Hoofdpijn van flat screen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Hoofdpijn van flat screen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 15:38

Ik heb sinds kort een flat screen op mijn werk en sinds die tijd ook hoofdpijn. Volgens onze automatiseringsmensen zou dit niet kunnen omdat het juist rustiger voor je ogen zou zijn.

Ben ik nou echt zo'n weirdo Haha! of zijn er mensen die dit herkennen?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 15:40

Zit je er niet te dicht op? Hier heb ik er absoluut geen last van.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 17:02

Ik heb juist het tegenovergestelde, heb zelfs een flatscreen voor thuis gekocht. Maar het zou rustiger voor je ogen moeten zijn, misschien dat ze kunnen controleren of de instellingen van de videokaart wel overeenkomen met de "ideale" instellingen voor het scherm?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 17:08

Het hangt er volgens mij mee samen hoe ver je van je beeldscherm afzit. Je moet op een flatscreen absoluut niet zo dicht zitten als met een conventioneel scherm want dan word je scheel en krijg je pien in de kup, tot braken aan toe. Frusty

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 19:05

Sinds wij flatscreens op het werk hebben zijn mijn ogen niet meer achteruit gegaan. Dus voor mijn geen "gewone"schermen meer!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 19:46

Ik krijg ook onwijs hoofdpijn van een flatscreen....
Of ik er nou dicht bij zit of verder weg dat maakt nix uit Verward

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 21:04

misschien andere stralingssoort van een flatscreen? en misschien is je frequentie wel te laag of te hoog ingesteld!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 21:16

Flatscreens werken vrijwel altijd op 60Hz (paar high-end uitzonderingen daargelaten).

Maar kijk vooral eens in de handleiding van je monitor, meestal kan je je flatscreen zichzelf in laten stellen zodat het beeld goed aansluit bij wat de computer uitstuurt. Was laatst bij iemand die net een nieuw flatscreen had (en niet wist hoe zo'n flatscreen werkte) en daar kreeg je inderdaad wel hoofdpijn van. Het beeld had allemaal zwarte randen aan de zijkanten, alles was platgeduwd, pixels stonden allemaal wat verschoven (1 pixel op de PC bestond uit 2 halve pixels op het scherm) en meer van dat soort fraais. Was amper te lezen.

Je scherm hoort echt haaaaaaar scherp te zijn, geen vage kleurzwemen, vage randen of raar verspringen van letters als je een venster versleept..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 21:28

ja, mijne heeft ook van die zwarte randen, maar dat vind ik eigenlijk wel mooi, zit er diepte in Haha!

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 22:18

Ik werk nu ook sinds enige weken met een flatscreen en ik ben er heeeel tevreden mee!
Ik kan me ook langer concentreren op het scherm zonder dat ik ga "knijpen" met mijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 09:59

Ik heb ook sinds een paar maanden een flatscreen en ik ben er juist heel tevreden over. Zit ook minder vaak te knijpen (= minder rimpels om m'n ogen Haha! ) Lekker juist!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 14:19

Heb dinsdag toevallig een foldertje over hoofdpijn bij de dokter gehaald, en daar staat in dat veel achter een computerscherm zitten, verkeerd achter een computerscherm zitten of een plotselinge verandering van het beeldscherm hoofdpijn kan veroorzaken. Dus: Ja, dit kan!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 16:08

Ik heb op het werk ook een flatscreen. Ik heb wel eerst het beeldscherm goed in laten stellen want dat stond niet helemaal strak. De letters kunnen nog wel eens een beetje gaan vervormen op het scherm. Daarna heb ik een afspraak gemaakt met de arbo-coordinator voor het opnieuw inmeten van mijn stoel, bureau en scherm en echt ik ben super tevreden.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 16:12

Ik krijg van het normale scherm juist hoofdpijn, met flatscreen gaat het prima Lachen

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 10:59

Heee Fitz, zullen we ruilen? Krijg jij mijn monitor, ik jouw flatscreen (smile)

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie