Digitale camera zonder flits, flut?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Digitale camera zonder flits, flut?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 12:39

Hey ik had een vraagje, ik heb 2 hele mooie digitale camera's gezien. Die ene die clautje hier op bokt ook heeft. Is met flits maar, met heel weinig geheugen. En 1 zonder flits, maar met 8 mb geheugen, die ander heeft 2mb. En er zit een hogere resolutie en megapixel op.

Wat zouden jullie doen?
* die met flits, en geheugen erbij kopen.
Plingie zonder flits, met meer erbij.
*Of sparen tot ik meer geld hebt, wat waarschijnlijk niet lukt, omdat ik ook voor mijn rijbewijs moet sparen Scheve mond

Dit zijn ze trouwens:


met flits



Zonder flits


Alvast bedankt Knipoog

[edit:BartVB]URLs wat opgeleukt[/edit]

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:07

over het algemeen heb je aan zulke goedkope camera's niet veel.
te weinig pixels, te weinig geheugen etc. Misschien kun je er wel een foto'tje mee maken hoor, maar de kwaliteit zal echt te wensen overlaten, dat kan niet anders voor die prijs.
Maar ja, aan de andere kant; als je heeeeeeel graag zo'n camera'tje wilt hebben en je kunt niet doorsparen tot zo'n 7/8 honderd euro, dan is het misschien wel leuk.
Ik persoonlijk zou het dus niet doen, maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om veel opzij te zetten.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:50

beide niet doen, je kunt er niets mee. 8 mb is nog erg weinig, en beide camera's hebben veeeeel te weinig pixels.
Spaar alsjeblieft door voor een betere, je zult er geen spijt van krijgen.
Voor 250 euro heb je al een ricoh rr-120 2,2 mil. megapixels, met flits, instelbare lichtgeveoligheid (100-200-400 iso), 3 keer optische zoom (35-114), flits, timer, lcdscherm, enz enz.

In Duitsland zijn digicams goedkoper dan hier, die Ricoh die ik heirboven beschrijf kost hier 349 euro.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 17:02

Over dat geheugen hoef je je niet zo druk te maken, je kan in elke winkel een grotere geheugenkaart kopen mits het een standaardsysteem is uiteraard. 1.3 megapixels is op zich ook wel genoeg, hoe meer pixels hoe meer kb je foto's ook worden. Die kan je wel weer verkleinen maar met 1.3 heb je hele behoorlijke foto's. De resolutie is wel belangrijk, 1280 x 1024 is wel het minste wat je nodig hebt om een beetje foto's te kunnen maken.
Zelf vind ik een optische zoom heel belangrijk. Maar dan kom je wel in de hogere prijsklasse.

Ja, ja ik ben ook druk bezig geweest om me te verdiepen in de digitale camera's. Inmiddels heb ik een Sony cybershot gekocht maar die is nog steeds niet bezorgd Verdrietig

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 17:41

Toch vind ik die van clautje nog goede beelkwaliteit hebben...

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 21:50

hey, bedankt voor jullie reacties. Ik heb vandaag nog even gewacht met kopen, omdat ik er toch wel meer van wil weten. Jullie hebben idd wel gelijk dat ik beter kan sparen, maar zoals sundancer al zegt, het beeld kwaliteit van clautje was ook niet slecht.

Hebben jullie misschien digi gemaakte foto's met verschillende resoluties, zodat niet ik alleen het kan vergelijken, maar ook de rest die op zoek is?
En percy, die sony cybershot is idd een machtig dingetje, alleen dat prijskaartje wat er aan hangt Haha!

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

fotoding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 08:42

Als ik jou was, die goedkoopste met weinig foto's nemen en er een geheugen bijkopen. Aan die andere heb je niks. Zoeentje heb ik zelf ook gehad, ben hem nu trouwens verloren. Maar ik kon er 199 foto's opzetten, maar voor de rest was het flut, dus van de 130 of zo waren er meestal 10 a 12 gelukt, en de rest niet. Denk er nog eens goed overna, maar ik raad die Trust sterk af!

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-02 13:04

Okay dank je wel rithana, mijn vriend is nu even aan het kijken, bij een andere vriend, en daar kunnen we misschien een digi, van de inkoopprijs kopen. Dat zou natuurlijk helemaal lekker zijn. Haha! Jullie horen wat het geworden is..

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

faithfull

Berichten: 324
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 15:08

hee,
ik wil ook een digi camera voor weinig geld, als de jouwe jou bevalt wil je mij dan een pb-tje sturen met merk e.d.
thnx

MiZzLoVe01
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-07-02
Woonplaats: noord-holland,vlakbij alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 15:14

hey, ik ben even goed MiZzLoVe, maar ik had even probeempjes die bart nu aan het oplossen is. Je kunt het ook aan clautje vragen, die heeft hem al, ik ga hem vanmiddag kopen, omdat de foto's wel van mooie kwaliteit is, vind ik zelf. Maar ik zal je evengoed pb-en het zal alleen wel donderdag worden ben ik bang

Om een of andere reden, kan ik nietmeer inloggen op MiZzLoVe...:S


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 15:59

Heel lang nog doorsparen, want ik heb een digi van 450 euro (1 1/2 jaar geleden gekocht) en het ding is gewoon kapot. Resultaat, geen garantie en qua qualiteit met foto's had ik ook beter door kunnen sparen. Echte digi's zijn duur, onder 400 euro heb je alleen maar leuk speelgoed, maar niets waar je echt fijne foto's mee kan maken. Als ik nu weer een digi zou gaan kopen zou ik de Sony P71 kopen, die ongeveer 600 euro kost.... [edit]de P71 is toch wat goedkoper al nu Haha! Kijk op http://www.kieskeurig.nl voor prijsvergelijking van allerhande apparaten bij verschillende winkels[edit]

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 17:46

Ik koop altijd gewoon een foto toestel met flits, is gewoon veel makkelijker, heb je altijd voldoende licht.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Anoukjuuuhh, EmptyWords, GrapeshotBot en 122 bezoekers