Inhouden in dierenwinkel

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Inhouden in dierenwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-02 14:49

Je in houden in een dierenwinkel is moeilijk...

Zielig beestje daar... zielig beestje hier..

Eerst die rat die al oud is en toch wel nog een paar fijne maandjes mag hebben van mij, maarja ratten stinken, grote kooi + veel aandacht, geen geld ervoor...

en dan gister die muis die de pispaal was en z'n hele kont open had (korstjes), moest ik hem ook nog bij zn staart pakken anders krege ik hem niet, deed hem harstikke pijn, nu zit ie bij een andere groep, gaat al beter maar hij is nog zo bang en heel onderdanig, een heel trauma eraan overgehouden..

Maarja ik kan hem ook moeilijk mee naar huis nemen Boos! We zitten helaas al vol om het zo maar te zeggen Haha!

Toch wel moeilijk hoor in een dierenwinkel werken en je inhouden Scheve mond

[edit:BartVB]Titel[/edit]

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 15:31

aah zeker zielig!!!
ik zou dat niet kunnen hoor, ik vind in een dierenwinkel zoiezo zielig die beesten, zitten ze maar de hele dag in een kooitje bijna niemand haalt ze er ooit uit of wel??

en niemand koopt ze dan ook Boos!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-02 16:38

Oooh als ik ze voer dan houd ik regelmatig in vast en in de pauzes ook, bij ons komen ze dr elke dag wel uit (behalve muizen want die krijg je gewoon niet)

Vanmiddag heb ik mijn lievelingetje verkocht Haha! was een dwerghamstertje van 6 weekjes oud echt een schatje Lovers

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:00

lastig he?
ik heb stage gelopen in een dierenwinkel. koste me ook een hoop moeite. uiteindelijk heb ik mijn lievelingsrat mee naar huis genomen, die werd aar niet verkocht. van mijn baas mocht ik haar hebben.

tegenwoordig kan ik er aardig tegen.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:20

Elke keer als ik naar de supermarkt loop, dan kom ik langs de dierenwinkel. En daar zitten zulke lieve ratjes in de etalage... van die gevlekte, Husky-ratjes. Elke keer weer denk ik: 'zal ik...?' Maar elke keer bedenk ik me ook weer dat het niet handig is om ratten te nemen, omdat ik ook al een kat heb. En verder kan ik de kat nog wel een weekendje meenemen naar m'n ouders, maar ratten komen er bij m'n moeder echt niet in! Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 22:33

ratten, konijne, cavia's en dat soort beesten die hebben het meestel niet zo slecht in dierenwinkels....wat ik wel heel zielig vind is jonge honden en katten die meestal in hokken zitten van 1 bij 1 meter....Ze worden meestal wel snel verkocht, maar t is iig geen goed begin voor die beessies....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 22:37

vlieg schreef:
ratten, konijne, cavia's en dat soort beesten die hebben het meestel niet zo slecht in dierenwinkels....wat ik wel heel zielig vind is jonge honden en katten die meestal in hokken zitten van 1 bij 1 meter....

In verhouding zitten die ratten etc in net zulke kleine hokjes hoor.
Ik vind het ook maar niks in de meeste dierenwinkels, een aquariumpje van 30x30 cm met 8 hamsters erin

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 07:24

Ik kom altijd in de verleiding om ratten mee te nemen...
Enneh Karin, dat gaat prima hoor met mijn 3 poezen.
Als je een rat mocht nemen, mag die ook hier wel logeren, als je op vakantie gaat Haha!

Verder zitten ze bij de dierenwinkel hier best goed, grote aquariums in een ronde vorm, met aparte verdelingen, ratten, cavia's, hamsters, konijnen etc. ze verkopen verder geen honden of katten.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 09:26

Bij ons is het ook zo zielig.
Ze hebben geen ratten of muizen, maar wel konijnen, allemaal verschillende soorten vogels die in een (40x40 cm) hokje zitten met zijn zessen ofzo, en af en toe eens een hokje met één vogel, die is dan ziek. Scheve mond Bijvoorbeeld zijn staart is eraf en allemaal kale plekken enzo.
Ze hebben ook veel vissen, maar die zitten weer in hele grote kommen, maar wel bijna helemaal vol met planten.
Ze hebben ook wel aquariums, en daar zitten dan heel veel kleine visjes in. Echt iets van 20 vissen per aquarium, alle aquariums zijn even groot met evenveel vissen. Voor een guppie zou zo'n aquarium misschien groot genoeg zijn, maar er zijn ook aquarium's met 20 goudvissen erin ofzo Frusty

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-02 09:52

Ja, wij zitten echt helemaal VOL, de muizen zitten met z'n 8en in een hokje, we hebben neit genoeg plaats om de mannetjes en vrouwtjes te scheiden, we hebben van iemand een keer een paar vrouwelijke muizen gekregen en die bleken dus drachtig te zijn, nu zitten wij er mee....

