Pagony Turnhout

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Pagony Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-02 23:28

Ik ben van plan om van de winter deze deken aan te schappen, is maar 80 euro en hij is waterdicht, wat ik zeker nodig heb(passion is een buitenpaardje *LOL* )
Ik snap dat het geen superkwaliteit is, maar valt het toch nog mee? is het niet na een paar weken kapot en is het goed ademend?

groetjes Laura


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 23:35

Ik vind het geen geschikte deken om ze uren mee op het land te zetten, als je dat wil moet je vast gaan sparen en voor 300 gulden een Rambo Turnout Light kopen,
die gaan jaren mee en je kan er als het kouder wordt een gewone simpele staldeken onder doen.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-02 23:40

wat is de reden ervoor dat ze niet uren op het land kunnen?
en ik wil graag alleen een deken als het echt gaat vriezen, natuurlijk eerder als hij geen dikke vacht krijgt of het koud zou hebben.
Pas over 2 jaar laat ik hem wat korter in de vacht, daarvoor hoeft hij niet of nauwelijks te werken, laat ik hem lekker lang in de vacht.
en als ik die deken voor 300 gulden ga kopen, en nog een staldeken van 100 gulden eronder ben ik toch wle veel geld kwijt.
maar er is vast nog wel een andere oplossing.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 23:49

Hier zijn er ook niet al te goed ervaringen met Pagony Turnout.
Ik ga geheel met Sjuimpje mee...
Zelf heb ik de Rambo Turnout Light, de Rambo Turnout en Rambo Turnout Wug (winterdeken). Mijn paard komt dagelijks 6-8 uur buiten en deze dekens zijn waterdicht, ademend en blijven goed zitten!
Mijn Rambo Turnout Light is bijna puur een regendek en leen ik ook weleens uit voor over niet waterdichte dekens bij een ander paard...
Ben er al 2 jaar zeer tevreden mee.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-02 23:55

rambo turnout light koop ik iig geval niet, omdat die van BR, ook stevig, zonder vulling(die van Rambo neem ik aan ook?) maar dan 100 gulden goedkoper Lachen die schuurt bij expensive wel, maar misschien bij Passion niet. of hij moet de vacht erven van een echte haflinger en dan hoeft hij helemaal geen deken , maar soms kan je 2de hands ook zo goed als nieuw kopen, maar dan voor de helft.
het gaat me ook niet om het mooie, maar om passion als hij zich er maar lekker in voelt (en ik natuurlijk niet TE duur is)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 00:10

Boogiegirl schreef:
het gaat me ook niet om het mooie, maar om passion als hij zich er maar lekker in voelt (en ik natuurlijk niet TE duur is)

JUIST DAN moet je voor een Rambo (Bucas is ook redelijk) gaan!
Deze ademen het beste! Schuren nooit! En gaan enorm lang mee!
Ik kan het weten omdat ik ook eerst de foute investeringen gemaakt heb, die Pagonys waren een ramp, de Harrys Horse ging niet veel beter en nu heb ik 5 ewaterdichte Rambo's, je haalt je geld er echt wel uit.

goedkoop is ....

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 00:16

ja idd, steeds pongeltjes kopen die zo kapot gaan ben ik alleen maar duurder uit. en dan ook nog eens dat ze niet fatsoendelijk zitten.
ken je de thermo master trouwens? die zijn maar 100 euro, ik weet niet of ze gevult zijn, ik ben niet goed in duits Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 00:19

Nee,
want ik wil alleen nog maar Rambo Haha!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 00:21

ook als het om een geit gaat? Tong uitsteken

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 00:33

Zelfs voor het grootste stuk brandhout!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 00:42

Boogiegirl schreef:
rambo turnout light koop ik iig geval niet, omdat die van BR, ook stevig, zonder vulling(die van Rambo neem ik aan ook?) maar dan 100 gulden goedkoper Lachen die schuurt bij expensive wel, maar misschien bij Passion niet. of hij moet de vacht erven van een echte haflinger en dan hoeft hij helemaal geen deken , maar soms kan je 2de hands ook zo goed als nieuw kopen, maar dan voor de helft.
het gaat me ook niet om het mooie, maar om passion als hij zich er maar lekker in voelt (en ik natuurlijk niet TE duur is)


Ik heb mijn pony ook al jaren zonder deken buiten staan. Dag en nacht zomer en winter. Hij heeft wel een uitloopstal dus hij kan beschut staan, maar dit doet hij eigenlijk nooit.

Zolang hij niet werkt in de winter vind ik het niet nodig om hem kort in het haar te houden en een beetje wintervacht heeft hij zo gekweekt!
Als hij aan het werk moet dan zou ik hem wel een deken omdoen maar tot nog toe heeft hij in de winter niet zodanig in training gestaan dat hij daarvoor kort in het haar moest blijven.

