[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YelaBrenda11
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-12-09

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:09

hoihoi,

wat een leuke paarden zie ik hier voorbijkomen zeg! Dan zal ik mij ook maar eens melden ! :)

Ik heb zelf een draver van inmiddels 5 jaar jong(gekocht toen ze 3 was). Het is een ontzettend leuk,lief knuffelig maar héét paard dat enorm energiek is . Ze is 1.66 hoog,bruin en heet Yela.Ik doe met haar vooral actief aan vrijheidsdressuur,bitloos rijden,loswerken en Natural Horsemanship.

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden hé :D

knuffel!
Afbeelding

vrijheidsdressuur.
Afbeelding

springen met Neckrope.
Afbeelding

Compliment.

https://gqfjrg.blu.livefilestore.com/y1 ... JPG?psid=1

frgheaven

Berichten: 458
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:31

WendyBZ schreef:
Bij die van mij ligt het eraan hoe de wind staat :') Beetje afhankelijk van hoe ze is. Ze kan heel nuchter zijn, maar ook enorm fladderig en schrikkerig. Maar zo zijn ze lang niet allemaal. Ik heb meerdere beleerd waar je een kanon naast af kon steken en ze nog niet onder de indruk zouden zijn :+


Behoorde Zvenska ook tot de laatste categorie? :P

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:34

Nou, laat ik het zo zeggen, ik ga niet met elke tweejarige als handpaard op pad :D Die vond gewoon alles leuk :+

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:52

WendyBZ schreef:
Je hebt drie lessen gehad? Dan zou ik me niet zo zorgen maken :+ :D Maar wel wat geduld hebben, want het kost wel wat werk. Verwacht niet dat je binnen twee weken in een verzamelde galop rondrijdt.



Wonderen bestaan echt, want ik rij nu vier jaar op Johnny en wij hebben diverse keren (in onze fanatieke periodes) geprobeerdt met hem te galloperen, maar dit lukte niet.

En twee maanden geleden sprong hij met buitenrijden spontaan in galop.
En als ik goed mij best doe :o (meestal span ik mij niet teveel in met rijden, wij hobbelen vrolijk de polder in de rondte, kan ik met hem gewoon een handgalopje doen. Terug nemen is op dit moment wat moeilijk, omdat hij vanuit de galop weer in een harde uitgestrekte draf valt. En dan meteen weer vol speed maakt.

1Boefje

Berichten: 3968
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:00

Met draver fototjes kan ik niet achterblijven hóór <3
Meet Cisco.
Ik heb hem 4 jaar en wil hem al 4 jaar verkopen, hij is nerveus, irritant, wil alleen maar rennen............maar hij is TE verslavend _/-\o_ LOL

Nee het enige wat echt echt heeeeel vervelend is. Hij draait door met tikkend stroomdraad. Ik weet echt niet hoe ik daar mee om moet gaan. Voor de rest is hij echt goud waard!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

charmedxlove

Berichten: 335
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: anna paulowna - noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:15

Dabo schreef:
Ik wil niet vervelend en belerend overkomen hoor charmedxlove, maar jouw teksten zijn best lastig te lezen.. Ben je dyslectisch of is jouw Nederlands gewoon zo beroerd? :o

dubbele longe doe ik ook wel eens. Is inderdaad een leuke manier om je paard te trainen. :j


Dat laatste mijn nederlands is heeel beroert en ben niet dyslecties stonds altijd onvoldoende voor nl geen rare vraag hoor vragen meer wel meer

charmedxlove

Berichten: 335
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: anna paulowna - noord-holland

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:19

mensen ik heb vandaag een doorbraak gehad ! Ook al waren het 3 passen maar wel drie passen verzamelde galop kon niet geloven wat k voelde :o en daarna viel hij weer terug in zijn race drafje maar hy sprong verzameld aan xD zoooooo blij

YoshaMonica

Berichten: 297
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:47

Wat een leuke paarden zie ik hier voorbij gaan! :D Dan zal ik mijn dravertje ook maar even voorstellen.
Yosha Hallinck 02-05-05

Dravertje, galop zit er goed in, verkeersvrij, beste paard van stal (aa)
kortom: Mijn toppaard. _/-\o_
Afbeelding

espritje

Berichten: 271
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:47

Hier een foto van spriet aan de dubbele longe met bandage om de achterhand er beter onder te zetten.
Afbeelding
Tijdens het instappen, stappen tussendoor en het uitstappen, loop ik erachter en kunnen we ook langzaam wat andere dingen gaan meepakken zoals schoudervoor en dergelijke, dit doen we kort en langzaam omdat deze manier van longeren voor ons beide nieuw is.

Alleen doen we op dit moment niets omdat ik woensdag volledig door mij rug ben gegaan.
Ben gisterochtend bij de chiropractor geweest, er is wat verschoven in mijn onderrug. Ze heeft me behandeld, wat een hel zeg :o en moet volgende week weer komen.
Heb vanmorgen gewoon anderhalf uur over 2 stallen uitmesten gedaan :( .
Baal ontzettend, heb 3 juli een proefjes middag bij mijn instructrice ( voorbereiden voor het officiele starten) en heb nog niet kunnen oefenen!

