Onderzoek: Positieve effecten flexen van de hals (Clayton)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Liene

Berichten: 4275
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Antwerpen in België

Re: Onderzoek: Positieve effecten flexen van de hals (Clayton)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-11 10:09

Svdijk86, dat staat toch in het onderzoek ? :D Het is bevorderlijk voor flexibiliteit van de hals. Alle effecten en uitkomsten staan in de full text pdf ;)

You must live in the present, launch yourself on every wave, find your eternity in each moment.

[RT-D] Onderzoek: Positieve effecten flexen van de hals (Clayton)


S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Re: Onderzoek: Positieve effecten flexen van de hals (Clayton)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:16

Mijn excuses Liene. Ik ga het straks op mijn gemak nog een keer nalezen en dan kom ik nog eens terug :=

Goedkoop mooie foto's?
http://www.SenZfoto.weebly.com

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:30

Ik vindt dit een zeer interessant topic. Lijkt me ook interessant genoeg om te "heropenen".

Maar wat ik me nu afvraag: Veel osteopaten en zelfs een fysio die ik ken raden dergelijke oefeningen aan vóórdat je opstapt op je paard. Hier lees ik dat het niet verstandig is dit te doen voordat je paard opgewarmt is. Dan is het advies van therapeuten toch raar? Ik lees het overigens niet in het onderzoek terug, maar in reacties in het topic. :)

❤ ❤ ❤ ❤
Anna and me! <3

Olletjebolletjewol! :+:


Agossie L2 dressuur + Klasse 2 tweespan SMGW& Gangster Bijna zadelmak & Captain Hook Bijna één jaar :+:
MitchyboyAnna B dressuur + Klasse 2 tweespan SGMW) Yfke B- dressuur Olle L2 dressuur, nu 30 jaar en pensioenAap B- dressuur Eggcellent Zadelmak Disney Zadelmak Humor Na de zomer zadelmak maken.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Re: Onderzoek: Positieve effecten flexen van de hals (Clayton)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 06:39

Ik weet ook niet beter dan het na het rijden te doen, als alles nog "warm" is..

Je ziet voetballers toch ook geen sprint trekken voor ze opgewarmd zijn (en daarna benen strekken)

Goedkoop mooie foto's?
http://www.SenZfoto.weebly.com

Professor

Berichten: 4300
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 07:16

Het 1 oefening van velen, daarom een beetje overdreven naar voren gehaald, men kan door vele oefeningen het paard rekken en strekken, dat hoeft niet in stand alleen.
Het is ook geen fenomeen of iets nieuws, Baucher beschrijft het Fillis beschrijft het, de handleiding beschrijft het, van Reede beschrijft het.

Rijden is geen Black Magic.
Zonder halve ophoudingen is rijden onmogelijk. (Major a.D. Paul Stecken)
„...die Ausbildung des Pferdes ist eine naturgemäße Gymnastik, durch die sein gesamtes Muskelsystem geübt wird, dem Knochengerüst diejenigen Richtungen zu geben, die der Reiter gebraucht."
Gustav Steinbrecht 'Das Gymnasium des Pferdes';

DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:36

Wat grappig, de oefening die hier in het filmpje worden laten zien, zijn bijna de zelfde oefeningen die de osteo gebruikt bij onze paarden!


horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Onderzoek: Positieve effecten flexen van de hals (Clayton)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:01

Ik heb deze oefeningen gebruikt om mijn geblesseerde Lichte Tour paard toch nog iets te laten doen in de periode van absolute stalrust, en alhoewel je natuurlijk nooit kan weten hoe hij geweest zou zijn zonder de oefeningen, vond de dierenarts hem opvallend goed na een lange tijd niet gewerkt te hebben. Hij had weinig spieren verloren en was nog altijd soepel en flexibel.
Ik ben er dus heel enthousiast over!

MY BFF IS MY FFF: Friesian Friend Forever!

mijn site

Anoniem

Re: Onderzoek: Positieve effecten flexen van de hals (Clayton)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:13

ik doe het ook, op aanraden van de fysio, bij mijn paard. Vind wel dat ze bij de rechterkant (richting haar knie/buik liefst wat lager) soms kantelt. Dit is al beter geworden, dat wel.. Ze is ook veel losser geworden in combi met de pessoa.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers