsie ter best entjes uit hoor!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 61 bezoekers