hulp gevraagd! Krijg foto`s van digi niet op comp.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

hulp gevraagd! Krijg foto`s van digi niet op comp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 14:53

Ik heb een Canon powershot A100, ik ben er eindelijk achter hoe ik foto`s moet maken :d en nu krijg ik ze niet op de comp.

De USB-poort is toch diezelfde poort als waar je scanner aangesloten is, dat las ik in het boekje van de computer.

Als ik de camera bij die poort aansluit, (stekkertje past is hetzelfde als de stekker van de scanner) en foto`s probeer te zetten op: canon zoombrowser ex zegt dat programma dat mijn digi niet aangesloten is..

Wat nu?


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 15:34

hmmm moet je niet apart drivers installeren? Doe je hem op dezelfde poort als de scanner? Want het zou kunnen dat hij op die poort de scanner zoekt en dus ook die drivers gebruikt. Dat had ik ook eens met mijn muis/gamepad combinatie

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 15:59

eh ja ik doe `m op dezelfde poort, wat moet ik dan nu doen?

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 16:02

Eerst stekker in computer en camera. En dan de camera aanzetten, 'wieltje' op dat blauwe vakje met een pijltje erin (waarmee je door de foto's kan bladeren op je camera) als het goed is detecteert je computer dan de camera (schermpje van de camera is gewoon leeg, brand alleen een groen lampje) en krijg je een schermpje met een lijstje van programma's, je kunt je foto's bijvoorbeeld ook rechtstreeks in photoshop ofzo laden en in dat lijstje kies je dan in dit geval dus Zoombrowser.
Tenminste zo werkt het bij mijn A20, zal bij de A10 niet veel anders zijn.

Nulla tenaci invia est via


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 16:12

Ik heb de A100 niet A10 (of dat moet hetzelfde zijn) maar wat is een detecteren, ik ben niet zo thuis in de computertaal. Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 16:14

oeps sorry, had niet goed gelezen..

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 16:15

flair schreef:
Ik heb de A100 niet A10 (of dat moet hetzelfde zijn) maar wat is een detecteren, ik ben niet zo thuis in de computertaal. Haha!


Bij je computer valt dan het kwartje dat er een camera aan hangt...

Nulla tenaci invia est via

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 16:16

nou dat kwartje is nu nog steeds niet gevallen, ik zie nog steeds een foto in beeld van de camera..

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 16:23

Misschien dat het met een euro beter gaat Haha!

In Zoombrowser zit als het goed is aan de linkerkant een lijstje met mappen e.d., op een witte achtergrond, als het goed is staat daar ook Canon Camera tussen. Als je dan je camera aansluit en aanzet (met knopje in de goede stand!) en je klikt dan op Canon Camera, dan zou 'ie het moeten doen, krijg je een nieuw venster met 'Photos on Camera' als titel, eventueel kun je daarin ook weer op 'connect camera' klikken (knoppenbalk onderin het venster). Eventueel kun je daarin ook met 'Setup Options' en dan 'Communication Settings' pielen.

Nulla tenaci invia est via

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 16:26

nope het doet het niet, zoombrowser zegt dat de camera niet aangesloten is..

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 16:29

Software opnieuw installeren terwijl de camera aangesloten is?
Laatst bijgewerkt door Margreet op 03-07-02 16:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 16:30

heb ik ook al geprobeert.. zucht

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 16:32

Ergens in ZoomBrowser zit ook een knopje 'import images' (onderaan in beeld) als je daar op klikt, kun je ook 'Select Source' kiezen, controleer eens of daar je camera wel staat als 'source' en niet stiekem je scanner...

Nulla tenaci invia est via

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 16:38

nee die staat er helemaal niet tussen, maar bovenin staat: from canon camera. Als ik op Select source klik staan er alleen 2 scanners tussen. Verward

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 16:40

Bingo! Daar zit de fout dus, je camera hoort daar ook tussen te staan!

Heb je alle software opnieuw geïnstalleerd, dus niet alleen Zoombrowser maar ook alle drivers e.d.? In die drivers zul je het toch moeten zoeken denk ik, maar dat is ook niet bepaald mijn afdeling...

Nulla tenaci invia est via

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 16:43

hmm nou ja, ik uninstal alles nog 1 keer en dan nog 1 keer installeren en als het dan nog niet lukt dan is het jammer maar dan kap ik ermee.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 11:38

Het lukt me nog steeds niet, iemand nog suggesties?

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 11:57

Je pc herkent de camera niet.
Probeer eens een andere usb poort met de pc aan. Zet nu de camera aan. Je moet dan wel de stand gebruiken dat de camera met de pc kan communiceren, bij mij is dat een pijltje, als je het niet weet even in de gebruiksaanwijzing kijken. Dan herkent de pc automatisch de camera en zal de drivers dan installleren of om de cd rom vragen die je bij de camera hebt gehad.
Hierna staat de camera ook in het lijstje van de CanonZoomBrowser en moet het allemaal lukken.
Suc6

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 12:03

hmm ik weet niet of ik nog wel meer USB poorten heb, ik weet dat de poort waar de scanner in gaat een USB poort is daarom stop ik hem daarin. Maar het moet toch kunnen op deze manier, ik hoef toch ook niks om te zetten. In het boekje van mijn pc staat dat ik elk USB apparaat aan die poort kan aansluiten.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 15:43

Zo,n beetje elke pc heeft tegenwoordig minimaal 2 usb poorten. Als je op de 1 een scanner hebt kun je op de andere je camera aansluiten. Het maakt ook niets uit in welke usb poort je de camera aansluit, het scheelt je alleen in elke keer kabeltjes wisselen.
Is het nu wel gelukt om de foto's te laden in de pc ?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 17:32

Nee, nog steeds niet. Misschien dat ik er wel 2 heb, maar ik weet niet waar! Ik weet dat die poort waar ik de scanner altijd in heb een USB poort is, dus vandaar dat ik `m daarin gedaan heb. Maar dat moet toch ook niks uitmaken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Amanda_T, C_estmoi, DexterM, Domi_94, GoogleAdsense, IASCrawler, Ik_is_Ik, JudithGigi, KimD, LiDi, M_D_H, Mar_X, Nathalie18x, OmgiliBot, Pferdchen, prii_boy, Roquen, SUSANNEx, swatch en 98 bezoekers