Gisteravond was er iemand die een rat wou kopen en gele krekels, omdat hij ook al gele krekels kocht (wij hebben maar 1 rat en dat is zo'n schatje en is dus al wat ouder) vroeg Patries waar die rat dan voor was, nou om de slang te voeren, gelukkig zei ze dat we daar geen rat voor hadden, anders weet ik neit wat ik gedaan had..

Maar wij krijgen binnenkort een hele grote kooi voor hamster waar eens tuk of 20 in kunnen, dus krijgen de muizen wat meer plek Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 16:41

vlieg schreef:
wat ik wel heel zielig vind is jonge honden en katten die meestal in hokken zitten van 1 bij 1 meter....


Dat zul je in Nederland dan ook niet aantreffen, want daar mogen honden en katten helemaal niet in een dierenwinkel verkocht worden.
Overigens haal ik om bovenstaande reden ook geen konijn meer in een dierenwinkel. Er zitten zat leuke konijnen in opvangadressen en asiels, die ook een leuk baasje willen. Waarom er dan nog steeds kleine konijntjes als impulsaankoop in een dierenwinkel worden gekocht?

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 18:51

ik weas laatst bij ranzijn en toen kwamen de nieuwe vrachten binnen.

Konijnen, cavia's en muizen.

Ik werd daar gewoon een beetje naar van, ondanks dat die beesten in die winkel super verzorgt worden.
Maar het is net zo als dat ik bloemen inpak en die verkocht worden in massa's aan de veiling.

wanneer komt het tij dat de dierenwinkels gaan promoten met 2e hands dieren

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 09:16

Honden ene katten worden niet zo gauw in dierenwinkels verkocht. Daar heb je weer van die puppy-farms voor. Of ze het daar zoveel beter hebben? Ze komen er wel heel vaak ziek weg. Dus ik doe een oproep: ban de puppy-farms (sowieso niet heengaan, want ze zien er zo lief uit dat je MET thuis komt, en dan zit je in de problemen, want de meeste mankeren iets, is het niet blijvend dan wel tijdelijk (bv schimmel oid).

In Frankrijk kun je wel pups in de dierenwinkel kopen, dat vindt ik erg sneu o te zien, maar wat marije al zegt in verhouding hebben ze net zo weinig ruimte als de cavia's en muizen ed hier in nederland....

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 12:51

vlieg schreef:
wat ik wel heel zielig vind is jonge honden en katten die meestal in hokken zitten van 1 bij 1 meter....Ze worden meestal wel snel verkocht, maar t is iig geen goed begin voor die beessies....


ja en ze zijn meestal ook vals..loop best vaak langs een winkel waar ze jonge pups verkopen,van die lieve kruisings! maarja ik hoop maar dat ze een goed tehuis krijgen i.p.v iemand die ze koopt en zomaar neemt voor de leukigheid en na de pup-tijd weer dumpen..


batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 13:05

Bij de dierenwinkel waar ik vaak kom hebben ze in de zomer vaak hondjes en katjes. In principe ben ik er tegen omdat het onzin is beesten voor dit doel te fokken terwijl er genoeg anderen een huisje zoeken.

Toch moet ik zeggen dat de honden en katten het in deze winkel prima hebben.. ze komen altijd op donderdag binnen en zijn eigenlijk altijd op zaterdag weer weg. De meeste mensen geven van te voren door wat voor beestje ze zoeken, en worden gebeld als er een binnen is. Zo weet je bijna zeker dat het geen impuls aankoop is, en zitten de beesten er ook niet te lang.

Mijn kat komt ook uit die winkel, maar kon niet verkocht worden omdat hij een staartverlamming heeft. Hij was heel zwakjes toen hij aankwam, en is daar nog een maand verzorgt tot hij wat beter was, waarna ik hem mocht hebben. Dat vind ik heel netjes voor een dierenwinkel, want ze hadden hem ook doodziek mee kunnen geven of in laten slapen..

Wat ik wel heel erg vind is dat konijntjes bijvoorbeeld naast Fretjes in kooien staan. Aangezien Fretten op knaagdieren jagen zullen die konijnen niet echt rustig zitten, en het verbaast me dat daar geen rekening mee gehouden wordt, terwijl het best makkelijk te voorkomen is..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 18:14

mijn ouders hebben een dierenwinkel gehad.
als hier een diertje ziek was ging die apart.
maar er waren niet zo vaak diertjes ziek.
bij mij was het meer ow wat een schatje mag ik die hebben.
dus we hadden inmiddels een 2e dierenwinkel in huis *LOL* .
dat was voor mij de reden om me moeilijk in te houden *LOL*
veel werkplezier nog maaike en even volhouden Sigaar


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Plonspony en 35 bezoekers