ervaring met zadels van br???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

ervaring met zadels van br???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 22:39

ik heb een heel leuk zadel gezien van br in de kleur redwood. is ook niet zo heel erg prijzig, maar ik heb geen ervaring met br, heb op dit moment een dressuur en een veelzijdigheidzadel beide van kieffer, is het merk br hier een beetje mee te vergelijken? en zo niet, zijn er nog andere zadels in de kleur redwood die net zo duur (of natuurlijk goedkoper) zijn?
alvast bedankt!


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 08:24

cherrie hier op bokt heeft ook een BR voor haar pony!!
ik vind t een super fijn zadel en ik ben niet echt te spreken over kieffer dus ik vind m 1000 x fijner dan kieffers.
het zadel ziet er mooi uit en zit gewoon heerlijk. heeft lekker dikke kniewrongen en het zitvlak is lekker zacht.
of het hetzelfde zadel is weet ik niet. dat is iig een dressuurzadel, er staat ook een model op maar die weet ik zo niet uit mn hoofd.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 08:26

Ik heb een BR dressuurzadel gehad, type Leida Strijk. Op zich een heel goed zadel, alleen spekglad en door de speciale behandeling van het leer bleef het ook glad, vetten had geen invloed.

Ik heb nu weer twee kieffers trouwens.... een vzh en een dressuur. Haha!

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 08:56

Ik heb mijn BR dressuurzadel tweedehands gekocht. In de naad van het zitvlak zat een heel klein scheurtje. Ondanks zeer regelmatig invetten is dit scheurtje een flinke scheur geworden (repareren was zowat net zo duur als wat ik voor het zadel betaald heb).

Maar... het zadel zit verder wel perfect!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 08:57

Br zijn oersterke en hele fijne zadels! Zitten heel lekker en houden het heel erg lang uit... zelfs als ze meerdere keren per dag gebruikt worden!

kus
Frederike

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 08:59

Mieke, dat zadel heeft zij ook! En ik vind m echt fijn en niet glad ofzo?

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 11:25


No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 11:31

Ik heb er toevallig gisteren eentje gepoetst en gek genoeg bleef 'ie dof Verward

Nulla tenaci invia est via

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 11:50

echte slijtage plekken blijven bij alle zadels dof?
nahja, doe mij maar een Daaleman.. Haha!
Nee ik vind die BRs ook super fijn zitten!!!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 11:52

Dan is dus dat hele zadel een grote slijtageplek Verward

Verder zag het er wel ok uit hoor, maar je hebt niet bepaald eer van je werk als het na het poetsen nog net zo dof is als daarvoor.

Nulla tenaci invia est via

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 12:04

Ow het hele zadel. Haha! ik dacht dat je het gewoon over een doffe plek had..
Tja, dan is het leer misschien gewoon dof

peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 12:08

kan die redwood kleur ook dof worden dan? dat zou ik nl zonde vinden!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 12:11

Geen idee. Dit was een zwarte en ook al aardig oud (8 jaar ofzo) en niet al te best onderhouden dus daar zal het ook wel mee te maken hebben. Maar uiteindelijk kunnen alle zadels dof worden. Ach, zo erg is dat nou ook weer niet, op de functionaliteit heeft het geen invloed.

Nulla tenaci invia est via

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 12:43

Mijn br was van dat generfde leer en dat nam helemaal geen vocht of vet op. Heel apart. Ik vond hem heel erg glad en was blij met mijn rijbroeken met leren zitvlak....

peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 21:41

nou dat ik dit lees ben ik er nog niet zo zeker van hoor! je hoort veel tevreden verhalen maar ook veel klachten, en het gaat nou ook weer niet om een paar tientjes! en ja, het gaat dan wel om de functionaliteit, maar het is natuurlijk zonde als je een zadel koopt waarvan je van tevoren al weet dat hij dof wordt, en als redwood ook dof wordt, komt de kleur er ook niet zo heel erg mooi meer uit denk ik! jullie maken het me wel moeilijk hoor! (haha)

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:22

Tja, persoonlijk vind ik de kleur minder belangijk dan het comfort dat een zadel biedt. Elk zadel dat slecht onderhouden wordt, wordt dof, maar daar heb je echt geen last van als je erop zit.

Zelf heb ik goede ervaringen met BR-zadels. Ik heb op verschillende gereden en ik vind ze erg fijn, niet te hard en met een stevige zit.

Maar een zadel is iets heel persoonlijks, dus ik zou eerst eens uitproberen of het jou en je paard wel goed zit. Beter een dof zadel dat goed past, dan een glimding dat drukplekken veroorzaakt!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:33

Ik heb een BR springzadel (Jos Lansink) en daar ben ik enorm over te spreken, verder heb ik voor 1 van de Friezen een BR Vivaldi (geloof ik) een dressuurmodel, het zadel is perfect van kwaliteit alleen het type vind ik persoonlijk vreselijk!
[edit] ik denk dat je weinig tot geen ervaringen zal krijgen wat betreft de kleur Redwood, die is namelijk net nieuw in de collectie [/edit]

cherrie
Berichten: 119
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 13:28

ik heb een br zadel!!!!!! echt zooooooo fijn Haha! ben er echt blij mee!!!!!!!!!
dus echt aan te raden!!!!!!!! Knipoog

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 17:19

Sjuimpje schreef:
Ik heb een BR springzadel (Jos Lansink)


Hee...daar rijd ik op dit moment ook mee!! *LOL* (alleen weet ik eerlijk gezegd niet zeker of het een Jos Lansink is... Schijnheilig ) En ik zit er ook over te denken om dat zadel te gaan kopen, alleen is het zadel al ongeveer 10 jaar oud. Niet dat dat erg moet zijn, maar toch... het ziet er nog redelijk goed uit en ik hoef er waarschijnlijk niet zoveel voor te betalen, dus ja...

Ponylady

Berichten: 20
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

BR zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 19:16

Hoi,
We hebben 2 BR zadels, 1 Country Continental (dressuur) en 1 Jos Lansink (springen), beide zitten ze fantastisch! Toen we zadels gepast hebben met de aanschaf van het dressuurzadel hebben we ook Kieffer geprobeerd maar ten 1e lag deze niet helemaal goed en ik vond hem vreselijk zitten. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Het dressuurzadel hebben we in september 1997 gekocht en 1x per jaar laten we het zadel nakijken en indien nodig opvullen. Het wordt dagelijks gebruikt, soms 2x per dag. Het springzadel hebben we ongeveer 1 jaar later gekocht en is ook nog in prima staat.
Volgens mij heeft Rossier ook zadels in redwood, Passchier dacht ik ook maar die is een stuk duurder.
Gr. Sonja Knipoog

peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Re: BR zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-02 15:10

Ponylady schreef:
Hoi,
Volgens mij heeft Rossier ook zadels in redwood


waar kun je die zadels kopen? heb je misschien een link waar je een plaatje hebt? en weet je de prijs er ongeveer van?

Ponylady

Berichten: 20
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 20:36

Rossier verkopen ze bij Divoza en als ik me niet vergis ook bij Hypoplaza. De prijs lag (maar dat was ca. 2 jaar geleden) op zo'n (omgerekend) 500 Euro. Zowel de Divoza als de Hypoplaza hebben een site. Bij Van Rijs in Zevehuizen (Z-H) hebben ze ook veel zadels, en ook een site.
Gr. Ponylady

Een leven zonder paarden?, ik moet er niet aan denken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 36 bezoekers