ons verslag van de keuring te houten

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

ons verslag van de keuring te houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 20:00

vanmorgen om 5 uur opgestaan om nina klaar te maken en te voeren. was ze natuurlijk niet gewent dus ze stond wel raar te kijken toen ik om 5 uur voor de stal stond. ondertussen even gepoetst en alle spullen ingepakt. om 7.15 vertrok ik dan richting houten. het laatste stuk twijfelde ik of ik goed zat dus stond bij een infobord stil toen ikluid tetoeter hoorde en dat waren merilyn en thirza. eenmaal op de verende wagen aangekomen nina uitgeladen en toen ging thirza met dr gekneusde duim aan de slag met de hengstenvlecht van nina..... ondertussen nog even een keer gepoetst en nina had de vlecht er voor de 1e keer uitgeschud Haha! dus weer die vlecht erin, dit keer met behulp van een pot gel en een fles haarlak. toen bleef het wat beter zitten al was het na al die pogingen nog niet alles. nina even lekker laten staan en bij de ring naar de keuring gaan kijken. tot ik van de ringmeester hoorde dat ze al met nr 32 bezig waren en ik had 33. niemand die dus opriep dat de volgende groep zich gereed moest houden, dus ik als een speer het hoofdstel in en naar de ring. toen nam de voorbrengen haar over en moest haar rubriek de ring ik. ik zelf von dat ze ten opzichte van een aantal jaar geleden behoorlijk was verbeterd. ze liet een buitengewone draf zien maar voor de jury was het niet voldoende en eindigde ze met een 1e premie op de laatste plaats. wij hadden het niet verwacht, we hadden wel gezien dat het een sterke rubriek was maar degene die voor ons was geeindigd was echt oerlelijk gebouwd en daar stonden wij dus achter Verward tja tis maar net wat ze willen zien. toen een tijd rondgelopen en gekeken en merilyn die zo handig was om haar rijjasje te vergeten even heen en weer naar huis gereden. na afloop van alle keuringen aan de hand (werd ook zo lekker vlot gezegd dat we moesten losrijden Frusty )niet dus.. moest merilyn nina onder het zadel presenteren. nina was veel te fris en liet zich totaal niet van haar goede kant zien. het tempo was niet goed continu te houden en ze was hardstikke sterk. op zich ging het nog redelijk maar niet wat we hoopten. nina is net nog te onervaren om dit netjes te doorstaan. en de wind speelde haar dus ook parten. het stormde gigantisch en daar werd ze erg heet door. uiteindelijk was het goed voor een 7e plaats van de 10. direct erna moest ze vrijspringen en ze sprong daar echt de sterren van de hemel aldus het publiek. iedereen verwachtte haar dus daar op de 1e plaats, zelfs 2 springpaarden handelaren waren het daar over eens, maar ook daar werd ze slechts 5e van de 10. al met al een matige dag aan prestaties maar wel erg gezellig. ik vond het heel gezellig en heb een leuke dag gehad samen met meertje en thirza, die ninas manen uiteindelijk 5 keer opnieuw moest vlechten tussen de wedstrijden door omdat ze steeds loslieten. en die kronkel in dr manen thirza... die kronkel zat in ninas nek hoor Haha! jij hebrt uitstekend je best gedaan met je zere vinger.
na afloop, rond 16.00 uur. ben ik naar ninas nieuwe stal gegaan waar ze nu lekker van dr nieuwe buurmannen staat te genieten. alle spullen in ons eigen zadelkamertje achter de stal gezet en toen gauw naar huis. nu ben ik echt op en na zon dag merk ik dus goed dat ik nog niet echt beter was. ga nu dus lekker pitten. ik kan al met al niet helemaal ontevreden zijn.. een 5e en een 7e plaats en een geslaagde dag zonder echte regen.


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 20:47

Je hebt toch een eerste premie! Lips are sealed

daar moet je heel erg blij mee zijn! *LOL*

gefeliciteerd!

kus


Tes82

Berichten: 720
Geregistreerd: 14-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 21:24

nou ook gefeliciteerd hoor, toch wel goed dacht ik zo, enne Houten ja dat is net raad eens waar ik ben, niet zo moeilijk om niet te weten waar je bent

Hero (Uphill x Jacardo)
Kapteijn (Chippendale x Oscar)

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 08:29

nina is een erg mooi paardje!!
leuk om haar in het echt te hebben gezien!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 10:43

Gefeliciteerd met je premie!de rest komt vanzelf hoor het is ook niet niks voor de paarden zo'n lange dag. Ze zijn weer blij dat het voorbij is en weer het weiland in kunnen.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 11:26

heey moet je nagaan dat wrak vabn een tijdje geleden een 1ste premie! op naar volgend ja en dan een 1a premie!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 12:04

netjes toch een eerste premie!!! had je nooit kunnen verwachten toen je dr een tijd geleden zo zag joh. Raar met dat vrijspringen dat ze toch nog 5e werd, maarja 5e is niet slecht!!
op naar de volgende keuring!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 12:07

Inderdaad, als je haar zag toen je haar net terughad...dan heb je d'r behoorlijk opgelapt als ze nu een eertse premie krijgt.
Super joh!

Mer1980

Berichten: 18717
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 13:20

Tjee het was wel een leuke dag maar vanaf die dag snap ik dus echt niets meer van de keuringsmethode van het NRPS. Ook ben ik er nu zeker van dat ik mijn merrie voor het KWPN ga voorbrengen.

Paarden die super waren in de beweging werden bij de zadelproef achteraan gezet. Paarden met een mooi voorbeen en die zonder rug en achterbeen gebruik draafden werden eerste gezet. Verward ik snapte er niets meer van.

Bij het KWPN zat ik altijd wel goed met de plaatsing van de merries. Ik zag meteen welke er goed waren en welke minder. En bij het NRPS ging het echt ALLEEN om het mooie plaatje. Om de gangen ging het naar mijn idee echt niet.

Ik heb een hele hoop keuringen gezien maar zoals deze ging heb ik echt nog nooit gezien. Ik zag ook wel dat Nina niet de beste was, maar er waren er een paar voor die echt VEEL minder waren en met zo'n wereld van verschil niet normaal meer. Zelfs echte NRPS kenners vonden het vreemd.

Verder was het een leuke dag en ik ben een hoop wijzer geworden van het NRPS.

Greetz Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Thirza

Berichten: 9257
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 13:41

die manen wat een ramp zeg pffff maar ja dat heb je he met n pony met een kronkel in z'n nek hahah Haha!

ik vond het ook een hele leuke dag nina is echt super!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 15:47

gefeliciteerd met je 1e premie.

trotse moeder van 2 prinsesjes

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 16:08

Gefeliciteerd hoor Lonneke! Hartstikke netjes!!! Cool

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Ineke2

Berichten: 33005
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 16:16

Super een 1ste premie Cool
Gefeliciteerd, jammer van het vrijspringen maarja...5de is ook niet slecht Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DeGelukkige4, EsmeeKKK, Galeobdolon, maresie, Plop1997, Priscilla27 en 38 bezoekers