1 juli: ban de euro!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

1 juli: ban de euro!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 08:44

Vandaag is het nationale geef-geen-geld-uit-dag, oftewel een consumentenprotest tegen de prijsverhogingen sinds de invoering van de euro. Meer info vind je hier.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de Bokkers van dit initiatief vinden.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 08:47

Is dit niet al het derde topic hierover?

Euroban dag of niet, ik ga vanmiddag gewoon lunchen, je moet het niet overdrijven natuurlijk (nee, heb geen brood van huis meegenomen).

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 08:48

Lovely schreef:
Is dit niet al het derde topic hierover?


Is dat zo? Mmm... heb niet verder gekeken dan de eerste pagina van Algemeen.

Overigens heb ik vanmorgen ook gewoon gepind, telt dat ook?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 08:49

Ik heb mijn treinkaartje gekocht.... Ik ga niet lopen....

:evaw:

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 08:52

Wij hebben om 1 uur een afspraak bij de tandarts en moeten contant betalen....
Verder heb ik alles in huis,doe dus een beetje mee met die staking.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 08:55

Ik heb brood mee (doe ik altijd wel, maar nu extra voor de middag) dus ik ga proberen niets uit te geven! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 09:06

Dit weekend zijn de boodschappen er weeeeeer bij in geschoten, ik heb dus het hele weekend geen geld uitgegeven, telt dat ook?

Pinnen telt ook, wees maar blij dat je nog kunt pinnen Haha! Haha!.!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 10:40

Mag je wel geld overmaken Tong uitsteken

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:06

nou ik ga straks waarschijnlijk op aanraden van Zep een cd kopen!! *LOL*
Dus als iedereen nou lekker gaat euro bannen, is het mooi rustig in de stad!! Haha! Ga trouwens wel betalen met een vvv bon... dus das wel een beetje euro ban idee he!! Tong uitsteken

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:11

oeps ik kan niet meedoen, want ik moet kopieëren dus dan geef ik al geld uit. en ik moet nieuwe elastiekjes kopen Haha!

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:39

Mhhh ik moet nog pinnen en ik heb priveles en dat moet ik ook betalen.. ik koop niets in de winkel vandaag!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:43

Ik heb brood meegenomen voor tussen de middag (doee ik anders nooit) en extra mijn tank volgegooid van het weekend. Dus ik doe gewoon mee vandaag. Het had vandaag ook het nieuws gehaald, dus ik ben benieuwd of deze actie gehoor vindt...in mijn omgeving in ieder geval wel!

Je suis Charlie.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:49

Het is wel fijn dat er tenminste iets gebeurd, want het is gewoon afschuwelijk, die poedersuiker.
Maar ja, ik moet vandaag de zwemlessen van de kids betalen en ook de voerleverancier is net geweest, de beesten moeten toch eten. En wijzelf ook, dus ik moet ook nog boodschappen doen. Maar het is wel van de zotte wat die euro met onze prijzen doet!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:00

argh,
ik wou nieuwe Stubben beugelriemen kopen!!!

Nah ja, ik laat het wel opschrijven Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:04

ik geef wel vaker een dag niets uit, dus ik vind het maar onzin. ik ga vandaag toevallig niets kopen (geen tijd), dus ja, doe ik dan mee?
als je de statjes (zaterdag in de Volkskrant) bekijkt, dan valt het mee wat de euro in NL doet, NL blijft in de onderste regionen qua prijs & stijging, bovendien is er nog niemand failliet door de euro. tsja, het is een k*tmunt, maar ik vrees dat we er door 1 dag niets kopen toch echt niets mee opschieten. Ik vind overigens wel dat er behoorlijk tegen de nieuwe regeringsplannen geprotesteerd mag worden, die zijn veel funester voor onze economie dan die hele euro bij elkaar!
Laatst bijgewerkt door Laui! op 01-07-02 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:05

Nee, ik doe niet mee, ik denk niet dat je er iets mee bereikt. Als je iets moet hebben, moet je het toch hebben en of je dat nou op 1 Juli of op 2 Juli koopt, maakt dan ook niet meer uit.'..
Maar ik vind wel dat m'n geld nog sneller erdoor gaat dan eerder. Lachen
En ik ben benieuwd of het nou vanavond in de winkel nog rustiger is dan op andere maandagen...Lachen

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 12:06

suzanne schreef:
Maar het is wel van de zotte wat die euro met onze prijzen doet!


