wat zijn goede stal/rijschoenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

wat zijn goede stal/rijschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 12:18

Hoi,
Ik wil binnenkort nieuwe schoenen voor op stal en om te rijden kopen. Ik zit zelf te denken aan jodhpurs, maar andere schoenen kan natuurlijk ook. Heeft iemand Ariat jodhpurs? Wat zijn jullie ervaringen met deze en met andere rijschoenen?
groetjes Marije

"De meest interessante mensen zijn diegenen die op hun 25e nog niet weten wat ze met hun leven willen doen." (gelezen op een toilet in Arthurs' Pass, Nieuw Zeeland 2003)


Blub
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 13:01

Ik heb moutain horse jodphurs.. die zijn erg fijn! Ze zijn wel een beetje breed dus soms heb ik wat moeite om m'n sporen om te krijgen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 13:04

Ik heb de schoenen van Mauntain Horse. Best wel stevige schoenen, het zijn dus ook rijschoenen en ik doe er alles mee. Ze gaan echt lang mee. Waren alleen wel duur: F. 220,=

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 13:09

Ik heb ook de mountain horse schoenen en ben er erg tevreden over, inderdaad wel prijzig.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 13:31

Idem ikke!

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 13:47

Ik ook Haha!
Lekker eenzijdig topic word dit Schijnheilig Clown

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 15:57

Ik weet niet precies hoe mijn jodphurs heten, maar ze zijn leer en hebben aan de buitenkant veters en aan de binnenkant elastiek en ze zijn echt ideaal met rijden en lopen! Er zit aan de bovenkant en hoefijzertje met een I erin en daarboven een gek tekentje Verward

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 16:03

je hebt het over stal schoenen. Zelf heb ik in de zomer m'n nike air max en in de winter bergschoenen of mijn laarsen met lekkere warme voering. en om te rijden ook wel een m'n nikes of oude paladiums zit ook perfect.

Wodan en ik onderweg in de M2

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 16:21

Citaat:
en om te rijden ook wel een m'n nikes of oude paladiums zit ook perfect


Voorlopig moet ik het ook met mijn paladiums doen om mee te rijden. Maar ik vind dat zelf best gevaarlijk omdat er een redelijk grof profiel op de zolen zit. Daarom wil ik graag jodhpurs (of zoiets).

"De meest interessante mensen zijn diegenen die op hun 25e nog niet weten wat ze met hun leven willen doen." (gelezen op een toilet in Arthurs' Pass, Nieuw Zeeland 2003)

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 16:38

Ik had een goedkoop soort bergschoen van de Bristol, doe ik dus ook niet meer, na 3 maanden zijn ze helemaal af, het water (En ook bagger Vingers aflikken ) stroomt naar binnen (scheuren in zool) Ik heb er dan ook wel dag en nacht op gelopen, maar dit vind ik wel behoorlijk snel..
Ben nu dus ook op zoek naar goeie stal en rijschoenen..

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 16:50

Ik heb Mountain Horse Stable groom gehad. Deze schoenen waren echt heel fijn en ook niet duur. Ik heb er 1.5 jaar mee gedaan, toen kwamen er scheurtjes in Scheve mond . Nu heb ik Premiere, maar die vind ik niet zo, ze rijden op zich wel fijn. Maar ze lopen gewoon niet lekker

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 16:59

Meindol's , te kopen bij een buitensportwinkel, Het zijn bergschoenen, alleen heel stevig, goede pasvorm, waterdicht, dikke zool, en hele goede stevigheid bij je enkels. Ze zijn wel duur ( 190 euro) maar dan heb je ook wat en ze zijn niet kapot te krijgen!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 17:30

Voor op stal zweer ik bij Timberlands, niet stuk te krijgen en altijd droge en warme voeten. Maar om echt mee te rijden zijn die denk ik net wat te breed. Ik rij er wel eens mee, maar dat is dan gewoon een stapritje, als ik echt ga rijden trek ik laarzen aan.

Nulla tenaci invia est via

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 17:31

ik zweer bij mountain horse. heb momenteel een ander paar maar trok laatst mn MH's aan en oooooooow wat zitten die krengen heerlijk jammer dat mijne zo lek als een zeef zijn.
ik vind leren schoenen zelf t fijnst. die vormen zich mooi naar je eigen voet en zijn zomers niet snikheet (wat plastik wel is), 's winters lekker warm en met goed onderhoud zijn ze ook waterdicht. beetje wat duurder en goed dan goedkoop en zo weg kunnen gooien.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 21:04

Ook ik heb stal/rijschoenen van Mountain Horse. Met zo'n stalen plaatje onder de zool...Toevallig net nieuwe gekocht het afgelopen weekend. Wel duur inderdaad, ik heb er EUR 117,00 voor betaald, maar met mijn vorige paar heb ik 3 jaar gedaan...dag en nacht zo'n beetje, dus dan valt het wel weer erg mee. Die oude zijn nu pas niet waterdicht meer en ook het leer wordt wat dun. Ik gebruik ze nog wel als reserve-paar, totdat die nieuwe lekker zitten (zijn nog wat stug).

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 21:14

ik heb van black stone ze waren best duur (weet nie meer hoe duur)maar lopen en rijden wel fijn

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 22:00

Ik heb ook Mountain Horse schoenen en die beginnen nu ook wel af te takelen, maar ze zijn wel super!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 22:06

miesie schreef:
Ik weet niet precies hoe mijn jodphurs heten, maar ze zijn leer en hebben aan de buitenkant veters en aan de binnenkant elastiek en ze zijn echt ideaal met rijden en lopen! Er zit aan de bovenkant en hoefijzertje met een I erin en daarboven een gek tekentje Verward


Merk: Imperial riding

Ik loop en rijd altijd met schoenen die ik eigenlijk voor school had maar nu dus voor de manege, waren niet duur en ik loop en rij er prima mee, alleen er zit geen hak aan maarja. Ik gok t erop dat ik niet met me voet door de beugel schiet.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 22:17

Gewone nike's Lachen En als het echt drassig is doe ik mijn westernboots aan, zitten ook heerlijk, en daar rijd ik ook mee Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 15:27

ik heb gwoon stalschoenen van 'aigle' ze zijn eiglijk voor in de winter maar je kan ze in de zomer ook gwoon aan ze zijn niet overdreven warm ofzo. maar ze zitten heerlijk!!

faithfull

Berichten: 324
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 16:08

ik heb easy horse schoenen, ideaal, waterdicht, zitten lekker, rijden goed en zijn niet eens zo duur.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 19:10

ik heb op t moment een paar bristol schoenen, rijden en lopen goed, ik heb ze aso vaak aan, en doe er al iets van 2 jaar mee. Alleen nu begint de binnenkant te slijten, tijd voor iets nieuws dus. Dit is dus voor mij een heeeel nuttig topic! Lachen

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 19:25

ik draag gewoon mijn Fila's Haha! (die wel al serieus versleten zijn, maar ik weiger ze weg te doen Schijnheilig ) ofwel mijn Doc. Martens, die kunnen overal tegen en daar kun je ook heel makkelijk mee rijden;
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Sintara en 44 bezoekers