Centered riding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Centered riding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 21:06

Ik wil misschien het boek centered riding kopen, maar heb je echt wat aan dat boek? Wordt alles goed uitgelegt en heb je er wat aan in de praktijk? Ik wil namelijk wel mijn zit verbeteren en daarom lijkt het me ook een goed boek, bovendien vind ik het wel interessant!

Druk druk druk... Knipoog


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 21:16

ik heb het en het is best intresant. Ik kan nu niet rijden, dus lees ik het niet verder. Je moet wel echt per hoofdstuk eerst eofenen en dan verder lezen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 21:38

Je moet je natuurlijk realiseren dat een boek, hoe goed ook, nooit een instructeur kan vervangen. Maar het is zeker een aanrader.
Als je geen instructeur bij de hand hebt kan ik je Vanda Oosterhuis van ganser harte aanbevelen. Ook Wieke Huisman is niet te versmaden, maar die heeft niet zoveel tijd helaas.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 22:56

ikke schreef:
Je moet je natuurlijk realiseren dat een boek, hoe goed ook, nooit een instructeur kan vervangen. Maar het is zeker een aanrader.
Als je geen instructeur bij de hand hebt kan ik je Vanda Oosterhuis van ganser harte aanbevelen. Ook Wieke Huisman is niet te versmaden, maar die heeft niet zoveel tijd helaas.

Je vergeet Nelleke Deen nog.
Ook erg goed.

Ga zelf binnenkort een clinic bij Wieke Huisman volgen.
Ze is erg aan de prijs maar ik verwacht er erg veel van te leren.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 23:32

Miranda hier op Bokt lest bij Vanda. Heb wel eens gekeken, goede instructrice. Er zit heel wat in, in dat Centered Riding. Zeker aan te bevelen om er eens over te lezen. Er zit altijd wel iets in waar je wat mee kunt.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 23:33

Interessant Kleintje, ik heb Wieke Huisman kort aan het werk gezien op Horse Event... Waar is die clinic? en wanneer? als toeschouwer dus...
Van Vanda les kan ik zeker aanraden, ik ga zelf binnenkort ook weer beginnen Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 01:04

Het boek ligt in mijn kamer en roept elke dag 'Lees mij, lees mij!' naar me. Maar tot nu toe ben ik er nog niet aan toe gekomen. Wil het absoluut gaan lezen, heb er goede verhalen over gehoord. Maar zoals Ikke al zegt: een boek kan nooit een instructeur vervangen. Ik heb zelf ook een dagcursus op dat gebied gevolgd en ik wil er zeker nog eens eentje gaan doen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 08:32

orri schreef:
Interessant Kleintje, ik heb Wieke Huisman kort aan het werk gezien op Horse Event... Waar is die clinic? en wanneer? als toeschouwer dus...
Van Vanda les kan ik zeker aanraden, ik ga zelf binnenkort ook weer beginnen Haha!

Ik ben dus bezig om bij ons op stal een clinic van haar te regelen. Heb al telefonisch contact gehad en globaal de prijzen door gekregen. Zijn nu de groep aan het samenstellen zodat ik weet dat we er genoeg hebben. Zoals het er nu naar uitziet hebben we verschrikkelijk veel toeschouwers, teveel voor 1 dag, te weinig voor 2 dagen. Dus misschien plakken we er een dag aan vast en dan kunnen we misschien nog toeschouwers en misschien ook rijders gebruiken.
PB me even als je meer wilt weten.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 09:58

Ik heb Centered Riding ook gelezen, en er waanzinnig veel aan gehad. Het boek reikt je beschrijvingen van gevoel aan, gevoel dat je tijdens het rijden moet hebben. En maakt dat inzichtelijk door middel van zeer verrassend heldere voorbeelden. Heerlijk, eindelijk eens niet, trek aan teugel zus en been zo, nee, het is kompleet anders dan de praktische rijlessen. Een fantastische aanvulling.
Hier en daar wordt het boek wel wat zweverig en langdraderig, maar met de meeste tekst heb ik mijn zit vooral aanzienlijk kunnen verbeteren. In combinatie met een goede instructrice, dat wel. Maar vooral de voorbeelden over 'zachte ogen,' 'de indiaan' en 'de denneboom met zijn takken en wortels'... dat zijn toch hele mooie ideen over het gevoeld at je tijdens het rijden moet hebben....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 15:39

Ik heb het boek een paar keer gelezen en zo eens in de maand les van Vanda, naast mijn 'standaard'lessen. Bevalt me prima, met alleen het boek redde ik het niet. Zij pikt er echt de oefeningen uit die ik nodig heb, en dat zijn toch wel andere dan degenen die ik er zelf uit pikte. Bovendien zijn niet alle oefeningen voor iedereen nuttig, je moet er voor jezelf wel een bepaald beeld bij kunnen maken. Tussendoor oefen ik er wel mee, ook tijdens mijn gewone lessen, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het ook wel eens vergeet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 15:57

Daarbij weet Vanda oefeningen en toepassingen die beter bij jouw aansluiten, want soms kun je niks met een oefening doordat het 'beeld' jou niet past.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 20:25

Hmm, klinkt interessant allemaal Lachen
Ik heb geen eigen paard, maar ik heb wel les, maar dan wel op de manege... ik hoop er wat aan te hebben, als je zit beter is kun je je hulpen enzo ook veel beter geven he... ik heb ook een verzorgpaardje, dus dan kan ik ook oefenen. En als het boek echt heel goed is en er is een keer een clinic in de buurt dan ga ik daar misschien ook wel heen! Het enige probleem daarvan is dat je vaak met je eigen paard moet komen he, en tja, die heb ik dus niet... maar kijken is natuurlijk ook heel leuk! Ik zal eens kijken of ik aan dat boek kan komen Lachen

Druk druk druk... Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charootje, Nirvana95, Patriesje en 106 bezoekers