Vadiz

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vadiz

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Honselersdijk

Vadiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-11 00:25

Ik heb nog nooit eerder een topic geplaatst, maar aangezien ik erg trots ben op wat ik op dit moment wat rijden betreft allemaal kan doen, wil ik deze toch plaatsen.
Even wat informatie: Vadiz is een KWPN'er van 9 jaar, moeder Raola en vader Londonderry. Ik ben Vadiz gaan leasen sinds 1 oktober 2006, samen met iemand anders. Hij was toen 4 jaar en net 4 maanden onder het zadel. De eerste 4 maanden waren een drama: ik heb er zo ontzettend veel afgelegen. Rijden was echt heel moeilijk. Het was moeilijk om er achter te komen waar dit vandaan kwam. Alles was nagekeken: zowel harnachement als Vadiz zelf. Alles was gelukkig goed. Ik rijd met een armprothese dus de vraag was of er daardoor rijproblemen waren. Ik heb besloten om vooral te werken aan onze band en rijtechnisch niet te veel te vragen. Ik heb naar rijfoto's van toen gezocht, maar niet kunnen vinden. In september 2009 besloot mijn mede leaser van de ene op de andere dag te stoppen en omdat het in het basiscontact wel heel goed ging tussen Vadiz en mij heb ik besloten om hem te kopen. Door veel met hem te doen: longeren, wandelen, springen, dressuren enz. ging heel langzamerhand het rijden steeds beter. Het vertrouwen als ik naar hem sta is goed, maar sinds zo'n 1,5 jaar is er ook wederzijds vertrouwen met rijden. Vorig jaar heb ik het aangedurft om hem mee te nemen op vakantie naar Drenthe en daar buiten ritten te maken. Thuis wissel ik het rijden en longeren af. Ik maak buitenritten naar het strand en door het bos. Springen doe ik voor de lol en omdat het goed is voor zijn spieren en mijn balans en dressuren gaat nu zo goed dat ik sinds 1,5 wedstrijden start en inmiddels L2+6 ben. :) Maar goed: nu dus de foto's.
Afbeelding Lekker in Drenthe met mijn hondje erbij.
AfbeeldingLekker spelen in de zee
AfbeeldingZonder zadel in het zonntje
Afbeelding Gevalletje miscommunicatie en onzekerheid
Afbeelding Daarna ging het weer wel goed
AfbeeldingStart L2 proef
Afbeelding
Afbeelding
Ik weet dat mijn houding niet netjes is en ik vind mezelf eigenlijk wat te zwaar. Aan beide dingen wordt gewerkt. ;)
Leuk dat jullie even meekeken! :D

Vadiz M2 startgerechtigd! Nooit verwacht. :D
[ITP] Vadiz
[RT-HAW] Clinic Jessica Buying met Vadiz


Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Re: Vadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 08:57

De lol met je knol straalt er af ;) . Jullie zijn een fijne combinatie om naar te kijken!!

rhanasasja

Berichten: 931
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Ergens in Brabant

Re: Vadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:47

Wat een prachtbeestje! Fijn dat het toch weer beter gaat! Ik vind je houding eigenlijk wel netjes.. Maar ik ben ook geen dressuurkenner... :')

~Nobody is the same, everybody is perfect~


Vadiz

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Honselersdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-11 14:19

Bedankt voor de leuke reacties! :)

Vadiz M2 startgerechtigd! Nooit verwacht. :D
[ITP] Vadiz
[RT-HAW] Clinic Jessica Buying met Vadiz

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:13

Heb ook in je andere topic gereageerd maar hier moet ik toch een puntje van kritiek plaatsen, de springfoto, let er in vervolg op dat je de hindernis van de goede kant springt want nu ligt er een balk achter, niet weer doen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Re: Vadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:15

Jullie zijn echt een mooi team. Fijn dat jullie zo naar mekaar zijn toegegroeid en het plezier straalt er vanaf.
Nog veel succes samen! Maar dat komt vast goed!

Igor ♥ Gitan
Rietje +05/10/2009 Rust in vrede meid
[IM] Riet meid ik mis je

Vadiz

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Honselersdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-11 16:37

Thanx voor de reacties.

@ Bigone: Over het springen: ik spring altijd alleen maar in de les en dan ligt er alleen een balk voor als afzetbalk. Deze heb ik zeker weten van de goede kant gesprongen dus waarom er een balk achterligt??? Het is me tijdens de les ook niet opgevallen, ook niet als er een lesgenoot overheen ging.

Vadiz M2 startgerechtigd! Nooit verwacht. :D
[ITP] Vadiz
[RT-HAW] Clinic Jessica Buying met Vadiz


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers