Jemig!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-01 20:58

De laatste tijd gaat het eigenlijk heel erg goed met Voltrack, hij loopt nu *eindelijk* op een niveau waarmee ik wat kan. Hij komt naar beneden als ik hem ietsjes verzamel, hij komt niet omhoog als ik iets van hem vraag, en op mijn been reageert hij meteen. Niets te klagen dus. Nee, maar toch. Mijn vader is er vorig jaar afgevallen en durfde/wilde er toen niet meer op. Hij wilde hem ook niet verkopen, want hij wilde persé die 100 km lopen, ooit. Mij best. Ik heb ondertussen af en toe flink met Voltrack gestoeid, ik heb eronder gelegen, en als ik dan een beetje twijfelachtig was over hoe het zou gaan, dan was ik weer een mietje (zo voelde het). Ik zei maar niks, maar ik wist wel beter. In januari zei mijn vader dat hij er wel weer op zou gaan. Ja, binnenkort enzo. Hij heeft er nu 3x in de les opgezeten, en zegt elke keer: ik ga er weer op. En als ik dan zeg: ik ga Voltrack rijden *hint*, dan komt hij niet opdagen om even een rondje te stappen. Nu is het mei, en hij toont eigenlijk absoluut geen intresse, en ondertussen wil hij Jopie verkopen. Hoe langer ik erover nadenk hoe poedersuikerter ik me erover voel. Ik vind Voltrack lief en aardig, maar ik heb liever Jopie, die keuze heb ik gemaakt, en dat staat voor mij persoonlijk vast. Als hij nou heel duidelijk aan zou geven er aan te werken om weer op Voltrack te gaan, tsja, dan begrijp ik waarom hij hem houdt, maar nu... Hij zegt altijd: ik wil een paard om mee in het bos te rijden, maar wat doet hij? Hij heeft nu een paardje waar ik en Rob mee het bos in kunnen, maar zelf doet hij niks. Ik vind het niet erg, als hij er eerlijk voor uit zou komen dat hij het eng vindt oid, maar dat doet hij niet. Hij zegt nu al een paar maanden dat hij erop gaat: ja, deze week, binnenkort ed. En ik mag m ondertussen rijden. Ik heb Jopie vreselijk verwaarloosd en heb nu besloten gewoon Joop te gaan rijden, en elke keer dat ik op Jopie klauter voel ik me zo gelukkig. Vandaag in het bos weer... Het doet gewoon pijn zoveel als ik van die gek hou! Voltrack vind ik echt leuk, en heel eerlijk gezegd ben ik super trots op wat ik nu met hem bereikt heb, maar... Voor mij ligt het gewoon vast dat ik geen 100 km hoef te rijden, ik vind dressuren een veel grotere kick geven, en in het bos vermaak ik me heus wel, maar de manier waarop ik nu scheef aangekeken wordt als ik zeg dat ik er geen zin in heb vind ik niet leuk. Het staat me gewoon tegen om op Voltrack te klimmen. Omdat ik weet dat als ik er wéér op klim, het nog langer duurt voordat mijn vader *eindelijk* er ook eens op gaat. En als ik straks het huis uit ga en ik heb hem op een aardig niveau gereden (hij zit nu echt heel snel op een niveau waar je wat leuks mee kan) dan is hij het zo kwijt. En bovendien gebeurt er dan de komende maanden niks met hem in de bak. Hij begint het nu leuk te vinden, en hij werkt opeens heel graag lijkt t wel.
Vandaag in de les zei mijn instructeur dat hij vond dat ik met Voltrack best verder had kunnen zijn. Als ik veel bochtenwerk doe, veel overgangen en wat stelling vraag, dan... En ik weet het best, maar ik ben ook best bang dat ik straks Voltrack ontzettend lief vind, en dan zie hoe hij afgeragd wordt. Hij vindt het leuk in het bos, maar het is zeker niet goed voor hem. Hoe hebben we Jopie anders stukgereden ed? Mijn instructeur zegt ook dat als ik hem nu ietsjes verder rijd, dat mijn vader er dan makkelijker op stapt. Ik weet dat mijn vader een hekel heeft aan dressuur, en ik begin af en toe echt te denken dat hij dan maar een ezel moet kopen! Hercules laat hij door mijn zusje bewerken, net nu hij heel netjes los is gewerkt door de fysio. Hij zegt ja ik wil wel 2x per week op Hercie dressuren, doe jij dan ook 1x, maar omdat het niet gebeurde (van zijn kant) ben ik er ook niet meer opgeklommen. Alles wat ik doe met de paarden wordt op een of andere manier niet gewaardeerd, en ik zou dankbaar moeten zijn dat ik MAG rijden. Dat weet ik ook wel, maar ik doe het niet voor de kat z'n *piep*... Met Jopie ben ik echt op een heel gaaf niveau gekomen, daar heb ik heel veel van geleerd, en ik zou het op elke bok kunnen proberen, maar dan wil je er wel wat voor terug. Ik mag ze best op wedstrijden uitbrengen, maar dan moet ik ALLES alleen doen. Ze rijden me er nog net heen, maar het mag niet te ver zijn, ze willen misschien nog net voorlezen oid, maar meer niet. Op endurances doen ze alles, en ik vind het best leuk, maar ik wil ook wel eens wat anders. Ik moet alles regelen voor een dress. wedstrijd. Ok, maar dan wil ik er wel wat voor terug. Het is ook altijd zo dat als ik bijv. Jopie wil gaan starten, doe dan Hercules ook ff. Ik dacht eerst nog: ik ga Voltrack en Jopie tegelijk in de dress starten, maar ik zie het al helemaal gebeuren. Als puntje bij paaltje komt willen ze best helpen, maar het idee dat ze het op een of andere manier me niet lijken te gunnen weerhoud me ervan om überhaupt nog iets eraan te doen.
Ik vind het echt super moeilijk, ik zal zo blij zijn als ik uit huis ben, wat ik er dan ook van verwacht, of wat er dan ook voor prijskaartje aan hangt. Ik zou nog liever bij een pooier inwonen dan hier te zitten. Ze zijn lief en aardig, maar... Komt vast omdat ik 18 ben oid. Ik weet het niet. Het is altijd zo, en ik krijg ook bijna nooit mijn gelijk, terwijl ik het met Jopie en Voltrack al meerdere malen bewezen heb, dacht ik zo. Mèn, nog een maandje, dan wil ik echt weg zijn! Liefst 2 juni al... Met Jopie, en dan maar kijken of ik heel gevoelloos kan aanzien wat er met Voltrack gaat gebeuren. Het beestje heeft het niet verdiend, maar ja, ik ben echt vrij gedemotiveerd... Ik heb mijn instructeur beloofd dat ik iig de komende weken mijn best doe om hem verder te helpen, daarna is het echt over denk ik... *zucht*
Moest het ff kwijt, thnx for reading!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 21:05

