[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:19

Sempre schreef:
Hebben jullie bijrijders voor jullie dravers?


Ja, een bijrijdzusje. Niet omdat ik het nodig vind, maar gewoon zodat zij ook lekker kan rijden.

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.


RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:35

Ik ben zelf altijd bijrijder geweest, dus zou graag iemand 'erbij nemen'. Helaas is mijn monster niet zo goed te rijden (lees: niet te rijden) en nogal moeilijk om mee te werken. Dan kost het mij meer moeite om de bijrijder 'op te leiden', dan de tijd die ik ermee win. Dus, nee geen bijrijder. Wel een stalgenoot/vriendin die graag eens bij springt en zo doen we af en toe elkaars paarden.

Pff.. ik dacht woensdag even rustig een rondje te kunnen stappen. Nou, rustig was het niet echt. Mevrouw schrok, draaide zich om en daar vloog ik. Flink hard met mijn hoofd op de grond geslagen (thank god voor een cap) en nu na 2 dagen toch wel wat spierpijn aan over gehouden. Denk dat ik toch liever op het paard blijf zitten..

"Een draver, is gaver" :D

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:03

Geen bijrijders hier, als ik een periode minder tijd heb (zoals de laatste maanden toen mijn proefschrift af moest en de promotie eraan zat te komen) is dat geen probleem, want ze staan 24/7 buiten en amuseren zich ook prima zonder mij. :D Ik zou nooit zomaar een vreemd iemand bij mijn paarden vragen, dan zou ik al echt moeten weten dat het enorm klikt en dat we over alles hetzelfde denken.
Het lijkt me enorm lastig als je financieel afhankelijk bent van een bijrijder, in zo'n situatie zou ik er denk ik eerder voor kiezen geen eigen paard te hebben.

Ik had wel een goede vriendin die elke vrijdag op Rex kwam rijden, dan gingen we samen een buitenrit maken. Helaas is ze nu verhuisd naar 600 km verderop. Mijn moeder rijdt wel veel op Rex nu, maar dat noem ik geen bijrijdster (ze is zelfs half eigenaresse van Rex :+ ).
En er komen regelmatig diverse kennissen/vrienden/familieleden langs met hun kids, om wat met de paarden aan te klooien.

Delaja schreef:
Ik vind het zelf niet erg om 7 dagen in de week te gaan maar 6 of 7 keer per week rijden vind ik teveel terwijl dat momenteel wel Vanou's schema is dus ja, een bijrijdster is dan de ideale oplossing.

Ik wil zelf juist dat mijn paarden niet meer dan 4 keer per week gereden worden. Het is zo belangrijk om voldoende rust in te bouwen, vooral om (pees)blessures en overtraining te voorkomen maar ook om het voor het paard fris en leuk te houden.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:16

Die van mij wordt ook niet vaker dan 4x per week gereden inderdaad, meestal 3x, op zondag, woensdag en vrijdag. :) Merk ook dat ie met name woensdag ook weer echt zin heeft om op pad te gaan.

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:22

Ik rij meestal ook 3-5 keer per week. Ik wil niet dat ze elke dag van de week wat doet, rust is ook belangrijk. Daarbij vermaakt ze zich ook prima als ik er niet ben :+

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:14

Flew schreef:
Die van mij wordt ook niet vaker dan 4x per week gereden inderdaad, meestal 3x, op zondag, woensdag en vrijdag. :)

Hey grappig, ik ook op woensdag, vrijdag en zondag! :+

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:32

ik heb ook geen bijrijder aangezien ik op wedstrij dmet hem ga lekker na mijn eigen hand lopen ze.
rijden doe ik de ene keer rijd ik 3 keer en de week erna 4 keer ligt er een beetje aan.

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:33

zondag weer wedstrijd met mijn dravertje.heb er zin in.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:37

Nina_rex schreef:
Flew schreef:
Die van mij wordt ook niet vaker dan 4x per week gereden inderdaad, meestal 3x, op zondag, woensdag en vrijdag. :)

Hey grappig, ik ook op woensdag, vrijdag en zondag! :+


:D Ik rij op de woensdag meestal niet zelf, dat is de dag van mijn zusje. :) Af en toe pak ik hem dan dinsdag nog voor een stapritje ofzo, maar meestal niet.

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

mltex

Berichten: 2314
Geregistreerd: 09-07-06

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:40

Ik rij zoveel als ik wil, geen vaste vrije dagen. Soms veel vrij soms minder. Zal geen 7 dagen in de week 3 uur in zadel zitten.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:52

sammy1 schreef:
zondag weer wedstrijd met mijn dravertje.heb er zin in.
Alvast heel veel succes, .. en plezier! :)
Ik mag volgende week het 'kunstje' doen (1e keer L2) :D

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:56

hey wat gaaf l2 heel veel succes.
maar dat gaat wel goed komen.

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 09:04

Normaal rijden we ook 4-5 keer per week maar we vertrekken volgende week zondag op kamp en daar gaan we elke dag rijden, vandaar dat ik dat heb opgebouwd naar 5-6 keer momenteel :Y)
Voor zover ik weet kan het trouwens helemaal geen kwaad om (bijna) elke dag te rijden zolang je maar goed op bouwt :o

Sowieso probeer ik het voor Vanou leuk te houden door veel buiten te rijden en af te wisselen, zo hebben we gister bijvoorbeeld een soort wedstrijdje gehouden in de wei :+

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:18

Afwisseling is altijd goed. :) Ik rij ook geen 5x per week, meestal 4x. 1x les, 1x buiten, 2x trainen. En 3dagen longeren. In het longeren doe ik ook wel afwisseling, ene dag serieus aan het werk, met touwtjes enzo, en soms ook los, en dan leg ik een paar balkjes in de cirkel.

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:42

Vandaag eindelijk weer eens met Violet op pad :) Heb sinds vorige week halverwege de week niet meer kunnen rijden. Vandaag maar eens een lekker buitenritje maken.

Bij mij verschilt het erg hoevaak ik in een week rijd. En als ik een paar dagen niet ga: ze staat lekker in een kudde & vermaakt zich wel :)


WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:46

Ik probeer ook veel te wisselen :j Blijft paard ook blij :) Ik heb 1x in de week les, voor de rest probeer ik 1x per week te springen (ook voor mezelf :+) en gaan we regelmatig met de wagen naar buiten of gewoon op buitenrit.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:56

Ik doe om de dag iets met hem en dan nooit twee keer hetzelfde achtereen. Dressuur in de bak, longeren met dubbele longe (al dan niet met balkjes), losgooien, "longeren" aan het halster, tussen de lange lijnen (zowel in de bak of buiten), wandelen of een buitenrit. Voordeel is dat die van mij altijd blij is, als hij maar aandacht krijgt en af en toe een snoepje :Y) :+

www.connemara.nl

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:29

Ik wil wel meer gaan afwisselen iig. Gister een buitenrit gemaakt en vlak voor het einde ging het weer mis: ik werd weer (onbewust) gespannen en dit sloeg op haar over. Ik merk niet dat ik gespannen ben, maar ben het onbewust wel, en daar reageert Violet weer op (vaak gaat ze dan harder, niet luisteren naar mijn hulpen, maar totaal niet gemeen). Doordat ze dat doet word ik nog meer gespannen, helemaal in het verkeer. Dit moet ik echt proberen af te leren. Een paar keer diep in en uitademen helpt in de meeste gevallen niet. Iemand hier tips voor?

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:31

Een liedje zingen en je daarop concentreren. :j

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:06

Flew schreef:
Een liedje zingen en je daarop concentreren. :j


Dat helpt wel redelijk, dat doe ik soms ook. Dan ben ik toch iets minder gespannen.

Maar het is ook zo. Ik vertrok gister en was echt consequent (lette goed op het tempo, goed met mijn benen begrenzen: ze wil nog wel eens zwabberen). Na een tijdje was dit ineens helemaal weg, heel apart is dat.

Ik zal het morgen proberen :) Dankjewel voor de tip!

En Violet doet in principe helemaal niks. Dood braaf paard. Alleen het tempo is nog een probleem af en toe. Laatst toen ik net vertrok, draafde ik aan een lang teugeltje bijvoorbeeld.

Ik ga sowieso goed oefenen.

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:25

Idd, wat Mayra zegt. :j

Ik en Val gaan samen naar het Horse Event. 8-)

lovelanga

Berichten: 1970
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Twente/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:37

Volgende week lekker met mn paardje op vakantie!! heb er zin in :D

Mooie foto`s van uw paard of hond? http://hcophotography.weebly.com/
Af en toe heb ik tijd voor een tekening in opdracht. Interesse?pb`en mag altijd!

cyclo86
Berichten: 683
Geregistreerd: 01-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:58

ooooooooooo jaloers hopelijk heb je wel beetje mooi weer want atm is het niet denderend....

lovelanga

Berichten: 1970
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Twente/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:42

jaaa dat hoop ik ook, want Libby wordt strontchagrijnig van regen, echt een mooiweerpaard dus dat wordt duimen voor goed weer :j

Mooie foto`s van uw paard of hond? http://hcophotography.weebly.com/
Af en toe heb ik tijd voor een tekening in opdracht. Interesse?pb`en mag altijd!

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 13:03

Laura_x_ schreef:
Ik wil wel meer gaan afwisselen iig. Gister een buitenrit gemaakt en vlak voor het einde ging het weer mis: ik werd weer (onbewust) gespannen en dit sloeg op haar over. Ik merk niet dat ik gespannen ben, maar ben het onbewust wel, en daar reageert Violet weer op (vaak gaat ze dan harder, niet luisteren naar mijn hulpen, maar totaal niet gemeen). Doordat ze dat doet word ik nog meer gespannen, helemaal in het verkeer. Dit moet ik echt proberen af te leren. Een paar keer diep in en uitademen helpt in de meeste gevallen niet. Iemand hier tips voor?

dat is minder dat je zo gespannen word mischien een mp3 speler en maar 1 dopje in doen dat werkt bij mij heel goed.

lekker op vakantie heeerlijk en dan ook nog met je paard dat lijkt me gaaf.
pff wedstrijd ging niet goed maar ben het zelf schuld hij voelde lui aan had de dag ervoor een zware les gehad doe ik dus nooit meer.
dus ik denk dan pak je de zweep even erbij dat hij wakker word nou wakker werd hij meteen,die zweep hoef ik niks mee te doen alleen vast te houden,
hij is dan zo heftig dat er geen rem meer opzit hihi,
net twee minuten voor dat ik de ring inging dus kun je voorstelen wat het resultaat was,
ik was binnen 3 minuten weer uit de ring 170 en 171 in volgende ring grr,maarja eigen schuld,
dus nu geen les meer voor een wedstrijd en geen zweep meer hihi.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers