Sya verkopen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 15:41

sterkte met je beslissing....Boos!



Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 19:23

Hoi,

Tja, het blijft lastig om het juiste paard te vinden en te kopen voor wat je zelf wil. En wat wil je zelf eigenlijk? Ik wist/weet dat ook lang niet altijd goed te beschrijven hoor.

Toen wij Voice (een Welsh Cob) kochten wisten we dat we er graag recreatief mee wilden rijden, zowel onder het zadel als aangespannen en ik wilde graag de wekelijkse clubles met hem rijden.
Voice was was zo geweldig dat ie met onze verwachtingen mee groeide, toen mijn instructrice voorstelde om een startkaart aan te vragen, was ik erg verbaas, maar ik wilde het ook wel graag. Dus gingen wij starten en werden we L dressuur met winstpunten, springen leek ie niet te kunnen, maar het tegendeel bleek waar (nou moet ik natuurlijk niet overdrijven Haha!). En ook aangespannen stond ie zijn mannetje in de wintercompetitie.
Ik realiseer me ook wel dat we het met hem enorm getroffen heb. Maar omdat ook geen 18 meer ben Haha! en graag nog eens wedstrijden bij de paarden wilde rijden en ik met Voice heb ik toen de kans gegrepen bij de Welsh Cob merrie van een kennis een veulen te fokken (van Flemmingh dus) en daar hoop ik ooit nog eens bij de paarden mee te starten.

Ik wil ook maar zeggen dat je niet de enige bent waarvan de wensen tav deze hobby met de tijd veranderen. En ik denk dan ook dat je eerlijk moet zijn. Ik heb zelf wel altijd in mijn achterhoofd gehad als ik een wedstrijd reed (ik ging er natuurlijk wel voor), van we hebben hem hier niet voor gekocht, alles wat ie doet is goed, zo iets. W
Wees in ieder geval eerlijk tegenover je zelf en je paard en houd niemand voor de gek met je motieven om je paardje te verkopen.

Succes!

Groetjes,
Judith

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 22:37

Jammer dat je Sya waarschijnlijk wegf gaat doen. Het lijkt me een verschrikkelijk moeilijke beslissing. Het emotionele of het rationele? Veel sterkte met het maken van een goede keus!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 22:57

Zorg alsjeblieft voor een goed tehuis en als het kan regel een 'terugkoop-regeling' dit houdt in dat de nieuwe eigenaar hem altijd eerst weer aan jou moet verkopen voordat hij het paard aan iemand anders mag verkopen. Dit heb ik ook met mijn vorige tinker gedaan, hij heeft een goed huis, maar ik weet dat mocht ze hem weer willen verkopen, ik de eerste ben die word gebeld! Ik heb Jack trouwens verkocht omdat hij ontzettend dominant was en geen zin had om wat met mij te doen, niet in de bak, niet buiten niet eens als ik van biks was gemaakt whahahaha
Ik heb nu een nieuwe tinker en ben daar ontzettend blij mee!!
Zet de advertentie ook op de tinkersites, ook al heb je misschien wat ruzie met ze gehad, er komen wel heel veel tinkerliefhebbers.
Sterkte!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 10:12

Ik herken ook wel wat in je verhaal. Bijna twee jaar geleden hebben wij Tiko (ook een TInker) gekocht, hij was toen 5 en had alleen maar op de wei gestaan. Ik was toen ook heel blij met hem. Ik heb ruim een half jaar geleden hem een tijdje niet gereden omdat ik gewoon niet meer lekker op hem kon rijden en hij ook niet lekker liep. Ik heb een tijdje een wedstrijdpaard gereden en mijn zusje heeft Tiko een tijdje alleen gedaan. Helaas werd dat paard wat ik reed verkocht (was bijna van mij geweest), ik heb toen een tijdje nauwelijks gereden en ben vervolgens langzaam aan weer Tiko wat meer gaan rijden. Ook ben k toen begonnen met Ranita (rijd ik nu nog voor iemand anders). Tiko loopt nu op zich wel een stuk beter (dressuur en springen) en ik kan ook lekker met hem buitenrijden (niet alleen). Maar toch zou ik het liefst, met een sportpaard wedstrijden starten, ik kan met Tiko ook wel gaan starten, maar die zal toch nooit ver komen en ik word in maart 18 en Tiko is maar 1.46, dus dat word niets. Het liefst zou ik dus Tiko willen houden om lekker mee buiten te rijden enzo, en er dan een sportpaard bij willen, maar dit is helaas (financieel) geen optie. Tiko verkopen is ook geen optie, want Myrthe wil hem absoluuut niet kwijt en start nu endurance met hem.
Ik snap jou probleem dus heel goed en zou denk ik, hoe moeilijk ook, hetzelfde besluit genomen hebben.
Sterkte!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 10:33

Sya verkopen? Die bonte Party!! ?

Tja, het wedstrijdvirus is besmettelijk, dat is waar!

Doe wat je het beste lijkt en wees eerlijk tegen jezelf en tegenover Sya.

Alleen dan kan je de beste beslissing nemen!

Groetjes Caro

Huisje, boompje, beestje...

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-02 11:50

Richtje schreef:
Het liefst zou ik dus Tiko willen houden om lekker mee buiten te rijden enzo, en er dan een sportpaard bij willen, maar dit is helaas (financieel) geen optie.


ik zou ook graag haar willen houden en een sportpaard erbij maar dat is financieel gewoon te gek
ik vind dit ook erg moeilijk maar het lijkt me wel beter voor ons.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Albertina71, anoushka, BranwenGC, MaanNaam, Mark0919 en 36 bezoekers