Ulrika

Berichten: 447
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:55

wat een leuke dravers allemaal!
en die karakters zo herkenbaar! _/-\o_
nou kan ik ook niet achter blijven
ik stel u voor Ulrika's First:
eigenwijs,grappig en onwijs heet!

Afbeelding

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:04

Wat gaat dit topic ineens hard! :) Leukerds zie ik weer voorbijkomen!
Met name van YoshaMonica, maar ik val wel op bruintjes met aparte blesjes he ;) haha

YelaBrenda, jij gaat ook leuk met je paard om! echt afwisseling he, leuk!! :)

Ik heb vandaag proefjes L2 geoefend... oeiioeiii die moeten we nog wel ff door oefenen hoor hahaha. :D

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:52

Espritje, wat heeft jouw paard een fijne hals zeg :) Lekker aan het werk zo aan de dubbele longe, misschien moet ik de mijne ook maar nodig weer eens zo aan het werk zetten...
Laatste foto is ook een erg knappe heer/dame? Leuk die korte coupe, ziet er netjes uit. Ik heb van de week de chaos aan manen van Melis zo geprobeerd op orde te brengen en naast doodeng om ze zo kort te knippen is het ook lichtelijk mislukt :P Voordeel, het groeit wel weer aan :D

Lopen jullie dravers ook het liefste voorop? Wij gingen laatst wandelen met z'n 2en en melis loopt het liefst vooraan (in een flink tempo), bij voorkeur ook nog een stukje voor mij en dan lekker stoer. Schrikt ze ergens van dan staan we ff stil, maar rennen zal ze nooit. Hoewel leuk zo'n ondernemend paard, wel lastig, want mocht ik haar ooit kwijt raken, dan rent ze niet terug naar huis, maar de wijde wereld in, want dat is veel leuker :P

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:54

Zanzi wordt boos als andere paarden hem in willen halen. Oortjes plat en een enorm nijdig gezicht. Achteraan lopen vindt ie niet erg, maar inhalen is uit den boze bij hem. :))

espritje

Berichten: 271
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:05

RianneH: dank je wel! Moet ook zeggen dat ik erg blij ben met dit plaatje, dit was pas de derde keer aan de dubbele longe, dus mag niet klagen!
Ik heb de manen van tim( pony van mijn dochter) ook onderhanden genomen, eerste wou ze ze lang laten groeien, maar nu wou ze tijdens de wedstrijd over 2 weken knotjes, bij hem is wel te zien dat ik het al jaren niet meer had gedaan! :o
nou ja met knotjes in zie je er niets meer van :D

cyclo86
Berichten: 683
Geregistreerd: 01-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:38

1Boefje schreef:
Nee het enige wat echt echt heeeeel vervelend is. Hij draait door met tikkend stroomdraad. Ik weet echt niet hoe ik daar mee om moet gaan. Voor de rest is hij echt goud waard!


Enige optie is wennen. gewoon stroomdraadje op e grond 10 m ervan hem eten geven, is hij te nerveus 15m, vervolgens als hij zich op zijn gemak voelt (desnoods duurt het 3 dagen). de volgende dag een m dichterbij
totdat je ernaast staat hij ontspannen staat e eten. Heel belangrijk is niet dichterbij te gaan als hij niet ontspanen is belangrijk is dus niks te vragen wat hij niet gaat doen of wat hem angst op wekt doe je dat dan zal je stukje terugvallen warschijnlijk. . snap wel dat je wss langs schrikdraad moet om binnen en buiten te gaan. probeer dan schrikdraad niet op de grond te laten komen.

Mijne is er ook beetje bang van vooral in het donker ik heb haar geleerd als ik het hek stukje open doe dat ze langs mij erdor loopt en dan omdraaid dat ik bij het kan kan blijven staan (zodat de andere paarden er niet ontsnappen. zodra ze dit in draf deed vornamelijk in het donker eerste paar keren. heb ik gewoon net zo lang geoefend voordat ze wer stapte, maar mijne was niet in paniek ofzo dat is grot verschil wat je zelf moet inschatten. Is je paard in paniek moet je bovenstaande methode toepassen en proberen zeker geen situaties te creeren waardoro ze erbang van kan worden in tussentijd hoe moeilijk dat ook is.

hmm is wel betje oftopic zo mjah

@dabo: ja ze vind het zeker super tof. en galoperne op kleine volte gaat zeker ooit ook lukken ;)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:46

espritje, ben ook recent begonnen met de dubbele longe en eindelijk kan ze buigen ;-) . Ik werk ook soms met een bandage om de achterhand óf lange lijnen, maar eigenlijk is het nog veel makkelijker zoals jij het doet, super'tip', dankje!

Eergisteren ook doorbraak hier wbt galop. Dat kon ze de afgelopen 2.5 jaar niet, nu moet ik wel eerlijk zeggen dat we in die 2.5 jaar nog maar 26 keer gereden hebben en ik haar vanaf nul (met "achterstand" eigenlijk) heb ingereden. Door mijn eigen angst (ze steigert nogal veel door slecht ingereden te zijn) blokkeerde ik het aanspringen. Nu ging het eindelijk wel (vriendje had haar aan de longe genomen).
Zo ruim als de draf is, zo "verzameld" is de galop, zowat een hobbelpaard (in de weide kan ze het erg mooi). Er zaten ook behoorlijk wat bokkesprongen tussen, zullen er zeker 50 geweest zijn := . Ik wist dat ik moest doorzetten, bij elk nieuws doet ze moeilijk en nu had ik eindelijk mijn moed samengeraapt :D Uiteindelijk op beide handen enkele mooie volledige cirkels kunnen rijden. Erna waren we wel bekaf maar wat een mijlpaal :-) .
Wijken, schouderbinnenwaarts en andere langelijn-oefeningen kon ze al, maar die galop he verdorie ;-) .

(Enya staat aangemeld in het eerste topic trouwens :D maar ze staat ook in mijn profiel).

1Boefje

Berichten: 3968
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Lommel

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:35

cyclo, ik denk eerder 100 m ipv 10 meter afstand. Hij hoort alles!

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:59

RianneH schreef:
Lopen jullie dravers ook het liefste voorop? Wij gingen laatst wandelen met z'n 2en en melis loopt het liefst vooraan (in een flink tempo), bij voorkeur ook nog een stukje voor mij en dan lekker stoer. Schrikt ze ergens van dan staan we ff stil, maar rennen zal ze nooit. Hoewel leuk zo'n ondernemend paard, wel lastig, want mocht ik haar ooit kwijt raken, dan rent ze niet terug naar huis, maar de wijde wereld in, want dat is veel leuker :P

Bella loopt aan de hand naast me, of iets naar achter. :)
Als ik erop zit, ja dan wil ze wel voorop hoor! Hoewel ze achter/schuin achter een ander paard het ook goed doet. Ingehaald worden liever niet hahaha maar boos wordt ze dan niet hoor. :)

Lastig, een paard wat zo'n angst voor tikkend schrikdraad heeft... hij (of zij?) zal er ooit wel eens een opduvel van gehad hebben denk ik..?

cyclo86
Berichten: 683
Geregistreerd: 01-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:53

Dabo schreef:
RianneH schreef:
Lopen jullie dravers ook het liefste voorop? Wij gingen laatst wandelen met z'n 2en en melis loopt het liefst vooraan (in een flink tempo), bij voorkeur ook nog een stukje voor mij en dan lekker stoer. Schrikt ze ergens van dan staan we ff stil, maar rennen zal ze nooit. Hoewel leuk zo'n ondernemend paard, wel lastig, want mocht ik haar ooit kwijt raken, dan rent ze niet terug naar huis, maar de wijde wereld in, want dat is veel leuker :P

Bella loopt aan de hand naast me, of iets naar achter. :)
Als ik erop zit, ja dan wil ze wel voorop hoor! Hoewel ze achter/schuin achter een ander paard het ook goed doet. Ingehaald worden liever niet hahaha maar boos wordt ze dan niet hoor. :)

Lastig, een paard wat zo'n angst voor tikkend schrikdraad heeft... hij (of zij?) zal er ooit wel eens een opduvel van gehad hebben denk ik..?


Mijne loopt idd ook liefst voorop vooral als ze in vrolijke bui is,is ze absoluut compleet relax dan kan ze ook prima achteraan lopen. In hogere tempos kan ze achter andere paarden lopen alleen als ik ze ernaast laat dan gaat ze willen de eerste zijn :+ en zal steeds sneller gaan tot ze voorop loopt echte rals ik zeg tot hier en niet verder zakt ze ook wer terug dus vind het niet zo erg. Alleen houdt ze er wel niet van als iemand achter har op loopt. Dat gaat paar keer goed en dan is het een waarschuwing en als het paard dan nog eens te dicht bij komt is het POEF :Y) . Aan de hand loopt ze achter mij of iets naast mij.

Liannee_91

Berichten: 80
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:04

Wat leuk dit topic! Mag ik me ook melden? :o
Ben altijd een stille bokker geweest en vond reageren niet echt nodig, maar dit is wel leuk om in mee te praten..
Had iets gelezen over een meeting en dat lijkt me super!

Zelf heb ik een 7 jarige ruin en het is een schat van een beest.
[ITP] Voor het eerst op bokt met mijn nieuwe aanwinst

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:05

Wat kan die springen zeg! Mogen wij een beetje talent van jullie hebben? :D

Liannee_91

Berichten: 80
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Friesland

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:08

Hihi, ja ik kan wel klein beetje missen, hij kan 135 onder de man. :D

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:09

Zo hee.. Dat doe ik je niet na! :wow: Ik ben al trots als we zonder kleerscheuren over 50cm komen :=

Liannee_91

Berichten: 80
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:11

Die 135 was ook nog niet met mij hoor! Ik zelf 110 maar dat vond ik ook al een hele prestatie. Maar die van jou springt ook leuk :j

Liannee_91

Berichten: 80
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Friesland

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:14