Een haflinger kan zeker zonder deken en aangezien jouw pony ook haflingerbloed in zich heeft zou ik zeggen wacht even af. Misschien heb je wel een hele dikke beer van de winter! Haha!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 00:47

ja, dat bedoel ik! daarom ga ik me niet meteen dure spullen aanschaffen. en van de winter heeft hij ook een stal waar hij in kan lopen wanneer hij wilt, als ik hem gewoon open laat staan. maar verder heeft hij niet veel weg van een haflinger, niet dat dat oerse hoeft, maja Lachen
in de buurt staat een kudde pony, met ook een slank new forest typje, staat al jaren zonder deken en ook zonder beshutting, maar wel een echt 'wilde' wei.

ik ga ook geen doetje van hem maken hoor, maar als hij het koud krijgt doe ik hem natuurlijk wel een deken om en over een paar jaar als hij moet werken, voor de vacht.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 01:25

Pagony Turnout is zeker minder dan de Rambo's. Maar goed, dat zit het um ook in het prijsverschil natuurlijk. De Pagony dekens zijn niet 100% waterdicht, eventjes buiten in de regen gaat wel, maar een hele dag niet. Ik neem aan dat dat met de volgende zendingen wel verbeterd gaat worden.

Toch is zoals al gezegd een investering in een Rambo deken het echt wel waard Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 01:35

dus de pagony, zou weggegooit geld zijn?
denk denk ik dat ik ga voor een 2de hands, maar nog goede Rambo, als een deken nodig zou zijn, maar ik denk het wel..

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:33

Ik vind gewoon dat als een paard de nodige arbeid moet leveren dat hij een deken op moet ook als het een Haflinger is. Als hij namelijk helemaal bezweet is dan moet hij zoveel energie leveren om te zorgen dat hij niet koud wordt.

Ik denk dat je het beste toch een rambodeken kunt kopen omdat de Pagony zoals Naz al zegt niet 100% waterdicht zijn en je pony het dus enorm koud krijgt als je hem toch met zo'n deken op hte land gaat zetten als het regent. Ik ben bang dat je dan een zieke pony krijgt. Dus het geld wat je dan overhoud aan medicijnen voor een verkouden pony kun je het beste investeren in een goede waterdichte winterdeken zoals rambodekens

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 11:36

Passion hoeft de deze winter nog helemaal nix te doen, en volgende ook niet veel.
ik denk dat hij zonder deken kan, bij de vorige eigenaar heeft hij ook 2 jaar zonder deken gestaan, overdag in de wei en snachts in de stal.

dus nu ga ik er nog geen kopen maar pagony turnout doe ik iig niet,
hij moet zeker 100 procent waterdicht zijn.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:47

ik heb een pagony turnhout (2 jaar opgehad, nu heeft ze een rambo deken) en als staldeken was het een prima deken! ze heeft em niet kaopt gekregen Haha!
maar ze heeft er 1 keer mee in de regen gestaan en de paddock en toen was hij dus gaan lekken in de naden.. niet een geschikte deken voor in de wei dus!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:05

pagony sucks.. helen heeft er nooit problemen mee gehad.. maar ooo wat lekte ie door..geen goeie deken vanuit mijn ervaring maar dat wist je al.. persoonlijk denk ik eigenlijk niet dat passie een dekentje nodig heeft dit jaar.. hij hoeft nog niets te doen, en met genoeg hooi en voer kan ie dik in de vacht komen en in de stal.. nee ik denk dat het dit jaar nog niet nodig is.. Haha!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 12:17

die van jou is toch geen pagony turnout? is toch een de Luxe ofniet?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:18

weet ik veel tis iig een pagony,en die sucks

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 12:24

pagony de luxe hoort ook niet waterdicht te zijn, en turnout wel Lachen
ik ga gewoon voor een tweedhands rambo voor over 2 jaar Lachen of eerder als het nu al nodig is.(deze winter dus)

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:39

Zo dit was even een handig topic!
Ik wilde n.l. net naar de winkel gaan om een Pagony Turnout te kopen!! Lips are sealed

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:44

Waar kan je eigenlijk de Rambo dekens kopen? Zit er veel verschil tussen een rambo en een bucas deken?

Jeempie Z1+0

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:50

Ik persoonlijk vind de Rambo fijner, deze heeft naar mijn idee een betere ligging.
Verder ben ik vooral weg van de zomer uitvoering, die heeft dus alleen een beetje nylon achtig voerinkje, welke dus niet kan schuren, de paarden blijven hier echt heel mooi onder!
De bucas heeft zijn dunste uitvoerig gevoerd met fleece, is dus veels te warm voor weer zoals vandaag.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 13:11

oja die pagony turnout is ook helemaal niet zo fijn met lopen, hij is vrij laag en er zit geen loopsplit in dus weinig beenruimte! maar als staldeken is het een prima deken hoor!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers