regen water

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:00

hoi
als Kawa buiten komt en er staat een plas water gaat hij daar meteen uit drinken.Hij heeft uiteraard een zuivere drinkbak op stal dus daar ligt het niet aan. maar waarom zou hij dit doen en doen jullie paarden dat ook?


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:08

Misschien zit er wel een lekkerder, ander smaakje aan. Die van mij doen het niet, omdat er gewoon geen plassen in de wei zijn. Ze kunnen het dus ook niet.
Volgens mij is het niet schadelijk hoor, alleen als het echt modder is en ze krijgen zand binnen, dan is het niet zo goed denk ik...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:13

Sjors is juist een enorme kieskeur mbt water.
Hij drinkt GEEN sloot water uit een emmer, wel vers water uit een emmer en wel slootwater uit de sloot.
Rara, leuk als je op wedstrijd bent, iedereen haalt water uit de sloot en jij moet weer naar binnen: "mag ik water voor mijn paard"
Lachen

:evaw:

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:22

Muzefee wil geen water als ze op wedstrijd is. Dan kom ik met mijn emmertje aan, eerst water halen... Ik houd hem voor haar. Geen interesse. Ik zet hem op de grond. Geen interesse. Ik zet hem in de trailer voor haar neer. Nog steeds geen interesse.

Maar zodra ze thuis is, duikt ze met haar neus haar drinkbakje in en slurpt dan heel wat af. Toch vreemd.
Tijdens buitenritten steekt ze ook regelmatig haar neus in een plas en drinkt ze daar wat van...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:26

misschien zit ze zelf ook in de stress ofzo?
Sjors wel, hij heeft het al een paar keer gepresteerd om bij halthouden en groeten ff uitgebreid te gaan zeiken...
Iedereen lachen, ik ook natuurlijk. Het heeft me (nog) geen punten gekost.

:evaw:

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 17:38

Isolda krijgt heel vaak regenwater. We hebben een regenton en daar krijgt ze water uit. En in de wei hebben we een weidepomp, dus kraanwater krijgt ze erg weinig. Alleen de geit krijgt leidingwater, want die wil niets anders. Die laat zich rustig uitdrogen tot ze wel kraanwater krijgt!!

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 21:57

Hi, hi, net als onze honden. Die vinden regenwater ook lekkerder als leidingwater.
Kwestie van smaak denk ik. Onze paarden staan in zandpaddocks, daar blijft geen regenwater in staan.
Petra

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 16:17

Als je paard geen water wilt drinken op een wedstrijd, kan je gewoon altijd water van thuis meenemen.

Je kan zelfs altijd an het water van thuis een smaakje toevoegen (bv: een druppeltje fruitazijs of zo iets) en als je dat dan op wedstrijd ook doet, merkt ie het verschil amper.

Ik heb het zelf wel nog niet geprobeerd, want mijn paard is niet zo een kieskeurige drinker.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 16:21

Als je dan toch water van thuis meeneemt, doe dan het water in een grote plastic zak in de emmer. Plastic zak dichtknopen en je hele auto is tenminste niet een zwembad geworden!!!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 16:24

Mmm... dat is nog 'ns een idee, want bij ons is dat altijd het geval... Maar dat is wanneer wij water naar de wei brengen. En dat is toch wel altijd 50 liter of zo. Wij hebben wel Jerrycans, maar die sluiten nog niet perfect af... Boos!

Dick
Berichten: 89
Geregistreerd: 26-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 21:11

Leonardo wil alleen uit zijn eigen drinkbak drinken. Als we een lange rit maken, hebben we altijd een grote jerrycan met vers water en hun eigen emmer bij ons in de veewagen, maar dat wil hij niet. Hij drinkt dan de hele dag niet, en haalt dat weer in als 'ie lekker moe in z'n eigen stalletje staat.
Plassen doet 'ie trouwens ook niet ergens anders; da's ook alleen lekker in je eigen stro denk ik....

Dick

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 12:11

haha dat van dat plassen ken ik.
soms voel ik op cocours of les gewoon dat het in de weg zit maar hij zal wachten tot ie thuis is. niet erg makkelijk maar ja

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 13:44

Sjors niet dus, zoals je hebt kunnen lezen. Die maakt gebruik van de situatie. Lachen

:evaw:

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 14:07

Menno vind regen water uit tonnen ook altijd heel lekker. Zo uit plassen drinkt hij niet maar als het ergsn in is gevallen is dat toch wel heel interessant. Naast het drinken begint hij dan ook nog eens als een gek met zijn neus er door heen te 'spelen'

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 14:18

hihi...Kareltje (das de pony waar ik weleens mee ga mennen) die drinkt op de wasplaats uit de waterslang!! Das echt een leuk gezicht zo slurp slurp uit die slang *LOL* *LOL* Voorderest doen geen van de paarden die ik ken dat.

Picasso een manegepaard drinkt uit iedere waterplas die hij buiten tegenkomt...hij is er niet slechter van geworden dus kan denk ik geen kwaad.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 14:19

Ik wou ook eens kijken of Menno uit de slang wou drinken. De eerste paar keren draaide hij zijn hoofd weg maar toen hij eenmaal doorhad wat het wat pakte hij de slang in zijn mond en liet niet meer los Vork

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

meatime
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-01-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 19:58

hoi ik geef mijn pony ook altijd regenwater,het is helemaal niet slecht voor een pony. Het is wel makkelijk als je lang gaat rijden dat die uit de plassen drink.
Het is dus helemaal niet ongezond!!!!


WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 09:07

regen water of sloot water is beter voor paarden dan gezuifert water. sloot water vinden paarden ook lekerder omdat het een beetje zoet van smaak is. en daarom drinken ze het liever. het is dus niet erg als hij/zij regen water/sloot water drinkt de meesten geven hun paarden ook sloot of regen water!

Malakeh Arabians * Breeder of the Beautifull Arabian Horse.*

Neem een kijkje op onze nieuwe website!! http://www.malakeharabians.webs.com

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 16:36

die van mij drinkt ook uit plassen liever dan uit de waterbak in de wei (leidingwater!)
als er geen plas is doet ie dat wel.
Uit een emmer drinken doet ie alleen na een lange dag wedstrijd of als ie meerdere dagen op pad is Paard 2000 en Paard&Koets.
Plassen doet ie wel overal zolang ik er maar niet op zit dan doet ie het niet soms ben ik er net 2 sec. af en dan plast ie gweoon op de poetsplaats zo nodig moest ie .
en op de trailer moet ie ook altijd plassen stom paardje

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 09:02

De paarden bij ons krijgen in de winter water uit de waterput en 's zomers water uit de kraan. Geloof dat ze leidingwater minder lekker vinden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kusjemariska, RoRo44 en 24 bezoekers