Pfiew, das nog eens een verhaal. Wat jammer van Voltrack, weet je instructeur niemand die een leuk paard zoekt??? Of hijzelf misschien om verder te rijden en door te verkopen. In ieder geval veel strekte en veel plezier met je paardje straks, als je weggaat!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-01 21:09

mijn vader wil Voltrack juist houden, maar ik denk dat het gewoon geen paardje voor hem is. Hij wil Jopie nu weg doen omdat hij geen 3 paarden wil, dat is wmbt best, maar ik zie er echt helemaal niks van terug dat hij echt op Voltrack wil gaan rijden.
Met hem praten gaat ook niet, want hij is echt zo doof als een kwartel en wil absoluut geen commentaar horen. Vooral niet van een 18-jarige kleuter... Dus moet ik het ff op bokt kwijt...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 21:23

Wat een verhaal. Heb je het ook tegen je vader zo verteld. Misschien dat ie je dan beter begrijp. het zou toch jammer zijn als jopie weg moet terwijl jij er helemaal weg van bent. Tja ik kan je eigenlijk geen advies geven. Vindt het ook erg moeilijk.

maar je kunt het allemaal wel kwijt op bokt hoor.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 21:34

my pleasure (dat van dat reading...)
dillema's...
moeilijk hoor!!
en vooral fustrerend dat je je schat weg moet doen voor een paard wat je zelf nie echt ligt...
en dat je dat dan doet voor je vader die er nie op wil/durft...

moeilijk!!!!!
maar je houdt ons op de hoogte he!!


Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 22:15

jetje dat je zo'n soort competitie/prestatie conflict hebt met je vader. Moeten jullie hier niet eens rustig over praten, of heeft dat naar jouw idee geen nut?
Is toch wel zonde....maar wat ga je nou precies met joop doen als je uit huis gaat?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 08:51

misschien helpt t als je je vader laat lezen wat je net aan ons hebt verteld. Dan weet hij ook hoe jij erover denkt en als ie doof is kan ie wel lezen toch??? ik bedoel, als ie niet horen wil moet ie maar zien!! (eehhhh t hoort anders toch volgens mij? Verward )

kan me voorstellen dat je er niet al te heppie van wordt hoor, en ik hoop dat er wat aan te doen is want dit is ook niet meer leuk zo toch?
sterkte meis

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 14:47

Poe hee, da's geen simpel probleem. Wat vervelend zeg. Ik snap dat je erg mee zit. Ik hoop dat je er uit komt want ik weet zo 1 2 3 geen oplossing. Hopelijk helpt het iig dat jet het op Bokt zet om je gedachten te ordenen enzo. Weten je ouders dat jij je zo voelt eigenlijk?
Succes ermee!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 16:05

poeh moeilijk zeg je gaat dus binnekort al weg? waarheen?
zoiets heb ik gelukkig niet meegemaakt dus kan niet niet veel verder helpen.
sterkte *hugz*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Duran123, Huni, JoT, kaatje89, kvika, Roosch, Saaams, Selina, Verara, xoranlover, xSagan en 182 bezoekers