Idd, heb je al eens goed gekeken naar de inschrijfgelden van wedstrijden tegenwoordig? Lau moest afgelopen zaterdag haar progressieve parcours nog betalen, 9 euro (!!!) durven ze daar gewoon voor te vragen, contant te voldoen. Belachelijk... omgerekend 20 piek voor een rondje springen van nog geen minuut. Kan me herinneren dat dat nog niet zo lang geleden zo rond de 10 piek was, in guldentjes. Dus 2 x dressuur & 2 parcoursen = 36 euro voor een wedstrijd, kassa! En die friet in Almelo? Voor een patatje speciaal 2 euro 50, omgerekend meer dan 5 piek. Echt van de zotte.

Ik weet het, dan moet ik maar niet omrekenen, kan ik er ook niet van schrikken. Maar helaas zijn de salarissen niet evenredig gestegen met de komst van de euro...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:08

Nee afgelopen weekend was het TT hier in Assen en voor een biertje in plastic bekertje op straat betaal je dan gewoon 3 euro. Bijna 7 gulden dus!!! Echt achterlijk hoor, maar ja, het wordt toch wel verkocht.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:08

Ik vind dat vooral de prijzen van de vrije ondernemers gestegen zijn, zoals hoefsmid, kapper, instructie e.d.

Ik vind het ook een beetje onzin. Heb net gewoon geluncht in het restaurant en moet nog tanken, pinnen, stalhuur betalen, kortom het gaat mij niet lukken vandaag.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:37

Sorry dat ik hier even kritiek op geef, maar lunchen, tanken, stalhuur betalen enz. zijn dingen die je, met een beetje planning vooraf, vandaag niet had hoeven doen...

Je suis Charlie.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:41

Cassidy schreef:
Sorry dat ik hier even kritiek op geef, maar lunchen, tanken, stalhuur betalen enz. zijn dingen die je, met een beetje planning vooraf, vandaag niet had hoeven doen...


Tanken ok, dat had je zeker eerder kunnen doen maar lunchen??
Ik werk altijd avonddiensten van half vier tot 00:00, mijn lunchpauze is dus 's avonds en dan moet ik warm eten op mijn werk. Dus dat kan je echt niet op een andere dag doen hoor!
Ik moet toch eten???

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:43

Citaat:
Nee afgelopen weekend was het TT hier in Assen en voor een biertje in plastic bekertje op straat betaal je dan gewoon 3 euro. Bijna 7 gulden dus!!! Echt achterlijk hoor, maar ja, het wordt toch wel verkocht.


Heb je dan de prijs van een Bacardi Breezer gezien? € 4,50.
En dat terwijl ik er in de winkel € 1,19 voor betaal. Tijdens de TT-nacht was de Breezer bijna vier keer zo duur als in de winkel...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:44

Je kunt toch etenswaar van huis meenemen? Het ouderwets pakje brood? Ik zeg niet dat je vandaag niet mag eten, de bedoeling is dat je het vandaag niet koopt.
Hebben jullie een magnetron op het werk? Desnoods neem je een warme maaltijd mee op het werk en warm je hem op? Is nog goedkoper ook dan alles maar in een restaurant te moeten kopen...

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:45

kaj"]
[quote="Cassidy schreef:
Sorry dat ik hier even kritiek op geef, maar lunchen, tanken, stalhuur betalen enz. zijn dingen die je, met een beetje planning vooraf, vandaag niet had hoeven doen...


Tanken ok, dat had je zeker eerder kunnen doen maar lunchen??
Ik werk altijd avonddiensten van half vier tot 00:00, mijn lunchpauze is dus 's avonds en dan moet ik warm eten op mijn werk. Dus dat kan je echt niet op een andere dag doen hoor!
Ik moet toch eten???
[/quote]

Klopt, als je niet eet, dan ga je dood.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:57

Jeetje wat klink je melodramatisch. Van één dag de warme maaltijd overslaan ga je niet dood hoor. Anders had ik hier nu ook niet meer gezeten.... *LOL*

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Anouk94, corinec, doekenbas, fro, Glenda, GrapeshotBot, Gwenvd, Lizz, mirriejj, mmajar, N_B_N, Nietsmar, NinaCharlie, Saaams, sinnekinne, Thats_Me, topsylover, Waratje en 56 bezoekers